چینی ها از رقیب ChatGPT رونمایی کردند

چینی ها از رقیب ChatGPT رونمایی کردند

چین به تازگی یک AI Chatbot به نام Moss را برای آزمایش عمومی راه اندازی کرد. ماس که به عنوان یک رقیب بالقوه برای Chatgpt ساخته شده ایالات متحده شناور است ، اکنون برای آزمایش عمومی در سرزمین اصلی باز است.

ماس توسط آزمایشگاه پردازش زبان طبیعی در دانشگاه فودان ساخته شده است. فودان مستقر در شانگهای عضو لیگ معتبر C9 (گروهی از 9 دانشگاه انتخاب شده توسط دولت چین برای پیشرفت و پیشرفت آموزش عالی) و یک دانشگاه درجه یک دوتایی است که توسط وزارت آموزش و پرورش مشخص شده است.

ماس یک چت بابات مکالمه یا الگوی زبان شبیه به ChatGPT است که می تواند عملکردهای مختلفی مانند پاسخ دادن ، ایجاد دیالوگ ها ، نوشتن کدها و موارد دیگر را انجام دهد. گرچه چت بابات چینی به اندازه چتگپ هوشمند یا پیشرفته نیست ، اما هنوز هم می تواند وظایف مبتنی بر زبان را انجام دهد.

دکتر Xipeng Qiu ، استاد علوم کامپیوتر از دانشگاه Fudan ، گفت که ماس می تواند یک نسخه کم مصرف از چتپ در نظر گرفته شود. آنها هر دو در چند وظیفه ای مبتنی بر زبان مهارت دارند ، اما تعداد پارامترهای خزه به طور قابل توجهی کمتر است ، که تقریباً یک مرتبه از قدر کمتر از Chatgpt است.

وی در ادامه افزود: “اگرچه فضای زیادی برای بهبود وجود دارد ، اما ظهور ماس ثابت می کند که تیم های تحقیقاتی چینی توانایی غلبه بر چالش های فنی در توسعه محصولات مانند چتپپ را دارند.”

بر خلاف نام chatgpt که مخفف ترانسفورماتور از پیش آموزش از پیش آموزش چت است ، ماس یک فرم کوتاه برای هر اصطلاحات نیست. نام ماس به احتمال زیاد از سری فیلم علمی تخیلی چینی سرگردان سریال Earth الهام گرفته شده است ، که در آن یک کامپیوتر کوانتومی فوق العاده هوشمند به آن ماس گفته می شود.

دانشگاه فودان از طریق این لینک ماس را برای آزمایش عمومی باز کرد. از بسیاری از کاربران دعوت شده است تا با استفاده از یک کد دعوت ویژه ، برنامه را آزمایش کنند. اگر کاربر کد دعوت را نداشته باشد ، می تواند با ارسال شماره تلفن خود در لیست انتظار باشد.

بیشتر بخوانید  بزرگترین تلسکوپ جهان به سوپر کامپیوتر متصل میشود!

در تاریخ 20 فوریه ، سرور ماس خراب شد و برنامه به دلیل تعداد فوق العاده بالایی از بازدید کنندگان به طور قابل توجهی کند شد. ظاهراً تیم Fusan برای پاسخ و علاقه قریب به اتفاق به چت بابات بومی آماده نشده بود.

مراحل اساسی در توسعه هر دو ChatGPT و Moss مشابه است. هر دو سیستم در پردازش زبان طبیعی و درک قصد انسان آموزش دیده اند. با این حال ، روش آموزش در هر دو مورد متفاوت است.

برای آموزش ChatGPT در پردازش زبان طبیعی ، توسعه دهندگان OpenAI ، ابتدا یک بانک اطلاعاتی از هزاران سؤال و پرس و جو را گردآوری کردند که سپس برای کارشناسان از همه جنبه های زندگی ارسال می شدند. این متخصصان و حاشیه نویسان داده ها سپس به سؤالاتی که توسط chatbot استفاده می شود برای درک مطالب مختلف انسانی پاسخ می دهند. با این حال ، این تیم در دانشگاه فودان با اجازه دادن به ماس برای برقراری ارتباط و تعامل با انسان و سایر مدلهای هوش مصنوعی از روز اول ، از رویکرد مستقیم تری استفاده کرد. این فعل و انفعالات یک پایگاه داده قوی برای Chatbot تشکیل داد ، که سپس با افزایش سرعت یادگیری به سرعت پیشرفت کرد. روش تعامل مستقیم ، به ماس کمک کرد تا آموزش زبان طبیعی خود را در مدت زمان قابل توجهی کمتر از Chatgpt انجام دهد.

ماس که یکی از بهترین شرط بندی ها در برابر Chatgpt در چین محسوب می شود ، ضعف اساسی در زبان دارد. chatbot برای برقراری ارتباط در درجه اول به زبان انگلیسی و نه چینی طراحی شده است. ماس دارای بانک اطلاعاتی بیش از 300 میلیارد کلمه انگلیسی است اما فقط 30 میلیارد کلمه چینی را می شناسد. این یک نقطه ضعف بزرگ برای برنامه چینی است که امیدوار است بازار را به زبان محلی ضبط کند.

توسعه دهندگان در آزمایشگاه زبان Fudan اکنون در تلاشند تا مهارت و توانایی زبان چینی Chatbot و توانایی پیروی از دستورالعمل ها را بهبود بخشند. پروژه ماس اخیراً پشتوانه آزمایشگاه اطلاعات مصنوعی شانگهای را دریافت کرده است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چینی ها از رقیب ChatGPT رونمایی کردند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *