چگونه بلاک چین بر بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد

بلاک چین یک فناوری نسبتا جدید و در عین حال پرکاربرد است. بلاک چین به شما امکان می دهد تا اطلاعات دیجیتال را بدون ترس از نقض داده ها ذخیره و توزیع کنید. علاوه بر این، بلاک چین امکان تراکنش بین دو طرف را بدون تأیید شخص ثالث فراهم می کند.

بلاک چین فناوری است که ارزش استفاده  را دارد. اگرچه بلاک چین به طور گسترده در زمینه هایی مانند ارز دیجیتال و امور مالی مورد استفاده قرار می گیرد، بلاک چین در بازاریابی دیجیتال به طور چشمگیری محبوب می شود زیرا این فناوری می تواند سود زیادی برای صنعت بازاریابی دیجیتال داشته باشد.

تاثیر بلاک چین بر بازاریابی دیجیتال

بازاریابان و مشتریان می توانند از بلاک چین برای به دست آوردن حداکثر شفافیت در طول تراکنش ها استفاده کنند. آیا این چیزی نیست که مشتریان همیشه می خواستند؟

بدون شک، بلاک چین یکی از مخرب ترین فناوری ها برای ضربه زدن به چشم انداز بازاریابی است. اما چگونه پویایی بازاریابی دیجیتال را تغییر می دهد؟ چه سودی برای مشاغل و مشتریان دارد؟ ما به شما کمک می کنیم تا تمام نکات فنی و حقایق مرتبط با بلاک چین را درک کنید تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از استراتژی بلاک چین برای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید یا نه.

قبل از شروع کار با مزایای بازاریابی دیجیتال با بلاک چین، اجازه دهید مفهوم بلاک چین را  کاملا درک کنیم.

چگونه بلاک چین بر بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد

بازاریابی دیجیتال با بلاک چین چیست؟

بلاک چین را به عنوان مجموعه ای از رکوردهای دیجیتال در نظر بگیرید. این بلوک ها با یکدیگر مرتبط هستند و نیازی به تأیید شخص ثالث ندارند. بلاک چین فناوری مسئول افزایش روزافزون استفاده و موفقیت بیت کوین است. این فناوری تمامی تراکنش ها را در یک مکان تایید و ثبت می کند. بهترین دستاوردهای این فناوری افزایش شفافیت و حفاظت از داده ها است.

این فناوری به بسیاری از بازاریابان کمک کرده تا به سرنخ های دقیق دسترسی پیدا کنند و تجربه بهتری را برای مشتریان خود فراهم کنند. بلاک چین می تواند برای بازاریابی و شفافیت داده ها معجزه کند. به همین دلیل است که به یکی از سریع‌ترین فناوری‌های در حال رشد در صنایع مختلف تبدیل شده است.

محبوب ترین صنایعی که به بلاک چین متکی هستند، امور مالی و بانکی هستند. با این حال، پیامدهای مختلف دیگری از بلاک چین خارج از بازارهای معمولی وجود دارد.

برخی از صنایعی که به سرعت در حال ظهور هستند و از بلاک چین استفاده می کنند، رسانه ها و ارتباطات از راه دور هستند مانند IT و برخی صنایع دیگر.

بسته به اینکه کدام صنایع کاملاً از مفهوم بلاک چین در حال استفاده هستند، این بخش را می توان به بخش های مختلفی تقسیم کرد:

صنایعی که هنوز در حال آموزش خود هستند تا با این مفهوم آشنا شوند، بخش هایی که هنوز در حال آزمایش بلاک چین هستند و صنایعی که با موفقیت بلاک چین را در تجارت خود به کار می برند.

اگر شما از جمله کسانی هستید که تاکنون درباره این مفهوم نشنیده اید، ممکن است ایده مختصری در مورد چیستی آن داشته باشید. اما از آنجایی که کل این مفهوم در صنعت مالی و بانکداری طنین انداز شده است، شاید تعجب کنید که آیا استفاده از بلاک چین در بازاریابی دیجیتال امکان پذیر است؟ پاسخ بله است! راه‌های مختلفی وجود دارد که استراتژی بلاک چین در بازاریابی دیجیتال می‌تواند به عملکرد بسیار بهتر یک کسب ‌وکار کمک کند.

اگرچه اتوماسیون بازاریابی می تواند بیشتر وظایف بازاریابی را به راحتی انجام دهد، مدیریت تبلیغات بهتر نحوه استفاده بازاریابان از تبلیغات برای واکشی داده ها را تغییر می دهد. بلاک چین می تواند کارایی بسیاری از شیوه های بازاریابی را افزایش دهد.

اصالت و شفافیت

تصور کنید وقتی چیزی را به صورت آنلاین دوست دارید و تصمیم می گیرید آن را با چند کلیک بخرید  به امید اینکه دقیقاً همان چیزی را که سفارش داده اید دریافت کنید؟ با این عدم اطمینان خداحافظی کنید. با بلاک چین، لازم نیست نگران دریافت چیزی غیر از آنچه برای شما بازاریابی شده است باشید.

فرض کنید یک کیسه جوت ارگانیک سفارش دادید. با بلاک چین، به اطلاعات مختلفی مانند محل تولید محصول، نیروی کار درگیر در تولید، نحوه دریافت حقوق کارگران در آنجا و سایر اطلاعات حیاتی دسترسی خواهید داشت.

این برای تجارت نیز عالی است، زیرا مشتریان می توانند اعتبار کسب و کار شما را ایجاد کنند. علاوه بر این، مشتریان مدرن دوست دارند همه چیز را در مورد برندی که از آن خرید می کنند بدانند، بنابراین این می تواند یک دارایی واقعی برای کسب و کار و مشتریان باشد.

برای کسب و کارهای کوچکتر به راحتی نمی توان اعتماد مصرف کنندگان خود را به دست آورد. مردم نسبت به اطلاعاتی که توسط برندها به آنها گفته می شود توجه و محتاط تر می شوند. مردم از این برندها حقیقت و شفافیت می خواهند.

آنها هر گونه اطلاعاتی در مورد محصول می خواهند، از کجا می آید، چه چیزهایی برای ساخت محصول استفاده می شود.

در عصر اینترنت، مردم به طور مداوم قبل از انتخاب، از منابع مختلف دانش کسب می کنند. هنگامی که انتخاب به آنها ارائه شد، آنها اصالت و جزئیات محصول را می خواهند.

اعتماد بیشتر بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارد. در حالی که اکثر مصرف کنندگان از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی در مورد تصمیمات خرید خود استفاده می کنند. بلاک چین باعث می شود تا کسب و کار شفافیت در عملیات خود را حفظ کند.

تمام مراحل را ثبت و تأیید می کند و همه اطلاعات را برای همه مستند می کند. علاوه بر این، اطمینان حاصل می کند که اطلاعات در یک شبکه باز در دسترس است. در نتیجه، مصرف کنندگان می توانند اطلاعات کاملی در مورد زنجیره تامین یک خرده فروش یا یک توزیع کننده داشته باشند.

هر فرآیند از جایی که محصولات تولید می شوند تا جایی که عرضه می شوند ردیابی می شود. هر مرحله از فرآیند بزرگتر با بلاک چین ردیابی می شود. از آنجایی که اطلاعات برای عموم باز می شود، شرکت ها نسبت به اقدامات خود مسئولیت پذیرتر و پاسخگوتر خواهند شد.

اگر مشکلی پیش بیاید، شرکت نمی ‌تواند به مردم دروغ بگوید یا اگر اشتباه در خود شرکت ادامه داشته باشد، نمی ‌تواند زنجیره تامین یا خرده‌فروش را متهم کند. همین امر در مورد سایر شرکت کنندگان در این فرآیند نیز صدق می کند.

شرکت ها در حال حاضر سرمایه گذاری در فناوری بلاک چین را آغاز کرده اند. شرکت هایی مانند IBM و Walmart فرآیند زنجیره تامین را با فناوری بلاک چین فعال می کنند.

فناوری بلاک چین به ردیابی این که محصولات غذایی از کجا می آیند و اکنون کجا هستند کمک می کند. سپس، همه چیز برای ردیابی منبع و عرضه هر محصول در هر مرحله از زنجیره تامین اعمال می شود.

چگونه بلاک چین بر بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد

از حقوق دیجیتال مصرف کننده محافظت می کند

به عنوان یک مشتری، هر شرکتی دوست دارد فرصتی برای دریافت اطلاعات و بازار شما داشته باشد. از آمازون گرفته تا والمارت، همه اطلاعات شما مانند شماره تلفن یا آدرس ایمیل را می‌ خواهند تا بتوانند در برنامه‌ها و وب ‌سایت‌های خاصی به شما دسترسی داشته باشند، اما به محض اتمام کار به جای ذخیره شدن، به کاربر باز می‌گردد. با این حال، ممکن است این خبر خوبی برای مشاغل دیجیتال مارکتینگ نباشد؛ زیرا شما هیچ اطلاعاتی از مشتریان برای ارائه خدمات بهتر به آنها دریافت نخواهید کرد. اما از دیدگاه حفاظت از مشتری، این یک مزیت بزرگ است.

بدون تناقض کلمات کلیدی

یکی از چالش برانگیزترین چیزها در بازار، ردیابی کلمات کلیدی است. دو دلیل ردیابی کلمات کلیدی را پیچیده می کند:

یکی این است که الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر هستند. و اجازه دهید بپذیریم، پیگیری همه این تغییرات دشوار است. دلیل دیگر این است که مخاطبان هدف شما از دستگاه های مختلفی استفاده می کنند. و ردیابی کلمات کلیدی دستگاه های مختلف و رمزگشایی جستجوی محلی در مقابل ملی مشکل ساز است.

این زمانی است که به عنوان یک بازاریاب، ممکن است هنگام ایجاد گزارش به حدس و گمان متوسل شوید یا فرض کنید. با بلاک چین می توانید اعداد واقعی برای ردیابی کلمات کلیدی داشته باشید. این به شما کمک می کند بدون توجه به دستگاه ها و مکان، موقعیت های کلیدواژه را به طور موثر ردیابی کنید. این می تواند به شما کمک کند یک کمپین دقیق ایجاد کنید که بیشتر مبتنی بر داده باشد.

بیشتر بخوانید  بلاک چین (Blockchain) چیست؟

سرنخ های دقیق

معمولاً جمع آوری داده ها برای بازاریابی ادغام رویکردهای مختلف است. بازاریابان داده‌ها را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کنند، آن‌ها را ترکیب می‌کنند و کمپینی را بر اساس همان منابع اجرا می‌کنند.

اگرچه این یک رویکرد رایج است، اما دقیق نیست. این کمپین ها بر اساس داده های متناقض و نادرست اجرا می شوند. برای مهار این مشکل، بلاک چین به شما کمک می کند تا به داده های دقیق دسترسی داشته باشید. تمام تراکنش های بلاک چین غیرمتمرکز هستند.

بنابراین، بازاریابان منبع دقیقی برای جمع آوری داده ها خواهند داشت، یعنی مستقیماً از مصرف کننده. به‌عنوان یک بازاریاب، می‌توانید برای داده‌هایشان به مصرف ‌کنندگان پول پرداخت کنید یا تشویق کنید. این تضمین می کند که بازگشت سرمایه (ROI) بالا از دور کمپین و البته داده های بسیار دقیق که مستقیماً از مشتریان تهیه می شود.

به عبارت ساده تر، آن دسته از مصرف کنندگانی که موافقت می کنند اطلاعات خود را به برند شما ارائه دهند، به احتمال زیاد از قبل به محصولات/خدمات شما علاقه مند هستند. از این رو، امتیاز دهی به سرنخ ها و تبدیل ها بسیار آسان تر خواهد بود زیرا به پایگاه مشتریانی که آماده خرید هستند دسترسی دارید.

لازم به ذکر است که این امر مستلزم زمان و تلاش است، و بله، هزینه اولیه نیز بالاتر خواهد بود، اما شما می توانید با استفاده از بلاک چین، سرنخ های بسیار دقیق تری جمع آوری کنید. بنابراین بله، تلاش و هزینه بیشتری در پیش خواهد بود، اما بازاریابان با استفاده از بلاک چین، سرنخ های بسیار بهتری را جمع آوری خواهند کرد.

مبارزه با تقلب در فضای تبلیغاتی دیجیتال

به عنوان یک بازاریاب، از تقلب رایج در تبلیغات آگاه خواهید شد. البته این کار برای کلیک های سریعتر و مکرر انجام می شود. اما از شانس ما، AdChain شرکتی است که سعی دارد با adChain Registry با این مشکل مبارزه کند. AdChain Registry یک قرارداد هوشمند در بلاک چین اتریوم است.

این کلیک ها و نمایش تبلیغات معتبر را تضمین می کند زیرا آنها در بلاک چین قابل اعتماد هستند.

شعار اصلی آنها حذف عدم شفافیت و تقلب در تبلیغات است. نه تنها این، بلکه این پلتفرم همچنین شفافیت تمام داده‌ها را فراهم می‌کند. این یک ویژگی نادر است زیرا امروزه در فضای تبلیغات سنتی وجود ندارد.

مشتریان می توانند محتوا را کنترل کنند

به عنوان یک بازاریاب، دوست دارید هر بار تبلیغات خود را به مشتریان هدف خود نشان دهید. با این حال، زمانی که مشتری همچنان تبلیغات شما را می بیند، در نهایت کمی آزرده خاطر می شود. به همین دلیل است که مسدود کردن تبلیغات بین مصرف کنندگان شروع به افزایش کرده است.

به گفته مشتریان، زمانی که برای اینترنت استفاده می‌کنند، باید کنترل کامل روی آن داشته باشند. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم محتوای درخواستی را بدون انتظار برای بارگذاری آگهی می‌خواهند. گاهی اوقات نمایش آگهی قبل از محتوا یا وسط محتوا اشکالی ندارد، اما امروزه بسیار زیاد است.

اما شما نمی توانید بازاریاب ها را به خاطر این موضوع سرزنش کنید. این فناوری که تجربه دیجیتال مصرف کننده را راحت می کند، هدف گذاری تبلیغات را برای بازاریاب نیز بهتر کرده است. مخاطبان از تبلیغات فیس بوک دسترسی مشاغل را به بازارهای هدف بسیار آسان تر می کند.

حتماً مشاهده کرده اید که وقتی هر معامله ای انجام می دهید یا اطلاعاتی را با یک طرف به اشتراک می گذارید، حتی اگر آن را انتخاب نکرده باشید، شروع به دریافت تبلیغات می کنید. فناوری بلاک چین به مصرف کنندگان این قدرت را می دهد که از شرکت ها برای افشای اطلاعات تماس خود هزینه دریافت کنند. طبق بلاک چین، اگر شرکتی بخواهد مشتریان در خبرنامه آنها مشترک شوند، باید یک ایمیل ارسال کنند و مشتریان می توانند با هزینه خود پاسخ دهند تا از آن محتوا استفاده کنند.

از آنجا که تراکنش ها از طریق ارزهای دیجیتال به صورت خودکار پردازش می شوند. این سیستم به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا کنترل کاملی بر اطلاعات خود از به اشتراک گذاشتن با هر کسی داشته باشند.

این محدودیت‌ها می ‌تواند بر برندها تأثیر بگذارد، اما آنها باید فکر کنند و راهی مؤثر برای سود بردن هر دو طرف ایجاد کنند.

بلاک چین شرکت ها را مسئول ایجاد اعتماد در بین مصرف کنندگان کرده است. فناوری بلاک چین باعث می‌شود شرکت‌ها همه چیز را پنهان کنند تا چیزی را پنهان نکنند. و اکنون مردم می توانند قراردادهای دیجیتال بین دو طرف را ببینند.

چگونه بلاک چین بر بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد

روش های پرداخت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت

این به کسب و کار در مورد روش های پرداخت آزادی بیشتری می دهد. به طور کلی، تمام پرداخت های آنلاین از طریق درگاه پرداخت انجام می شود. درگاه پرداخت اطلاعات را از مشتری دریافت می کند و به بانک ارسال می کند و خرید را تایید می کند.

چالش‌هایی در درگاه‌های پرداخت وجود دارد و ایده‌هایی برای غلبه بر این چالش‌ها در حال توسعه است. اگرچه ارز دیجیتال می تواند به یک راه حل تبدیل شود، اما احتمالاً قبض قهوه خود را از طریق بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگر پرداخت نمی کنید.

اما با آن روزها فاصله زیادی نداریم. برخی از شرکت ها در حال حاضر آماده سازی برای تطبیق این روش های پرداخت جایگزین را آغاز کرده اند. آنها مشتاق پذیرش بیت کوین و برنامه ریزی برای گنجاندن این سیستم در تجارت خود هستند. اگرچه هنوز به بازار مصرف نفوذ نکرده است، اما سریعتر از آنچه فکر می کنید به روش معمولی پرداخت نزدیک می شود.

به عنوان یک بازاریاب، باید برای این فناوری آماده باشید. شما باید این روندهای پرداخت بازار را قبل از اینکه به شما ضربه بزنند و مجبور شوید همه چیز را تغییر دهید، بشناسید. این برای شما هزینه خواهد داشت. شما باید در موقعیتی باشید که با آن تغییرات در دو تا سه سال آینده سازگار شوید.

به غیر از پرداخت‌های ارز دیجیتال، فناوری بلاک چین در آینده برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در برخی مناطق نیز شروع به کار کرده است.

استفاده از بلاک چین، نحوه فعالیت بازاریابی دیجیتال را تغییر می دهد. بلاک چین این توانایی را برای بازاریاب فراهم می کند تا واسطه ها را در فروش یا خرید تبلیغات حذف کند، درست مانند یک کمپین PPC.

این یکی از عامل های رقابتی برای تبلیغ کنندگان در بازاریابی دیجیتال در نظر گرفته می شود و آنها نمی توانند آن را نادیده بگیرند. برخی از شرکت ها برخی از پروژه های آزمایشی را از طریق فناوری بلاک چین آغاز کرده اند. برای سایر شرکت‌ها مفید خواهد بود که داده‌ها و به اشتراک‌گذاری تجربه در کل بخش در مورد اجرای آن در دسترس باشد. علاوه بر این، سازمان‌ها باید فرآیندهایی را که بلاک چین می‌تواند ساده ‌سازی کند یا به کسب درآمد کمک کند، بررسی کنند.

مشتریان بر اطلاعاتی که باید از کدام شرکت ها دریافت کنند، کنترل خواهند داشت. علاوه بر این، از آنجایی که تراکنش‌های بلاک چین برای عموم در دسترس خواهد بود، کسب ‌وکارها در قبال فعالیت‌های خود مسئول و پاسخگو خواهند بود و از آن‌ها می‌خواهد شفافیت را حفظ کنند.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در سال‌های آینده مراقب این روند باشید ؛ زیرا ممکن است شرکت‌های شما برای ارز دیجیتال آماده نباشند. اما، در پایان، آنچه اهمیت دارد این است که چگونه شرکت شما برای تغییرات بازاریابی دیجیتال مرتبط با فناوری بلاک چین آماده می شود.

این صحبت ها به نقل از  Bio-Sanket Patel بنیانگذار Blurbpoint، یک شرکت بازاریابی دیجیتال پیشرو است که متخصص در SEO تجارت الکترونیک و خدمات محلی، مدیریت شهرت آنلاین، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، و بسیاری موارد دیگر است. او با بیش از یک دهه تجربه، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا شیوه بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات خود را تغییر دهند و الگوی خرید مصرف‌کنندگان مدرن را دنبال کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه بلاک چین بر بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *