چیپ Snapdragon AR2 Gen 1 کوالکام معرفی شد

چیپ Snapdragon AR2 Gen 1 کوالکام معرفی شد

به زودی پس از معرفی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 پرچمدار گوشی های هوشمند، کوالکام یک چیپست دیگر به نام Qualcomm Snapdragon AR2 Gen 1 را معرفی کرد که برای دستگاه های واقعیت افزوده ساخته شده است.

تراشه جدید بخشی از ارائه‌های واقعیت توسعه‌یافته کوالکام (XR) است و ادعا می‌شود که «فناوری پیشگامانه AR را ارائه می‌کند که قفل نسل جدیدی از عینک‌های براق و با قابلیت را باز می‌کند».

با این چیپست جدید، که از گروه های مختلف ساخته شده است، این شرکت قصد دارد انقلابی در ساختار شیشه های سرپوشیده ایجاد کند و عصر جدیدی از تجربیات محاسباتی فضایی را برای ترکیب دنیای واقعی/متاورس آغاز کند.

این بر اساس معماری پردازش توزیع شده چند تراشه ای همراه با بلوک های IP سفارشی ساخته شده است. این شرکت می‌گوید که پلتفرم جدید 2.5 برابر عملکرد هوش مصنوعی بهتری نسبت به Snapdragon XR2 Gen 1 ارائه می‌دهد و 50 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند، که آن را برای عینک‌های AR که توان کمتر از 1 وات مصرف می‌کنند ایده‌آل می‌کند.

این چیپست از یک پردازنده AR، یک کمک پردازنده AR و یک پلت فرم اتصال تشکیل شده است. پردازنده AR برای تأخیر کم حرکت به فوتون بهینه شده است و در عین حال از 9 دوربین همزمان برای درک کاربر و محیطی پشتیبانی می کند. پردازشگر AR داده‌های دوربین‌ها و حسگرهای متصل را جمع‌آوری می‌کند و ویژگی‌هایی مانند ردیابی چشم و احراز هویت عنبیه را برای رندر فووید ممکن می‌سازد.

در مورد اتصال، این تراشه از سیستم FastConnect 7800 استفاده می کند و از آخرین فناوری Wi-Fi 7 با تاخیر کمتر از 2 میلی ثانیه بین عینک AR و تلفن هوشمند یا دستگاه میزبان پشتیبانی می کند. همچنین می‌تواند وظایف پیچیده را روی گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی یا سایر دستگاه‌های میزبان سازگار با اسنپدراگون بارگذاری کند تا تأخیر را کاهش دهد و تجربه بصری روان‌تری ارائه دهد.

کوالکام می گوید که با چندین OEM از جمله Lenovo، LG، Oppo، TCL، Xiaomi، Pico، QONOQ، Rokid، Sharp، Tencent و Vuzix، از جمله، کار می کند تا نسل جدیدی از عینک های هوشمند AR را با اسنپدراگون AR2 ارائه کند. بازار. در حال حاضر، جزئیات مربوط به در دسترس بودن دستگاه‌های واقعیت افزوده از این برندها مشخص نیست، اما انتظار داریم در ماه‌های آینده بیشتر بدانیم.

بیشتر بخوانید  تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 آشکار شد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چیپ Snapdragon AR2 Gen 1 کوالکام معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *