کاهش 4 درصدی فروش جهانی گوشی های هوشمند در سال 2023

کاهش 4 درصدی فروش جهانی گوشی های هوشمند در سال 2023

گارتنر به تازگی گزارش جدیدی منتشر کرده است که محموله های جهانی کل دستگاه ها را پیش بینی کرده است که شامل رایانه های شخصی، تبلت ها و گوشی های هوشمند می شود. این گزارش نشان داد که روند منفی و کاهش بازار گوشی های هوشمند در سال 2023 نیز ادامه خواهد داشت. بنابراین در اینجا تمام جزئیات وجود دارد.

همین چند وقت پیش، گزارش دیگری را پوشش داده بودیم که نشان می‌داد فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال 2022 نسبت به سال گذشته 11.3 درصد کاهش داشته است. با این حال، به نظر می‌رسد که این روند ممکن است امسال نیز ادامه داشته باشد. گزارش گارتنر حاکی از آن است که فروش گوشی های هوشمند در سال جاری 4 درصد کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی دستگاه‌ها نیز به طور کلی 4.4 درصد کاهش یابد.

به گفته Ranjit Atwal، تحلیلگر ارشد در Gartner، “بازار اقتصادی رکود به کاهش تقاضا برای دستگاه ها در طول سال 2023 ادامه خواهد داد. در واقع، پیش بینی می شود که هزینه های کاربر نهایی برای دستگاه ها در سال 2023 5.1 درصد کاهش یابد. درست همانطور که اعتماد تجاری شروع به کاهش کرد. پس از بدترین بیماری همه گیر بهبود یافت، اکنون در بیشتر مناطق به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. ما انتظار نداریم تا سه ماهه چهارم سال 2023 رهایی از تورم و پایین ترین سطح رکود رخ دهد.

این روند نزولی بر همه دسته ها از جمله رایانه شخصی، تبلت و نه فقط تلفن همراه تأثیر می گذارد. اولی 6.8 درصد محموله خواهد داشت، در حالی که دومی 2.9 درصد کاهش در سال جاری خواهد داشت. به عبارت دیگر، انتظارات بازار برای امسال نیز کاملاً بدبینانه است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  گوگل شکست پروژه Ara را تایید کرد

نظرات در مورد : کاهش 4 درصدی فروش جهانی گوشی های هوشمند در سال 2023

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *