چگونه باتری آیفون را کالیبره کنیم ؟

کالیبره کردن باتری آیفون

اساسا کاربران آیفون های اپل همیشه با باتری دستگاه خود مشکل دارند و نمی توانند در طول روز با میزان شارژدهی دستگاه خود کنار بیایند. کاربران باید به طورکلی در طول یک مدت استفاده از گوشی خود همیشه باتری آن را بروزرسانی و کالیبره نمایند تا بتوانند بیشترین میزان شارژدهی را دریافت نمایند. این سوال شاید تاکنون برای بسیاری از کاربران گوشی های آیفون مطرح شده باشد که چگونه می توانند باطری دستگاه خود را کالیبره کنند؟

طول عمر کم باتری یکی از مسائلی به حساب می آید که اساسا با آن همیشه مشکل داریم. مهم نمی باشد که از کاربران گوشی های آیفون باشید و یا گوشی‌ های اندرویدی، در صورتی که مدت زمان بسیاری از گوشی هایتان استفاده نمایید، خیلی بعید می باشد تا بتوانید آن را برای یک روز تمام استفاده نمایید ولی شاید جالب باشد که بدانید کالیبره نمودن باتری گوشی های آیفون می‌ تواند تاثیر بسزایی بر روی طول عمر باتری گوشی های کمپانی اپل داشته باشد.

در این بخش تصمیم داریم تا این روش را برای شما شرح دهیم و سپس با ارائه‌ی 6 روش ساده، طریقه ی بهره‌ مندی از آن در گوشی های آیفون‌ ها را توضیح خواهیم داد.

دلیل اینکه باید باتری گوشی های آیفون را کالیبره کنیم، چیست؟

کالیبره نمودن باتری گوشی های آیفون به شکل عجیبی در بهبود طول عمر باتری تاثیر گذار می باشد. البته هنوز افراد بسیاری از ویژگی های این کار بی خبر هستند و همچنین تنها تعداد کمی از کاربران این گوشی های هوشمند قدم‌ های موردنیاز برای استفاده از این فرآیند را طی می نمایند. زمانی که باتری دستگاه خود را کالیبره نکرده باشید، احتمال دارد تا درصد‌های نادرستی را در صفحه نمایش گوشی تان مشاهده نمایید، شارژ گوشی‌ تان سریع تر تمام شود و اساسا طول عمر باتری آیفون شما کاهش یابد. در صورتی که روزی مشاهده کردید آیفون شما سریعا درصدش به صفر رسید، تنها دلیلش عدم کالیبره نمودن باتری دستگاهتان می باشد.

اساسا توصیه می کنیم که به طورکلی طی یک ماه حداقل یک بار، باتری آیفون های خود را کالیبره نمایید. لازم به ذکر است که هرچه بتوانید این کار را در مدت زمان های کمتری به انجام برسانید، می توانید نتیجه‌ ی بهتری دریافت کنید.

پیش نیازهای کالیبراسیون آیفون

یکی از مواردی که حتما باید پیش از آغاز نمودن فرآیند کالیبراسیون به انجام برسانید، این است که باید یک سری ویژگی ها و قابلیت های دستگاه را خاموش کنید تا به باتری آیفون شما کمک کند که فشار کمتری ار تحمل کند. لازم به ذکر است که می توانید پس از انجام فرآیند کالیبراسیون دوباره این قابلیت ها را فعال نمایید.

سرویس مسیریابی آیفون خود را غیرفعال کنید

  • وار Settings شوید
  • Privacy  را انتخاب کنید
  • بر روی گزینه ی Location Services کلیک کنید
  • گزینه ی مذکور را غیرفعال نمایید

کالیبره کردن باتری آیفون

Background Refresh را غیرفعال نمایید

  • وارد Settings شوید
  • General  را انتخاب کنید
  • بر روی گزینه ی Background App Refresh کلیک کنید
  • پارامتر مقابل این گزینه را بروزرسانی کرده و گزینه ی Off را انتخاب کنید.

کالیبره کردن باتری آیفون

نور صفحه نمایش خود را کاهش دهید

  • وارد Settings شوید
  • گزینه ی Display and Brightness را انتخاب کنید
  • اسلایدر مقابل را به سمت چپ کشیده و روشنایی را به کمترین میزان تغییر دهید.

کالیبره کردن باتری آیفون

بروزرسانی اتوماتیک را غیرفعال کنید

  • وارد Settings شوید
  • گزینه ی iTunes and App Store را انتخاب نمایید
  • Updates  را غیرفعال کنید

در این بخش لازم است تا از غیر فعال بودن گزینه ی Low-power مطلع گردید.

کالیبره کردن باتری آیفون

گام های کالیبراسیون باتری آیفون

لازم به ذکر است که پس از انجام فرآیندهای بالا باید به سراغ روش های اصلی کالیبره کردن باتری بروید که در ادامه برای شما این گام ها را شرح خواهیم داد.

  • بگذارید باتری آیفون تان تخلیه شود

برای اغاز این فرآیند باید حتما باتری آیفون خود را تخلیه نمایید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار می توانید هم به طور معمول از دستگاهتان استفاده کنید تا باتری به طورکامل تخلیه گردد و یا اینکه با مشاهده ی ویدئو یا موزیک با صدای بلند می توانید سریع تر این کار را انجام بدهید.

  • به اندازه ی 3 ساعت صبور باشید

شاید به این موضوع توجه کرده باشید که وقتی آیفون شما هنوز میزان کمی از شارژش باقی است به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد. به منظور انجام فرآیند کالیبراسیون باتری لازم است که آخرین میزان انرژی‌ های باقی در باتری دستگاه شما نیز خالی شود. البته پیشنهاد ما این است که یک شب کامل، زمانی که در خواب هستید گوشی خود را رها کرده تا آخرین انرژی‌ های باقی مانده در آن نیز تخلیه گردد.

  • آیفونتان را شارژ کنید

اکنون زمان آن است که با رعایت نکات زیر باتری آیفون خود را شارژ نمایید.

  1. حتما آداپتور شارژر خود را به آیفونتان متصل کنید.
  2. سعی کنید تا از شارژر رسمی کمپانی اپل استفاده نمایید.
  3. حتما شارژ دستگاه خود را تا بیشترین حد ممکن ادامه دهید. (باید از پر شدن باتری آیفون خود اطمینان حاصل نمایید)
  • دوباره باتری دستگاهتان را تخلیه کنید

دوباره فرآیندهای بالا را انجام داده و باتری دستگاه خود را تخلیه نمایید.

  • بازهم به اندازه ی 3 ساعت صبور باشید

باید بگوییم که دوباره باید مدت زمان بسیار سخت 3 ساعته را به دور از آیفونتان تحمل کنید تا از تخلیه ی باتری آن اطمینان حاصل نمایید.

  • شارژ باتری دستگاه

به منظور اتمام این روش لازم دارید که تا دستگاه را دوباره شارژ کنید. از همان روش های بالا استفاده نموده و ساعاتی را پس از پر شدن شارژ آیفون باز هم اجازه دهید تا بیشتر شارژ گردد

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع : makeuseof

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه باتری آیفون را کالیبره کنیم ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *