همه چیز درباره لایو استریم یوتیوب را یاد بگیرید

چگونه در یوتیوب لایو استریم بگذاریم

برندها و شرکت‌ها زمان زیادی را صرف پست‌های وبلاگ، ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی و محتوای دروازه‌دار برای ایجاد جامعه می‌کنند. با این حال، آن‌ها اغلب یکی از جالب‌ترین قالب‌های محتوایی را که به خوبی در خدمت این هدف است، از دست می‌دهند.  آن مورد یک پخش زنده است.

پخش زنده روشی محبوب برای معرفی محصولات جدید، میزبانی رویدادهای مجازی، و به اشتراک گذاری تصاویر پشت صحنه با جهان در زمان واقعی است و یوتیوب یک پلتفرم عالی برای همه اینها و موارد دیگر است. با YouTube Live، می‌توانید با برقراری ارتباط فوری با بینندگان و پاسخ به سؤالات و نظرات آنها، مخاطبان وفاداری پیدا کنید. بعلاوه، این یک راه فوق العاده برای رشد کانال YouTube شما با افزودن اعتبار به محتوای ویدیوی شما است.

یوتیوب لایو استریم YouTube Live چیست ؟

یوتیوب لایو قابلیتی است که به شما امکان می دهد در زمان واقعی با مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشید. وقتی پخش زنده در YouTube انجام می دهید، ویدیوهای زنده شما در بخش “Live” واقع در سمت چپ صفحه اصلی YouTube ظاهر می شوند. کاربران برای تماشای پخش زنده مورد علاقه خود به بخش “پخش زنده” می روند. در حالی که برخی ممکن است به طور تصادفی با محتوای زنده شما در بخش Live برخورد کنند، برخی دیگر ممکن است آن را در فید خود ببینند، به خصوص اگر ویدیوهای شما یا موارد مشابه را تماشا کرده باشند البته فالوورهای شما نیز جریان زنده شما را در صفحه اصلی خود پیدا خواهند کرد.

چگونه لایو استریم بگیریم ؟! پخش زنده را فعال کنید

برای شروع پخش زنده در یوتیوب، باید یک کانال در پلتفرم داشته باشید. ایجاد کانال رایگان است و هر کاربری که دارای حساب یوتیوب است یا با گوگل وارد شده است (برای تماشای یوتیوب) یک کانال دریافت می کند. هنگامی که کانال YouTube شما راه اندازی شد، برای فعال کردن پخش زنده باید تأیید شود. ابتدا به youtube.com/verify بروید و جزئیات (شماره تلفن خود) را در حساب خود وارد کنید. سپس باید یک کد تأیید را وارد کنید که از طریق پیامک دریافت خواهید کرد. پس از تأیید کانال، اگر در 90 روز گذشته محدودیتی برای پخش زنده وجود نداشته باشد، به YouTube Live دسترسی خواهید داشت.

توجه: برای پخش جریانی زنده در YouTube، مطمئن شوید که محتوای پخش زنده شما با دستورالعمل‌های انجمن مطابقت دارد.

نحوه پخش زنده در YouTube: نوع پخش را انتخاب کنید

قبل از شروع پخش زنده در YouTube ، یک نوع پخش را از گزینه های زیر انتخاب کنید: تلفن همراه، وب کم، و رمزگذار:

موبایل

برای پخش زنده از طریق تلفن همراه به YouTube ، به حداقل 50 مشترک و یک دستگاه Android نسخه 5.0 و بالاتر نیاز دارید. اگر کمتر از 1000 مشترک دارید، YouTube ممکن است محدودیت بیننده را برای پخش زنده شما اعمال کند.

مراحل پخش جریانی زنده به YouTube از تلفن همراه

1. برنامه موبایل YouTube را در تلفن همراه خود دانلود و باز کنید.

2. روی دکمه Create (آیکون دوربین فیلمبرداری) در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و ” Go live” را انتخاب کنید.

3. مجوزهای مورد نیاز (دوربین، میکروفون، ذخیره سازی و غیره) را اعطا کنید.

4. با کلیک بر روی نماد دوربین در گوشه سمت راست بالا، دوربین جلو یا پشت دستگاه خود را انتخاب کنید.

5. اکنون یک “Name” به پخش زنده خود بدهید و “Privacy” را انتخاب کنید.

6. برای اضافه کردن توضیحات، روی گزینه های بیشتر کلیک کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی «گزینه‌های بیشتر» یک پخش زنده YouTube را برای مدتی بعد برنامه‌ریزی کنید.

7. برای تنظیم گزینه‌های چت زنده، محدودیت سنی و غیره روی «نمایش بیشتر» کلیک کنید. برای خروج روی «نمایش کمتر» کلیک کنید و «بعدی» را انتخاب کنید.

8. اکنون می توانید یک عکس بگیرید یا آن را به عنوان تصویر کوچک برای پخش زنده خود آپلود کنید.

9. برای به اشتراک گذاشتن لینک پخش زنده خود در شبکه های اجتماعی، روی دکمه «اشتراک گذاری» کلیک کنید.

10. بر روی دکمه “ Go live” کلیک کنید.

11. برای پایان دادن به پخش زنده، روی “پایان” و سپس “OK” کلیک کنید.

وبکم

اگر کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ دارید و می خواهید با وب کم خود پخش زنده پخش کنید، می توانید از این گزینه استفاده کنید. برای پخش زنده به YouTube با استفاده از وب‌کم، به Chrome 60+ یا Firefox 53+ نیاز دارید.

آموزش استریم در یوتیوب با موبایل

1. در Chrome 60+ یا Firefox 53+، به نوار ابزار YouTube بروید.

2. روی “ایجاد” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و “ Go live” را از لیست کشویی انتخاب کنید.

3. در مرحله بعد، بسته به زمانی که می خواهید پخش زنده را شروع کنید، “در حال حاضر” یا “تاریخ بعدی” را انتخاب کنید.

4. سپس “وب کم داخلی” را انتخاب کنید و شروع به ایجاد یک پخش زنده YouTube کنید.

یا “وب کم” را در سمت چپ انتخاب کنید.

5. حالا یک عنوان و توضیحات وارد کنید و دسته مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین با علامت زدن «بله، برای بچه‌ها ساخته شده است» یا «نه، برای بچه‌ها ساخته نشده است» یک مخاطب را انتخاب کنید.

6. در تب «تنظیمات» تنظیمات مورد نظر مربوط به «چت زنده»، «حالت مشارکت» و … را انتخاب کنید.

7. اگر می خواهید پخش زنده در یوتیوب را برنامه ریزی کنید، گزینه visibility را انتخاب کنید و تاریخ و ساعت را وارد کنید. در نهایت روی Finish کلیک کنید.

8. اکنون پیش نمایشی از جریان خواهید داشت. تنظیمات دوربین و میکروفون خود را بررسی کنید و روی “اشتراک گذاری” کلیک کنید تا ویدیوی زنده خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. سپس، هنگامی که آماده شدید، روی “ Go live” کلیک کنید.

9. برای توقف، روی “پایان جریان” کلیک کنید.

اگر به دنیای یوتیوب علاقه مندید این مقاله را هم بخوانید : بهترین یوتیوب دانلودر

چگونه در یوتیوب لایو استریم بگذاریم

وبکم

اگر کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ دارید و می خواهید با وب کم خود پخش زنده پخش کنید، می توانید از این گزینه استفاده کنید. برای پخش زنده به YouTube با استفاده از وب‌کم، به Chrome 60+ یا Firefox 53+ نیاز دارید.

مراحل پخش جریانی زنده به YouTube با وب کم

1. در Chrome 60+ یا Firefox 53+، به نوار ابزار YouTube بروید.

2. روی “ایجاد” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و ” Go live” را از لیست کشویی انتخاب کنید.

3. در مرحله بعد، بسته به زمانی که می خواهید پخش زنده را شروع کنید، “در حال حاضر” یا “تاریخ بعدی” را انتخاب کنید.

4. سپس “وب کم داخلی” را انتخاب کنید و شروع به ایجاد یک پخش زنده YouTube کنید.

یا “وب کم” را در سمت چپ انتخاب کنید.

5. حالا یک عنوان و توضیحات وارد کنید و دسته مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین با علامت زدن «بله، برای بچه‌ها ساخته شده است» یا «نه، برای بچه‌ها ساخته نشده است» یک مخاطب را انتخاب کنید.

6. در تب «تنظیمات» تنظیمات مورد نظر مربوط به «چت زنده»، «حالت مشارکت» و … را انتخاب کنید.

7. اگر می خواهید پخش زنده در یوتیوب را برنامه ریزی کنید، گزینه visibility را انتخاب کنید و تاریخ و ساعت را وارد کنید. در نهایت روی Finish کلیک کنید.

8. اکنون پیش نمایشی از جریان خواهید داشت. تنظیمات دوربین و میکروفون خود را بررسی کنید و روی “اشتراک گذاری” کلیک کنید تا ویدیوی زنده خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. سپس، هنگامی که آماده شدید، روی ” Go live” کلیک کنید.

9. برای توقف، روی “پایان جریان” کلیک کنید.

رمزگذار

می‌توانید نوع جریان رمزگذار را انتخاب کنید تا کیفیت ارتباط زنده با مخاطب را با استفاده از ویژگی‌هایی مانند صفحه تقسیم، گیم‌پلی، تجهیزات ویدیویی و غیره افزایش دهید.

مراحل پخش جریانی زنده به YouTube با رمزگذار

1. نرم افزار رمزگذاری مورد نظر خود را انتخاب و دانلود کنید. قبل از شروع، فهرست YouTube Live از رمزگذارهای تأیید شده را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  رفع مشکل Quality Unavailable یوتیوب در iOS و اندروید

2. به کنترل پنل یوتیوب خود بروید، روی «ایجاد» در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و «Go live» را از لیست کشویی انتخاب کنید.

3. اگر می‌خواهید پخش زنده را فوراً شروع کنید، «Stream» را در سمت چپ انتخاب کنید. اگر قصد دارید پخش خود را در زمان دیگری برنامه ریزی کنید، “Manage” را انتخاب کنید و روی “Schedule Broadcast” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

4. عنوان، توضیحات و دسته بندی را برای پخش زنده خود اضافه کنید. همچنین، تنظیمات حریم خصوصی مورد نظر خود را انتخاب کنید و یک تصویر کوچک آپلود کنید.

5. روی «ایجاد جریان» کلیک کنید.

6. به «تنظیمات جریان» بروید، کلید استریم را کپی کرده و آن را در رمزگذار قرار دهید. در صورت لزوم، URL جریان YouTube را کپی کنید و آن را در رمزگذار جایگذاری کنید.

7. در نهایت، به رمزگذار خود بروید و از آنجا شروع به پخش کنید. اگر پخش زنده برنامه ریزی کرده اید، زمانی که می خواهید پخش جریانی را شروع کنید، روی “Go live” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

8. برای پایان پخش، روی End Stream کلیک کنید.

 چگونه در یوتیوب لایو استریم بگذاریم

نکاتی برای پخش لایو استریم YouTube

مهم نیست در چه صنعتی هستید، چه محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهید، پخش زنده YouTube می‌تواند به شما در ایجاد یک انجمن، ارتباط با مخاطبان و بهبود نتیجه شما کمک کند. در اینجا چند نکته فوق‌العاده پخش زنده YouTube وجود دارد که می‌توانید از آنها برای دسترسی، تعامل و خوشحال کردن مخاطبان خود استفاده کنید:

1. برنامه ریزی و آماده سازی

راهنمای قدیمی بازاریابی ویدیویی موفق دیگر برای حفظ بازدید کافی نیست. بنابراین اکنون که محتوای ویدیویی زنده را وارد جریان اصلی می‌کنید، مطمئن شوید که بیشتر بر برنامه‌ریزی و آماده‌سازی تاکید کرده‌اید تا اجرا. بنابراین، با شناسایی هدفی که می خواهید با ویدیوی زنده خود به آن برسید، شروع کنید. به عنوان مثال، تعداد مشترکان بیشتری برای خبرنامه شما وجود دارد؟ یا ثبت نام بیشتر برای کارگاه آینده؟

بر اساس هدفی که می خواهید به آن برسید، برنامه ریزی کنید و برای موارد زیر آماده شوید:

نام و شرح جریان

هشتگ های مربوطه

تصویر کوچک ویدیو

زمان و تاریخ پخش زنده و اینکه آیا می خواهید پخش را برنامه ریزی کنید.

مدت زمان تخمینی

اسکریپت یا طرحی از نکاتی که می خواهید در طول پخش زنده در مورد آن صحبت کنید

میزبان و میزبان مشترک (در صورت وجود)

2. تنظیم پخش زنده مناسب داشته باشید

هنگامی که نحوه پخش جریانی زنده در YouTube را یاد گرفتید و برای پخش زنده آماده شدید، مطمئن شوید که تنظیمات مناسب را برای ادامه دادن کارها در مسیر درست در نظر گرفته اید. در اینجا مواردی که در این مرحله باید در نظر بگیرید آمده است:

تجهیزات. خواه با موبایل، لپ‌تاپ یا دسک‌تاپ به صورت زنده پخش می‌شوید، وسایل خود را آماده کنید و قبل از زدن دکمه go live، همه چیزهایی را که نیاز دارید بررسی کنید.

نورپردازی. سوژه باید به خوبی روشن باشد، بدون اینکه حواس کسی را پرت کند.

برش قاب. بیاموزید که چگونه چهره انسان را به روش درست برای ایجاد یک موجود زنده چشمگیر برش دهید.

سرعت دانلود خوبی داشته باشید روی سرعت دانلود تمرکز کنید تا بینندگان شما بتوانند هنگام پخش جریانی در YouTube به خوبی شما را بشنوند و ببینند.

عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. هرگونه حواس پرتی که ممکن است بر پخش زنده تأثیر بگذارد. تماس‌ها و سایر اعلان‌ها را در دستگاه‌های خود خاموش کنید و مکانی آرام و بی‌صدا را برای پخش زنده خود انتخاب کنید تا بیشترین بهره را از پخش زنده خود ببرید.

3. صفحه کانال خود را سفارشی کنید

بنابراین، تمرکز بر عنوان و توضیحات پخش زنده شما کافی نیست. باید به صفحه کانال یوتیوب خود به همان اندازه، اگر نه بیشتر، توجه کنید. شما می توانید با استفاده از:

تریلر کانال: با یک تریلر کانال جذاب به مخاطبان هدف خود بگویید کانال شما در مورد چیست. به آن به عنوان میانبری برای جذب فالوورهای بیشتر فکر کنید، بنابراین آن را به اندازه کافی به یاد ماندنی و قدرتمند کنید.

ویدیوی مضمون: یک ویدیو با مضمون عالی برای کسانی که در کانال شما مشترک هستند ایجاد کنید. این اولین چیزی است که مشترکین شما هنگام بازدید از صفحه اصلی کانال شما متوجه آن خواهند شد.

بخش های محبوب: می توانید طرح بندی صفحه کانال خود را با اضافه کردن حداکثر 12 بخش سفارشی کنید. همانطور که گفته شد، فراموش نکنید که یک بخش اختصاصی برای پخش زنده خود ایجاد کنید تا بینندگان بتوانند به سرعت به محتوای ذخیره شده شما دسترسی داشته باشند.

4. تبلیغ زنده تلویزیونی

هنگامی که نحوه پخش زنده در YouTube را فهمیدید، رویداد آینده خود را تبلیغ کنید. تبلیغات، اگر به درستی انجام شود، می‌تواند لایو استریم شما را به بیننده برساند. بنابراین ادامه دهید، دارایی‌های تبلیغاتی مناسب را برای پخش زنده YouTube خود آماده کنید و buzz ایجاد کنید تا حتی قبل از شروع پخش زنده پاسخ دریافت کنید.

5. مشارکت مخاطبین

چه اولین ویدیوی زنده یا بیستمین ویدیوی خود را ایجاد کنید، استفاده از تاکتیک‌هایی که مشارکت مخاطب را تشویق می‌کند بسیار مهم است. بنابراین، چت را روشن کنید تا به مخاطبانتان کمک کنید تا در زمان واقعی با شما ارتباط برقرار کنند، و شعارهایی بسازید تا آنها احساس ارتباط کنند. در ابتدای پخش جریانی، می‌توانید هدایای ویژه یا جایزه‌های مورد انتظار را نیز مانند تیزر محصول جدید خود اعلام کنید و بینندگان را تا انتها درگیر نگه دارید و فراموش نکنید که وقتی شاهد افزایش چشمگیر بینندگان هستید، خود یا سایر میزبانان را در طول پخش زنده معرفی کنید. این به بینندگان جدید اجازه می‌دهد تا بدانند جریان زنده شما درباره چه چیزی است و چه چیزی را باید انتظار داشت. در نهایت، صادق باشید و درخواست اشتراک‌گذاری، لایک، نظرات و اشتراک‌های بیشتر کنید تا نرخ تعامل ویدیوی زنده خود را افزایش دهید.

6. یک YouTube Premiere ایجاد کنید

اکثر مردم دوست ندارند اطلاعات را در زمان واقعی به اشتراک بگذارند. اگر شما یکی از آن‌ها هستید، می‌توانید از ویژگی YouTube Premiere استفاده کنید و ویدیوی از پیش ضبط‌شده را به صورت زنده پخش کنید. مانند یک فیلم یا اولین نمایش تلویزیونی، YouTube Premiere به شما امکان می دهد ویدیوها را با مخاطبان خود در زمان واقعی تماشا کنید. YouTube Premiereعلاوه بر اینکه بهترین انتخاب برای کسانی است که در مقابل دوربین زنده احساس ناراحتی می‌کنند، برای کسانی که نمی‌توانند بدون کیفیت بی‌نظیر فیلم کار کنند، انتخابی عالی است.

7. از پخش‌های زنده YouTube خود درآمد کسب کنید

با این واقعیت بایدروبرو شویم، همه برندها و سازندگان فقط برای افزایش مشارکت مخاطبان به صورت زنده پخش نمی شوند. برخی می خواهند از پخش زنده خود درآمد کسب کنند و خبر خوب این است که آسان است. در اینجا چیزی است که می توانید برای کسب درآمد از پخش زنده YouTube خود استفاده کنید:

تبلیغات

کانال‌های واجد شرایطی که کسب درآمد را فعال کرده‌اند، ممکن است از تبلیغات پیش از پخش، تبلیغات میان پیمایش، و تبلیغات نمایشی یا همپوشانی برای کسب درآمد در طول پخش زنده استفاده کنند. اگرچه تضمینی وجود ندارد که بینندگان در طول پخش زنده تبلیغات را ببینند، بسیاری از آنها این کار را خواهند کرد، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.

سوپر چت

Super Chat یکی دیگر از ویژگی‌های YouTube است که می‌توانید از آن برای کسب درآمد از پخش‌های زنده خود استفاده کنید. با Super Chat، به بینندگان خود اجازه می‌دهید پیام چت را بخرند که از دیگران متمایز است.

عضویت در کانال

اگر کانال شما به عضویت دسترسی دارد، می‌توانید عضویتی ایجاد کنید که به بینندگان شما امکان می‌دهد برای پرداخت ماهانه به کانال شما بپیوندند. بینندگان نیز به نوبه خود به مزایای فقط اعضا مانند نشان های عمومی، شکلک و موارد دیگر دسترسی خواهند داشت.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : همه چیز درباره لایو استریم یوتیوب را یاد بگیرید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *