چقدر گوشی شما امن است؟

چقدر گوشی شما امن است؟

حدود 600 میلیون کاربر گوشی های سامسونگ زمانی که گزارشاتی مبنی بر این که استفاده از برنامه تایپ SwiftKey ریسک دزدی از اطلاعاتشان را بالا می برد را شنیدند، بسیار جا خوردند. برنامه SwiftKey که هم اکنون جزء برنامه های از پیش نصب شده سامسونگ است، آپدیت هایی را در دستگاه های سامسونگی نصب می کند، این آپدیت های مداوم به هکر ها اجازه میدهد تا در نسخه های بعدی تغییراتی ایجاد کرده و به عنوان آپدیت برای گوشی ها بفرستد و به طور خودکار بر افزار هایی را وارد دستگاه کاربر کند. حالا سوال این جاست که چنین ضعف هایی در امنیت یگ گوشی چگونه به یک کاربر معمولی ضربه می زند؟

  • اطلاعات شخصی را در خطر قرار می دهد: اطلاعات خصوصی حساسی مانند عکس ها و پیام ها به راحتی در اختیار هکر ها قرار می گیرد.
  • نصب بدافزار ها : هکر ها بدون اطلاع کاربر می توانند برنامه های متنوعی را نصب کنند و همچنین تغییراتی در نحوه کارکرد سایر برنامه هایی که در گوشی نصب شده، بوجود آورند.
  • امنیت حسگر ها : دوربین گوشی، میکروفون، GPS به راحتی قابل دسترسی خواهد بود و همچنین پیام ها و تماس های شخصی شما توسط هکر قابل ظبط خواهد بود.

کمپانی امنیتی NowSecure

که این راه نفوذ را در برنامه Swiftkey پیدا کرده بود، گفت که گوشی های سامسونگ هنگام اتصال به شبکه های نا امنی مانند وای فای های عمومی، به شدت آسیب پذیر هستند. با این که ساسونگ و سافت کی در حال کار برای رفع این مشکل هستند، سوال بسیار مهمی در اینجا مطرح می شود – تولید کنندگان گوشی ها چگونه راه های نفوذ را در برنامه های مختلف رفع می کنند؟ سوال دیگری که در این جا باید به آن پاسخ داده شود این است که آیا سازندگان گوشی های همراه امنیت کاربرانشان را جدی می گیرند یا این موضوع در طول پروسه تولید به دست فراموشی سپرده می شود؟

آیا تولید کنندگان کوشی های همراه به فکر رفع راه های نفوذ امنیتی هستند؟

محققانی از مرکز تحقیقاتی Fraunhofer  آلمان برای تکنولوژی امنیت اطلاعات، روزنه های امنیتی را در محبوب ترین برنامه های گ.گل و اپل کشف کرده اند. این شکاف ها اطلاعات مهمی مانند کد ها، آدرس ها، داده های مکانی و رمز های عبور را به راحتی در اختیار هکر ها قرار می دهند. در جواب این یافته ها، اپل گفته است که به برنامه نویسان هشدار خواهد داد که قبل از آپلود هر برنامه ای در اپ استور، اول از امن بودن آن مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید  اپل قصد دارد نرم افزار های IOS را برای اندروید راه اندازی کند

پارسال، شکاف امنیتی جدی ای در گوشی هایی که توسط شرکت ال جی ساخت شده بودند، یافت شد. کمپانی اول گفت که نرم افزار را درست نمی کند اما بعدا قبول کرد که این مشکل را در گوشی های جدیدی که از سیستم عامل اندروید آبنیات استفاده می کنند درست کند. حالا، کاربران قدیمی ال جی که از مدل های قدیمی این شرکت استفاده می کنند چگونه باید امنیت گوشی شان را تامین کنند؟ آنالیت های امنیتی می گویند که ممکن است راهی برای امن تر کردن گوشی ها وجود داشته باشد اما این وظیفه کمپانی سازنده است که از امن بودن نرم افزار هایش اطمینان حاصل کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چقدر گوشی شما امن است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *