چگونه می توانید در دستگاه های اپلی قابلیت 3D Touch را بهبود بخشید ؟

3D Touch

همانطور که می دانید گوشی های کمپانی اپل از آیفون 6 به بعد یک قابلیت به نام 3D Touch را دریافت نمودند که قابلیتی جدید تا آن روز برای دستگاه های اپلی به حساب می آمد و کاربران این دستگاه ها می توانستند با استفاده از این قابلیت سریع تر به اهداف خود دست پیدا کنند.

قابلیت 3D Touch

کمپانی اپل در سال 2014 میلادی، قابلیت 3D Touch را همراه با نسخه‌ ی جدیدی از قابلیت Peek and Pop معرفی نمود. در حال حاضر 4 سال از آن زمان می‌ گذرد ولی بخش عمده ای از کاربران همچنان نحوه‌ ی کارکردن با 3D Touch را به‌ درستی نمی‌ دانند. به نظر شما دلیل این موضوع چیست؟ حتی اشخاصی که در خصوص تکنولوژی‌ های روز دنیا حرفه ای هستند نیز به‌ درستی اطلاع ندارند که کدام یک از دکمه‌ ها ویژگی استفاده از 3D Touch را دارا می باشند؛ با یک حساب سرانگشتی می‌ توانید متوجه شوید که میزان اطلاعات کاربران عادی از این ویژگی بسیار کم است.

3D Touch

در صورتی که قصد داشته باشیم تمامی لینک‌ ها را با رنگ و فرم متن معمولی به نمایش بگذاریم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پاسخ مشخص است، افراد نمی‌ توانند لینک‌ها را شناسایی نموده و بر روی آن‌ ها کلیک نمایند. این دقیقا مسئله ی کاربران با قابلیت 3D Touch می باشد؛ کاربران نمی‌ توانند این قابلیت را بر روی دستگاه های مختلف شناسایی نمایند. در صورتی که مخاطبین نتوانند دکمه ی دارای این ویژگی را در گام نخست شناسایی کنند، قطعا از ویژگی های آن نیز بی‌ بهره خواهند ماند و در اصل تبدیل به یک قابلیت بلااستفاده می شود. اکنون آیا می‌ توانید دکمه‌ هایی که دارای قابلیت 3D Touch هستند را از بقیه تشخیص دهید؟

3D Touch

هیچ یک از این دکمه‌ ها ویژگی3D Touch را ندارند. پس چگونه باید متوجه این موضوع شد که کدام یک از دکمه ها این قابلیت را دارا می باشند و کدام یک ندارد؟ در شرایط کنونی تنها روش، کلیک‌ کردن بر روی تمامی دکمه‌ ها و در نتیجه بخاطر سپردن آنهاست. برای مثال؛ به منظور دسترسی به Personal Hotspot و AirDrop باید دست خود را روی تب 4 Button Control گذاشته و برای چند ثانیه نگه دارید. در حال حاضر می‌دانیم که مشکل کجاست و برای حل آن نیز یک روش وجود دارد. نظیر کاری که سال‌ ها پیش در وب صورت گرفت و تفاوتی بسیار زیاد بین لینک و متن عادی ایجاد گشت، اکنون می‌ توان با ایجاد تنها یک افکت گرافیکی دکمه‌ هایی که ویژگی 3D Touch دارند را از سایر دکمه ها جدا نمود.

افزودن یک خط در بخش راست پایین دکمه‌ های دارای 3D Touch و قرار دادن نام Force Decorators برای آن روش مناسبی به منظور حل اصلی‌ ترین مسئله ی3D Touch می باشد.

 

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: medium

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه می توانید در دستگاه های اپلی قابلیت 3D Touch را بهبود بخشید ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *