چگونه پنجره های خود را برای زمستان عایق بندی کنیم؟

اگر فکر می کنید که سرما و گرما از کجا وارد خانه دنج شما می شود، احتمالاً پنجره های شما مقصر هستند. به جای هزینه گزافی برای پنجره های جدید یا خرید لباس های گرم زمستانی، می توانید به راحتی پنجره های خود را عایق بندی کنید تا گرما را در زمستان داخل خانه نگه دارید.

در واقع، آب بندی پنجره های خود برای زمستان یک راه مقرون به صرفه و بدون هیاهو برای جلوگیری از ورود هوای سرد از هر شکافی است. همچنین دمای سطح پنجره شما را تنظیم می کند تا از تجمع تراکم اطمینان حاصل شود، که برای کسانی که گرمایش را افزایش می دهند، صدق می کند.

عایق کردن پنجره ها

علاوه بر این، دانستن نحوه عایق کاری پنجره ها برای زمستان باعث صرفه جویی در هزینه بیشتر می شود، زیرا دیگر گرما را از دست نخواهید داد. خبر خوب این است که راه های آسان و مقرون به صرفه زیادی برای عایق کاری پنجره ها وجود دارد.

چگونه پنجره ها را برای زمستان عایق بندی کنیم

پنجره های خود را آماده کنید – قبل از شروع، مطمئن شوید که پنجره، قاب و آستانه تمیزی دارید.

از یک پارچه مرطوب برای تمیز کردن و از بین بردن هرگونه کثیفی یا گرد و غبار استفاده کنید . می توانید سطح شیشه خود را به خوبی با یک اسفنج آغشته به آب و صابون تمیز کنید. پس از تمیز کردن، با یک پارچه یا دستمال کاغذی کاملا خشک کنید.

چگونه پنجره های خود را برای زمستان عایق بندی کنیم؟

فیلم عایق پنجره – فیلم پنجره اساساً ورق بزرگی از پلاستیک بسته بندی شده با مقداری نوار چسب دو طرفه است. بعنوان یک مانع بین هوای سرد بیرون و شیشه عمل می کند تا به حفظ گرما کمک کند. ابتدا ورق را اندازه بگیرید و به اندازه قاب پنجره خود برش دهید. با چسب دو طرفه به قسمت بیرونی شیشه پنجره خود بچسبید. در مرحله بعد، فیلم را با استفاده از گرمای سشوار کوچک کنید تا کیفیت مهر و موم بهبود یابد.

درزبندی پنجره ها – درزگیر با کارایی بالا مانند کچینگ یک راه محبوب و مقرون به صرفه برای زمستان است. ابتدا با یک لایه بتانه تمام درزهای شل را در اطراف قاب پنجره بپوشانید. سپس نوارهای درزگیر را در امتداد قاب دیوار داخلی قرار دهید یا از تفنگ درزگیر برای پر کردن شکاف یا ترک استفاده کنید. این کار از ورود هوای سرد به داخل و دیوار جلوگیری می کند. با این حال، در مواقع اضطراری توصیه می‌شود اطراف دهانه پنجره را نبندید.

چگونه پنجره های خود را برای زمستان عایق بندی کنیم؟

فوم عایق پنجره –  فوم یکی دیگر از روش های سریع عایق کاری اطراف پنجره ها است و باید با استفاده از تفنگ فوم استفاده شود. ابتدا یک قطره کوچک در گوشه آستانه پنجره خود بمالید تا نشان دهد که پس از اعمال چقدر منبسط می شود. سپس یک فوم را برای ایجاد یک درزگیر هوا در اطراف قاب پنجره اعمال کنید. اگر نمی‌خواهید از اسپری فوم استفاده کنید، همیشه می‌توانید نوارهای فوم لاستیکی آب‌بندی هوا را انتخاب کنید و محکم دور پنجره خود بچسبانید.

چگونه پنجره های خود را برای زمستان عایق بندی کنیم؟

پرده حرارتی پنجره – این پرده ها برای جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل خانه استفاده می شوند.. اینها نه تنها از دست دادن گرمای تابشی را کاهش می دهند، بلکه هوای بیشتری را در چین های پارچه به دام می اندازند. پرده های سنگین ممکن است لزوماً گزینه ارزان تری برای آب بندی پنجره ها نباشند، اما بسیار جذاب تر به نظر می رسند.

چگونه پنجره های خود را برای زمستان عایق بندی کنیم؟

درپوش بادگیر – شاید یکی از گزینه های بی سر و صدا استفاده از درپوش باشد. این به سادگی یک فوم پر شده و لوله پارچه ای است که به صورت افقی در امتداد پایه پنجره شما قرار می گیرد. این کار از بیرون آمدن هوا از زیر جلوگیری می کند، با این حال، اگر نسیمی از کناره ها یا بالای پنجره شما می آید، ایده آل نخواهد بود. می‌توانید از هر فروشگاه خانه‌ای آن را بخرید یا با استفاده از یک جوراب بلند پر از شن، لوبیا یا حتی برنج آن را در خانه درست کنید!

هر چند وقت یکبار باید پنجره هایم را عایق کاری کنم؟

به طور کلی، بهتر است پنجره های خود را قبل از شروع فصل زمستان عایق بندی کنید. بسته به کیفیت درزبندی شما، این کار باید هر پنج سال یکبار انجام شود.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه پنجره های خود را برای زمستان عایق بندی کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *