کدام کشورها ارز دیجیتال را به رسمیت می شناسند؟

کدام کشورها ارز دیجیتال را به رسمیت می شناسند؟

رمز ارزها را نمی‌توان به‌صورت فیزیکی ممنوع کرد! به همین دلیل است که برخی کشورها مایل به استفاده از آن هستند و برعکس، برخی کریپتوکارنسی را تحریم کرده‌اند. با اینکه تنها یک دهه از پیدایش ارز دیجیتال گذشته، اما سرعت گسترش و محبوبیت آن بسیار بالا بوده است. امروزه کمتر شخصی را می‌توان یافت که حداقل نام یک کوین معروف مانند بیت کوین یا اتریوم را نشنیده باشد. شاید در ابتدا سرمایه‌گذاری دیجیتال و خرید رمز ارزها به‌عنوان سرگرمی محسوب می‌شد، اما این روزها به یکی از مسائل مهم و حیاتی در زندگی افراد تبدیل شده است. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که کدام کشورها ارز دیجیتال را به رسمیت می شناسند و آن را درکنار وجه رایج خود استفاده می‌کنند.

اولین‌بار کشور السالوادور بیت کوین را جایگزین وجه رایج خود کرد

پس از ظهور بیت کوین در سال ۲۰۰۹، جهانیان با مفهوم مالی غیرمتمرکز آشنا شدند. در آن زمان بسیاری فکر می‌کردند که سرمایه‌گذاری بر ثروتی که قابلیت لمس و دیدن ندارد، غیرعاقلانه است؛ اما با گذشت زمان این تفکر نیز تغییر کرد. شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال و بالا بردن دانش دیجیتال باعث شد سران برخی کشورها، ارزهای دیجیتال را به‌چشم پول رایج خود ببینند.

السالوادور که در آمریکای مرکزی قرار دارد، اولین و تنها کشوری است که در سال ۲۰۲۱ به‌طوررسمی از کوین‌ها و توکن‌های دیجیتال برای پرداخت و انجام معاملات استفاده کرده است. رئیس جمهور این کشور به آینده و پیشرفت بیت کوین کاملا خوش‌بین است تا جایی که قصد تأسیس اولین شهر Bitcoin جهان را دارد.

کدام کشورها ارز دیجیتال را به رسمیت می شناسند؟

کشورهای مجاز ارز دیجیتال؛ ایالات متحده امریکا و کانادا

در ادامه توضیح اینکه کدام کشورها ارز دیجیتال را به رسمیت می شناسند، به دو کشور قدرتمند جهان یعنی کانادا و آمریکا می‌رسیم. در این کشورها نه‌تنها امکان Airdrop ارزهای دیجیتال وجود دارد، بلکه می‌توان با آن‌ها خرید نیز انجام داد. برای آن دسته از افرادی که نمی‌دانند ایردراپ چیست باید توضیح دهیم که روشی برای هدیه دادن رمز ارزها است. شما می‌توانید از این طریق به کیف پول دیجیتال هر فردی که تمایل داشتید، انواع کریپتوکارنسی را هدیه دهید.

ایالات متحده آمریکا؛ پیشرو در دنیای دیجیتال از سال ۲۰۱۳

دقیقا ۴ سال پس از معرفی بیت کوین به دنیا، وزارت خزانه‌داری امریکا این رمز ارز را به‌عنوان یک ارز باارزش و قابل تبدیل مشابه با دلار معرفی کرد. بانک‌ها، صرافی‌ها و خودپردازهای Bitcoin در آمریکا از قانون رازداری بانکی تبعیت می‌کنند و درصورت مشاهده تراکنش‌های خاص و فعالیت‌های مشکوک، مراتب را به نهادهای مربوطه اطلاع می‌دهند.

کشور کانادا؛ استفاده از ارز دیجیتال به‌شرط پرداخت مالیات

در کانادا نیز سران دولت رمز ارزها را به رسمیت می‌شناسند؛ اما نکته متفاوت این است که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک کالا در این کشور شناخته می‌شوند. آژانس درآمد کانادا از کریپتوکارنسی‌ها برای اهداف مالیات بر درآمد استفاده می کند. قانون‌های ضد پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم در کانادا نیز نظارت مستقیم بر تراکنش‌های دیجیتال دارند.

کدام کشورها ارز دیجیتال را به رسمیت می‌شناسند؟ اتحادیه اروپا، ژاپن و استرالیا

رسمی شدن ارزهای دیجیتال به‌عنوان وجه رایج در کشورها، باعث پیشرفت و انقلاب تکنولوژی شده است. در کشورهای توسعه‌یافته مانند ژاپن، استرالیا و اتحادیه اروپا، به‌جای پرداخت پول به‌شیوه قدیمی و فیزیکی از رمز ارزها استفاده می‌شود. تریدرها با تسلط کامل بر Price action، ثروت دیجیتال خود را افزایش می‌دهند. شاید بپرسید پرایس اکشن چیست؟ در واقع نام دیگر آن عملکرد قیمت است و برای تحلیل و بررسی دقیق ارزهای دیحیتال مانند پیش‌بینی روند حرکت و رفتار بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتحادیه اروپا؛ در تلاش برای کنترل دارایی‌های رمزنگاری شده

۲۷ کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا هستند؛ از فرانسه و آلمان گرفته تا قبرس و لوکزامبورگ همگی در این اتحادیه حضور دارند. استفاده از بیت کوین و سایر رمز ارزها در این کشورها مانعی ندارد؛ ولی سازمان بانک‌داری اروپا فعالیت‌های دارایی‌های رمزنگاری شده را خارج از کنترل می‌داند. در سال ۲۰۲۰ قانونی برای تنظیم ثروت‌های کریپتو توسط کمیسیون اروپا وضع شد تا چارچوب مالی یک‌پارچه‌ای بر معاملات دیجیتال نظارت کند.

ژاپن؛ مهد تمدن و پیشتاز در دنیای دیجیتال

کشور ژاپن یکی از پیشتازان تکنولوژی و حوزه دیجیتال در قاره آسیا شناخته می‌شود. سران کشور ژاپن اجازه استفاده از کلیه رمز ارزها را در تراکنش‌های مالی به مردم می‌دهند. از عمده‌ترین دلایل قانونی بودن پرداخت با ارز دیجیتال در ژاپن، جذب سرمایه خارجی و راحت بودن پرداخت توسط توریست‌ها عنوان شده است. نهادهای نظارتی پیشرفته‌ای برای جلوگیری از تراکنش‌های خطرناک در ژاپن مشغول به فعالیت هستند.

استفاده‌کنندگان کریپتوکارنسی‌ها در استرالیا باید مالیات دهند

در استرالیا نیز استفاده از ارز دیجیتال رسمی است؛ تنها یک قانون برای افراد وضع شده که باید رعایت شود. اگر قصد معامله، مبادله، فروش و هدیه دادن رمز ارزها را دارید، لازم است مالیات دهید. حتی افرادی که ارز دیجیتال خود را به ارز فیات تبدیل می‌کنند نیز باید مالیات بر عایدی سرمایه بپردازند و سوابق کلیه تراکنش‌ها را نزد خود نگه دارند.

کدام کشورها ارز دیجیتال را به رسمیت می شناسند؟

با آموزش‌های تخصصی داجکس سرمایه‌گذاری دیجیتال را تجربه کنید

در این نوشته توضیح دادیم که کدام کشورها ارز دیجیتال را به رسمیت می شناسند و با چه شرایطی به شهروندان خود مجوز استفاده از Cryptocurrency ها را می‌دهند. اگر قصد سفر یا انجام معاملات دیجیتال در کشورهایی نظیر کانادا، ژاپن، ایالات متحده امریکا، السالوادور و استرالیا را دارید، لازم است ثروت دیجیتال خود را افزایش دهید و از آن محافظت کنید.

مجموعه داجکس با آموزش‌های جامع و کامل خود، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افزایش دانش دیجیتال شناخته می‌شود. با مراجعه به سایت داجکس به نشانی  dogex.ae علاوه‌بر استفاده از آموزش‌های رایگان، امکان ثبت‌نام در دوره‌های مبتدی، پیشرفته، خصوصی (VIP) و وبینارها وجود دارد. اساتید داجکس با بهره‌گیری از علم روز دنیا آماده هستند که شما را در مدت‌زمان کوتاهی به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کدام کشورها ارز دیجیتال را به رسمیت می شناسند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *