چگونه مشکلات همگام سازی یا سینک نشدن Dropbox را حل کنیم؟

چگونه مشکلات همگام سازی یا سینک نشدن Dropbox را حل کنیم؟

اگر اغلب بین کار آفلاین و آنلاین سوئیچ می کنید، باید اهمیت فرآیند پشتیبان گیری فایل را بدانید. و خدمات میزبانی فایل مانند دراپ باکس به شما امکان می دهد این کار را به راحتی انجام دهید. شما باید فایل‌ها یا پوشه‌های آفلاینی را که می ‌خواهید به صورت آنلاین در دسترس شما قرار گیرند، انتخاب کنید و سیستم از آن فایل ها مراقبت می‌کند.

چرا دراپ باکس همگام سازی یا سینک نمی شود؟

گاهی اوقات، Dropbox ممکن است همگام سازی نشود. اگر شما هم دارای مشکل همگام سازی نشدن دراپ باکس هستید وقت آن رسیده است که چند آزمایش را برای شروع سریع فرآیند همگام سازی در ویندوز 10 انجام دهید.

بدون بحث بیشتر، برخی از بهترین راه‌ها برای رفع مشکلات همگام‌سازی Dropbox را ببینیم.

DROPBOX راه اندازی مجدد کنید

می دانیم، ممکن است قبلاً این مرحله را امتحان کرده باشید، اما امتحان کردن ضرری ندارد، درست است؟ به سادگی از برنامه خارج شده و دوباره آن را راه اندازی کنید.

اگر این یک چیز ساده و یکباره است، احتمال دارد که اسناد و فایل ‌ها را بعد از مدتی همگام‌ سازی کنید. و در عین حال مراقب فایل هایی که در سیستم شما باز هستند نیز باشید.

آیا فرآیند هگام سازی گیر کرده است

آیا دراپ باکس اصلا پاسخ نمی دهد؟ممکن است روند همگام سازی گیر کرده باشد.

مرحله 1: برای پایان دادن به فرآیند Dropbox، بر روی نوار وظیفه کلیک راست کنید تا Task Manager ظاهر شود.

مرحله 2: در مرحله بعد، روی فرآیند Dropbox کلیک راست کرده و End Task را انتخاب کنید. پس از اتمام، Dropbox را دوباره راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل شما حل شده است یا خیر.

آیا دراپ باکس فضای کافی دارد؟

مانند هر سرویس میزبانی فایل دیگری، Dropbox نیز محدودیت هایی برای آپلود فایل دارد. به عنوان مثال، Dropbox Plus به شما اجازه می دهد تا حداکثر 2 ترابایت فضای ذخیره سازی استفاده کنید، در حالی که برنامه Basic به شما امکان می دهد فقط از 2 گیگابایت استفاده کنید. اگر از دومی استفاده می کنید، احتمال اینکه فضای ذخیره سازی شما تمام شده باشد وجود دارد. و وقتی این اتفاق بیفتد، فایل‌های رایانه شخصی شما با کلود همگام‌ سازی نمی ‌شوند. جدای از آن، نمی ‌توانید ویرایش کنید. برای بررسی مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1: به Dropbox در مرورگر وب خود بروید و روی آواتار در سمت راست کلیک کنید.

چگونه مشکلات همگام سازی یا سینک نشدن Dropbox را حل کنیم؟

مرحله 2: Settings > Plan را انتخاب کنید تا ببینید چقدر از فضا استفاده شده است.

چگونه مشکلات همگام سازی یا سینک نشدن Dropbox را حل کنیم؟

در حالی که Dropbox معمولاً زمانی که فضای حساب شما تمام می شود به شما هشدار می دهد، همیشه می توانید بررسی کنید که آیا این گزینه در تنظیمات فعال است یا خیر.

برای انجام این کار، به تنظیمات Dropbox بروید و روی Notifications کلیک کنید. و حالا که در این مرحله هستید، می توانید چند مورد بی اهمیت را نیز غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید  امکان اشتراک فولدرها در آپدیت جدید دراپ باکس

گزینه همگام سازی انتخابی در DROPBOX

اگر فقط برخی از فایل‌ها و پوشه‌های خود را همگام ‌سازی شده می ‌بینید، ویژگی همگام ‌سازی انتخابی ممکن است مقصر باشد. همانطور که از نام آن پیداست، به شما امکان می دهد فقط چند فایل را برای همگام سازی انتخاب کنید.

مرحله 1: برای بررسی پوشه های انتخاب شده، Dropbox را در رایانه خود باز کنید و روی آواتار خود در سمت راست کلیک کنید. بعد  Preferences > Sync انتخاب کنید و روی Selective Sync کلیک کنید.

چگونه مشکلات همگام سازی یا سینک نشدن Dropbox را حل کنیم؟

مرحله 2: حالا تمام فایل ها و پوشه ها را از لیست خارج کنید.

فایل های کش را پاک کنید

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است Dropbox شما به درستی همگام ‌سازی نشود، حافظه پنهان است. خوشبختانه، پاک کردن کش دراپ باکس آسان است.

مرحله 1: به برنامه Files در درایو C: بروید. Dropbox را پیدا کرده و پوشه .dropbox.cache را باز کنید.

چگونه مشکلات همگام سازی یا سینک نشدن Dropbox را حل کنیم؟

مرحله 2: اکنون، همه چیز داخل آن را حذف کنید.

آیا نمی توانید به محتویات پوشه کش دسترسی پیدا کنید؟

اگر نمی توانید به محتویات پوشه کش دسترسی پیدا کنید یا نمی توانید محتوا را ببینید، خوشبختانه راه دیگری برای دسترسی به آن وجود دارد:

مرحله 1: برنامه Run را از منوی Start باز کنید و دستور زیر را وارد کنید.

%HOMEPATH%\Dropbox\.dropbox.cache

Windows Explorer بلافاصله شما را به پوشه کش Dropbox هدایت می کند. تمام پوشه ها را انتخاب کرده و حذف کنید.

DROPBOX را دوباره نصب کنید

اگر تمام مراحل بالا هنوز مشکلات شما را برطرف نکرده است، ممکن است بخواهید Dropbox را حذف و نصب کنید. پس از اتمام، بررسی کنید که تمام فایل‌ها و داده‌های قدیمی Dropbox نیز حذف شده باشند.

هنگامی که همه چیز حل شد، Dropbox را نصب کنید.

آخرین سخن اما مهم ‌تر از همه، بررسی کنید که آیا Dropbox دسترسی به ارتباط از طریق فایروال رایانه شخصی را دارد یا خیر. برای بررسی، به Settings > Update & Security رفته و Windows Security را از پنل سمت چپ انتخاب کنید.

چگونه مشکلات همگام سازی یا سینک نشدن Dropbox را حل کنیم؟

پس از اتمام، روی Firewall & network protection کلیک کنید و گزینه «Allow an app…» را انتخاب کنید.

چگونه مشکلات همگام سازی یا سینک نشدن Dropbox را حل کنیم؟

با این کار نام تمام برنامه ها و ویژگی های مجاز به شما نشان داده می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی Change settings کلیک کنید تا تغییرات فعال شوند.

در مرحله بعد، به پایین بروید و ببینید آیا Dropbox در مجموعه برنامه های مجاز قرار دارد یا خیر.

خلاصه مطلب سینگ یا همگام سازی دراپ باکس

Dropbox به طور سیستماتیک مشکلات همگام سازی روزانه را دقیقاً در برنامه دسکتاپ نشان می دهد. برخی از مشکلات رایجی که ممکن است از نام فایل‌ها ایجاد شود، هنگام استفاده از کاراکترهای خاص روی نام فایل‌ها، با آن مطابقت ندارند. نظر ما این است که قبل از تلاش برای تغییر فایل‌ها و پوشه‌های سیستم، مشکلات رایج را حل کنید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه مشکلات همگام سازی یا سینک نشدن Dropbox را حل کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *