چطور با موزیک زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

چطور با موزیک زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

بیشتر مردم، زبان را به‌عنوان وسیلۀ ارتباط با دیگران می‌شناسند. یعنی ابزاری که با آن حرف می‌زنند، می‌نویسند و یا حرف دیگران را می‌خوانند و می‌شنوند. درحالی که زبان‌شناسان، زبان را مهم‌ترین جزء فرهنگ هر ملّت می‌دانند که با سایر اجزاء، مثل آداب و رسوم، تاریخ، هنر و موسیقی، خلق‌و‌خو و حتّی اقلیم یک جامعه مرتبط است.

اگر تعریف فوق را به‌عنوان اصلاحیۀ تصور عوام از زبان بپذیریم، متوجه می‌شویم که آموزش زبان بسیار گسترده‌تر و جدی‌تر از یادگیری الفبا، قواعد، حفظ معنی و کاربرد کلمات است. متاسفانه روش‌های سنتی که در کلاس‌های زبان رایج هستند، عموماً بر این موارد تأکید دارند.

البته که دانستن لغت و تسلط بر گرامر خالی از فایده نیست، ولی آیا کسی به یاد دارد که پدر یا مادرش معنی کلمات را به‌صورت یک لیست بلند بالا و در جلسات متعدّدی به او آموخته باشند؟ همۀ ما در ابتدا فقط شنونده بودیم. دیگران حرف می‌زدند، تعریف می‌کردند، بحث و جدل به راه می‌انداختند و یا آواز می‌خواندند، و ما فقط به موسیقی کلام آن‌ها گوش می‌کردیم. دقیقاً به همین‌خاطر است که در این مطلب قصد داریم به نقش موسیقی در یادگیری زبان بپردازیم.

موسیقی، راه‌حل موثری برای زبان‌آموزان

چطور با موزیک زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

همۀ ما روزانه به موسیقی موردعلاقه خودمان گوش می‌دهیم و گاهی هم آن را زمزمه می‌کنیم. شنیدن مکرّر موسیقی زبانی که قصد آموختن آن را داریم، به ما کمک می‌کند تا راحت‌تر آن را یاد بگیریم. بعد از این شنیدن‌های مکرّر، همچون طفلی زبان باز می‌کنیم و شروع به زمزمه کردن متن آن موسیقی می‌کنیم.

به این‌صورت خودبه‌خود قواعد ساخت زمان‌های مختلف افعال، ساختار‌های مجهول، جملات شرطی و … را یاد می‌گیریم. اگر به فکر فرورفتید و کنجکاو شدید که زبان خواندن با موسیقی را امتحان کنید، پاراگراف بعدی را بخوانید.

به آرشیو‌های بزرگ و البته معتبر جهان موسیقی سر بزنید

حتماً شما هم از منابعی مثل اپل موزیک (Apple Music) و اسپاتیفای (Spotify) برای گوش دادن آهنگ‌های ایرانی استفاده می‌کنید.

هر دو سرویس اپل موزیک و اسپاتیفای، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص سلیقۀ موسیقیایی کاربران استفاده می‌کنند. اپل موزیک در قسمت For You و اسپاتیفای در بخش Discover Weekly آهنگ‌هایی که به سلیقۀ شما نزدیکی بیشتری دارند را به‌صورت هفتگی پیشنهاد می‌کنند. اسپاتیفای علاوه‌بر پلی لیست هفتگی کاربران، میکس‌های روزانه‌‌ای را نیز با استفاده‌ از هوش‌مصنوعی به شما پیشنهاد می‌دهد که از خوانندگان و سبک‌هایی که پیش‌تر گوش داده‌اید، تشکیل شده‌اند.

اگر سراغ آهنگ‌های خارجی هم بروید به مرور این اپلیکیشن‌ها آهنگ‌های جدیدتری را هم به شما پیشنهاد می‌دهند که می‌توانید با گوش دادن به آن‌ها زبان انگلیسی خودتان را تقویت کنید.

نحوۀ استفاده از موسیقی‌های اسپاتیفای و اپل موزیک

خوشبختانه در سال‌های اخیر به‌لطف گسترده‌تر ‌شدن اینترنت در کشورمان، بسیاری از کاربران ایرانی، رو به استفاده از این سرویس‌ها آورده‌اند. کلیۀ امکانات اسپاتیفای با خرید گیفت کارت اسپاتیفای و ارتقا حساب به پریمیوم وجود دارد و برای ورود به دنیای موسیقی اپل موزیک و لذّت بردن از آن کافیست با خرید گیفت کارت اپل موزیک اشتراک خود را فعّال کنید. در سرویس اپل موزیک به قسمت Today در منوی پایین برنامه در اپلیکیشن App Store در دستگاه اپل خودتان بروید و در سرویس اسپاتیفای با ورود به آدرس spotify.com/us/redeem وارد حساب کاربری‌تان شوید (sign in/Log in). سپس در هر دو سرویس با وارد کردن کد گیفت کارت خریداری شده در بخش Redeem Gift Card or Code، از credit خودتان استفاده کنید.

چطور با موزیک زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

سایت موبوگیفت با ارائه گیفت کارت ‌های اسپاتیفای و اپل موزیک این امکان را برای طرفداران موسیقی و زبان‌آموزان فراهم کرده است که از منابع فوق‌العاده این سرویس‌ها بهره‌مند شوند. گیفت کارت‌ های سه‌ماهه و یک‌ساله اپل موزیک و گیفت کارت ‌های اسپاتیفای با ارزشهای 10 تا 60 دلار، با قیمت مناسب از شرکت موبوگیفت قابل خریداری هستند. برای کسب اطّلاعات بیشتر و همچنین اطّلاع دقیق‌تر از شرایط و نکات مهم خرید این محصولات، می‌توانید به آدرس www.mobogift.com مراجعه کنید و از خدمات مشاورۀ موبوگیفت در زمینۀ خرید گیفت کارت‌ های استپاتیفای و اپل موزیک برخوردار شوید.

استفاده از گیفت کارت‌ های اسپاتیفای و اپل موزیک با روشی سریع، آسان و بدون دردسر‌های تبدیل ارز، شما را قادر می‌سازد که از تنوّع بی‌پایان فایل‌های موسیقی برای ارتقاء سطح زبان انگلیسی خودتان سود ببرید و احساس یادگیری و پیشرفت را در فضایی کاملاً متفاوت تجربه کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چطور با موزیک زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *