چگونه و چطور ارز دیجیتال بخریم ؟

بیت کوین

چند سالی است که بازار ارز دیجیتال بر سر زبان ها افتاده و قیمت این دارایی ها به طور سعودی افزایش پیدا می کند. ارز دیجیتال یا رمزارز یک دارایی دیجیتال است که بر شبکه بلاکچین اجرایی می شود. با توجه به رشد بازار ارز دیجیتال، بسیاری از افراد دوست دارند که این ارزها را خریداری کنند تا آن ها نیز از سود این دارایی بهره کافی را ببرند. برای خرید ارز دیجیتال باید از صرافی های ارز دیجیتال استفاده کنید که در این مقاله بیشتر آن ها را برایتان شرح خواهیم داد.

ارز دیجیتال چه کاربردی دارد؟

همانطور که می دانید با گذر زمان تعریف دارایی عوض می شود و هر دوره ای از تاریخ تعریف خود را داشته است. به طور مثال طلا به عنوان یک دارایی از گذشته تا به امروز مطرح بوده است. ارز دیجیتال یک دارایی رمزنگاری شده است که بر روی یک شبکه مجازی به نام بلاکچین قرار دارد. به هر کدام از ارزهای دیجیتال اصطلاحا کوین گفته می شود که از ارزش مشخصی برخوردار است. بعضی از رمزارزها برای انجام مبادلات ایجاد شده اند و قرار است که به عنوان جایگزینی برای پول باشند. این در حالی است که بعضی دیگر همانند بیتکوین به عنوان یک سرمایه و دارایی مطرح شده است. شما می توانید با خرید و نگهداری ارزهای دیجیتالی مختلف، در بلندمدت از سود مناسبی برخوردار شوید.

چگونه می توان وارد بازار ارز دیجیتال شد و چطور ارز دیجیتال بخریم ؟

اگر شما نیز مایل به ورود به این دنیای هیجان انگیز هستید، باید در یک صرافی معتبر ثبت نام کنید و احراز هویت شوید. بعد از این مرحله شما به راحتی به ارزهای دیجیتال مختلف دسترسی خواهید داشت. شما می توانید هر کدام از رمزارزها را در مقدار دلخواه خود خریداری کنید. نکته مهم این است که در هنگام خرید حتما بررسی و تحقیق کاملی از آن دارایی داشته باشید. چنانچه ارز دیجیتال مورد نظر شما اعتبار بالایی داشت، برای خرید آن اقدام کنید و وقت را از دست ندهید. در حال حاضر صرافی های زیادی در داخل ایران فعال هستند که با کمک آن ها می توانید ارز مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن بخرید.

بیت کوین

لیست بهترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

شما با استفاده از صرافی های ایرانی می توانید سرمایه ریال خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنید. همچنین برای نگهداری ارز دیجیتال دو راه پیش روی شما قرار دارد. راه اول این است که ارز دیجیتال خود را در صرافی نگهدارید و در مواقع لزوم آن را دریافت نمایید. اگر می خواهید که اطمینان بیشتری داشته باشید، بهتر است که یک کیف پول امن بر روی گوشی خود نصب کنید و دارایی دیجیتال خود را در آن قرار دهید. حال برای آگاهی بیشتر شما، چند مورد از بهترین صرافی های ایرانی را نام خواهیم برد.

صرافی بیت برگ

یکی از مهم ترین صرافی های ایرانی که دارای چند سال سابقه در حیطه ارز دیجیتال است، صرافی بیت برگ می باشد. این صرافی فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۷ شروع کرده و تا امروز نیز فعالیت خود را با قدرت تمام ادامه داده است. هدف این صرافی ایجاد یک فضای عالی برای خرید و فروش ارز دیجیتال می باشد تا ایرانیان نیز بتوانند از این فرصت ویژه به نحو احسن استفاده نمایند. در حال حاضر این صرافی در زمینه فعالیت های خیرخواهانه نیز فعال است و بخشی از درآمدهای خود را در این راه مهم صرف می نماید.

صرافی نوبیتکس

اگر به دنبال یک صرافی باسابقه ایرانی هستید، بدون شک نوبیتکس بهترین انتخاب پیش روی شما خواهد بود. این صرافی از سال ۱۳۹۶ در زمینه خرید و فروش رمزارزها فعالیت دارد و امکان انواع معاملات را برای کاربران خود فراهم ساخته است. در حال حاضر شما می توانید بالغ بر ۲۰ نوع از ارزهای دیجیتال را در این صرافی معامله کنید. هر چقدر که زمان به جلو حرکت می کند، عرضه سایر ارزها نیز آغاز می شود و از این لحاظ گسترش زیادی را شاهد خواهیم بود. در حال حاضر بیشترین معاملات این صرافی مربوط به ارزهایی مانند بیتکوین، اتریوم و تتر می باشد که از مهم ترین ارزهای دیجیتال به حساب می آیند. امکان ثبت نام برای تمامی ایرانیان در این صرافی فراهم است و بعد از گذراندن مراحل اولیه می توانید معاملات خویش را شروع کنید. البته ناگفته نماند که شما در صرافی های مختلف دارای محدودیت سقف برداشت خواهید بود که این مورد در نوبیتکس نیز وجود دارد. اگر پیدا کردن یک بستر امن برای خرید و فروش برایتان اهمیت دارد، حتما به سراغ صرافی نوبیتکس بروید.

صرافی کویین نیک

یکی دیگر از مطرح ترین صرافی های ایرانی کویین نیک می باشد که کاربران بسیاری را به خود اختصاص داده است. برای ثبت نام در این صرافی نیز باید مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید. خوشبختانه این مراحل کوتاه است و شما بعد از چند دقیقه می توانید به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. نکته جالب توجه این است که معاملات در این بستر به صورت آنی انجام می شود. شما می تواند سفارشات خرید و فروش خود را ثبت کنید تا پس از رسیدن قیمت به نقطه مورد نظر، معامله به صورت اتوماتیک انجام شود. میزان کارمزد معاملات در این صرافی نیز به صورت منصفانه ای تعیین شده تا فرد بتواند تعداد معاملات بیشتری را به انجام برساند. برای اینکه بتوانید سود خوبی از این بازار ارز دیجیتال به دست بیاورید، در ابتدا همه عوامل مهم و تاثیرگذار بر روی قیمت را بررسی نمایید و سپس با خیال راحت ثبت سفارش کنید.
سخن پایانی
اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید متوجه خواهید شد که آینده اقتصاد جهان در گرو ارزهای دیجیتال است. این بازار هنوز نوپا است و راه زیادی را در پی دارد. همین تازه بودن ارزهای دیجیتال باعث شده تا امروز شما فرصت خوبی برای خرید ‌آن‌ها به دست آورید پس زمان را از دست ندهید. بهتر است که قبل از انجام خرید، وضعیت قیمتی هر ارز را بررسی کنید و از افراد خبره در این زمینه مشورت لازم را بگیرید. امیدواریم که با کمک گرفتن از مطالب این مطلب بتوانید به سودهای زیادی در این بازار فوق العاده دست پیدا کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه و چطور ارز دیجیتال بخریم ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *