کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین برای اپل و اندروید

کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین برای اپل و اندروید

رقابت بین اندروید و iOS با سرعت تمام ادامه دارد. از یک سو، اپل قرار داشته و در سوی دیگر، تولیدکنندگان از جمله سامسونگ، شیائومی و اوپو که همگی برای تصاحب بالاترین سهم بازار به شدت رقابت می کنند. دنبال کردن این نبرد شدید هیجان را برای بسیاری از علاقه مندان به فناوری به ارمغان می آورد. با این حال، طبق آخرین گزارش Canalys، همه چیز برای هر دو طرف خوب پیش نمی رود. در سه ماهه اول سال 2023، اپل و رقبای اندرویدی آن کاهش فروش را در چین تجربه کردند.

اپل، پرفروش ترین برند در سه ماهه اول، 20 درصد از سهم بازار را به دست آورد. با این حال، مجموع محموله‌های آن در چین به 13.3 میلیون دستگاه کاهش یافت که 3 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال 2022 نشان می‌دهد. سایر برندهای پیشرو در بازار نیز شاهد کاهش فروش بودند که باعث شد کل محموله‌های گوشی‌های هوشمند 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد و این کمترین مجموع سه ماهه از سال 2013 است.

اگرچه اپل در این مدت همچنان پرفروش ترین برند باقی ماند، اما سهم کل بازار آن نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش یافت. برندهای اندروید Oppo و Vivo که پس از اپل به عنوان دومین و سومین برندهای پرفروش دنبال می‌شوند، به ترتیب 10 و 7 درصد کاهش فروش را تجربه کردند.

Honor و Xiaomi Corp، شرکت‌هایی که در مدل‌های گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر تخصص دارند، با کاهش قابل توجهی در فروش مواجه شدند. محموله‌های این شرکت‌ها به ترتیب 35 درصد و 20 درصد کاهش یافت که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان در خرید گوشی حتی با قیمت‌های پایین‌تر مردد هستند.

تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول 4.5 درصد رشد کرد که فراتر از انتظارات بود. سیاست گذاران در پکن در حال حاضر روی استراتژی هایی برای تحریک بیشتر تقاضا کار می کنند. با وجود این، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که اکثر مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای چینی در طول سال با احتیاط به هزینه‌های خود ادامه دهند.

در اخباری مرتبط طبق گفته شرکت تحقیقاتی Omdia، اپل تا سال 2027 از OLED در مدل های iPad، MacBook و نمایشگر اکسترنال استفاده خواهد کرد. بر اساس پیش بینی این شرکت، انتظار می رود نمایشگر اولد این کمپانی، محموله های آن تا سال 2028 به بیش از 70 میلیون دستگاه برسد. Omdia رشد سریع را به پذیرش OLED در نوت بوک ها و تبلت ها توسط اپل نسبت می دهد.

بیشتر بخوانید  حذف بدافزار از سیستم عامل اندروید

مطابق با گزارش‌های قبلی، Omdia معتقد است که اپل سال آینده برای iPad Pro به OLED و از سال 2026 به MacBook Pro تغییر خواهد کرد. برای سال 2027، شرکت تحقیقاتی Omdia ادعا می‌کند که اپل از نمایشگرهای QD-OLED و/یا WOLED برای نمایشگرهای 32 اینچی و 42 اینچی استفاده خواهد کرد. مدل‌های جدید iMac یا نمایشگر اکسترنال.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین برای اپل و اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *