کدهای USSD حذف نخواهند شد

کدهای USSD

یکی از اخبرهایی که اخیرا در وب سایت ها منتشر شده بود، در مورد حذف کدها و سرویس های USSD بود و بسیاری از افراد در این خصوص به فکر بودند که اگر این سرویس حذف شود جایگزین کدهای USSD با چه چیزی پر می شود؟! سوالی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است.

رئیس کارگروه ارتباطات مجلس شورای اسلامی، رمضانعلی سبحانی‌ فر، اعلام کرد که به منظور جلوگیری از تصمیم بانک مرکزی با موضوعیت قطع کدهای دستوری تلفن همراه (USSD)، هفته آینده در طی یک جلسه با بانک مرکزی، این موضوع پیگیری خواهد شد و تصمیم نهایی در مورد تعیین تکلیف USSD در این جلسه گرفته می شود. رمضانعلی سبحانی‌ فر تاکید کرد که بعد از بررسی تمامی جوانب این طرح، تصمیم‌ گیری نهایی آن صورت خواهد گرفت.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس اعلام کرد:

به هیچ وجه با حذف کدهای دستوری موبایل موافق نیستیم و جلسه‌ ی هفته آینده نیز به منظور مذاکره و تصمیم‌ گیری در خصوص ادامه ی روند اجرای این سرویس در کشور می باشد.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی طی ابلاغیه‌ ای دستور قطع کدهای دستوری تلفن همراه (USSD) را از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۶ صادر نمود که این تصمیم با اعتراض تعداد زیادی از نمایندگان مجلس مواجه شد.

بر اساس نظر نمایندگان مخالف این تصمیم، بسیاری از کاربران گوشی های موبایل از طریق این کدهای دستوری سرویس‌ هایی همانند پرداخت و خرید شارژ اعتباری را دریافت می نمودند و بیشتر مشترکان تلفن های همراه در مناطق محروم روستایی و افرادی که گوشی هوشمند ندارند از این سرویس برای انجام کارهای هود استفاده می‌کنند و نباید بدون روش جایگزین، دسترسی به آن را به طور کامل لغو کرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  امکان سفارشی‌سازی بسته‌های ترکیبی ایرانسل از طریق کددستوری ممکن شد

نظرات در مورد : کدهای USSD حذف نخواهند شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *