معرفی، راهنمای خرید و نحوه شناسایی کولر گازی اصلی از قلابی

معرفی، راهنمای خرید و نحوه شناسایی کولر گازی اصلی از قلابی

با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، یکی از مهمترین دغدغه ها، استفاده از کولر گازی و اسپلیت است. این وسیله پر مصرف در انواع گوناگون دیواری، ایستاده، داکت، کاستی، پرتابل و بسیاری نمونه های دیگر تولید و در بازار موجود است که هر کدام کارکرد های مخصوص به خود را دارند.

محبوب نوع کولر گازی، کولر گازی دیواری یا همان اسپلیت است. این مدل کولر گازی به دلیل قیمت مناسب، تنوع در مدل، کارایی بالا و قابلیت نصب آسان، محبوب ترین نوع به حساب می آید.

کولر گازی اسپلیت چیست؟

کولر گازی اسپلیت از دو قسمت اصلی تشکیل می شود. قسمت داخلی را پنل و قسمت خارجی را موتور می گویند. پنل در داخل محل مورد استفاده بر روی دیوار و یا به صورت ایستاده نصب می گردد. موتور نیز در بیرون محل بر روی دیوار یا زمین قرار می گیرد.

این دو قسمت به وسیله لوله ای که از جنس مس یا آلومینیوم است به هم وصل می شوند. موتور وظیفه خنک کنندگی گاز داخل لوله و باز ارسال به پنل را بر عهده دارد. پنل نیز با عبور هوا از داخل رادیات خود که بسیار سرد است، هوایی خنک را به محیط مورد استفاده منتقل می کند.

معرفی بهترین نمونه های کولر گازی 2 تکه

پرفروش ترین نوع کولر گازی دو تکه شامل، کولر گازی دیواری و ایستاده می شود. هر کدام از این موارد خود دارای موارد استفاده متنوع است. برای هر مکانی باید از نوع خاص خود بهره برد.

معرفی، راهنمای خرید و نحوه شناسایی کولر گازی اصلی از قلابی

کولر گازی دیواری

بیشترین فروش تمامی شرکتهای تولید کننده لوازم سرمایش و گرمایش متوجه نمونه دیواری این محصولات است. کولر گازی دیواری نسبت به سایر نمونه ها، کاربردی تر و استفاده از آن بسیار آسان است. همچنین این مدل ها دارای قابلیت نصب آسان، قیمت مناسب، تنوع بسیار بالا و دسترسی به آنها بسیار راحت تر است.

کولر گازی دیواری انواع گوناگونی دارد. قابلیت سرمایش و گرمایش یا سرمایش تنها را دارند. همچنین مدل های با مصرف برق بسیار مناسب یا همان اینورتر نیز در بازار موجود است.

کولر گازی های اینورتر مصرف برق بسیار کمتری دارند. سیستم اینورتر بسته به نوع دستگاه بین 40 تا 73 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند.

کولر گازی دیواری در ظرفیتهای گوناگون 8000-9000-12000-15000-18000-22000-24000-27000-30000 و 36000 تولید می شوند. با کمک این ظرفیتها می توان نیاز اماکن مختلف را برآورده نمود.

هر btu را می توان در یک فضای استاندارد برای محیط 2.7 متر استفاده نمود. برای مثال یک کولر گازی 30000 مناسب فضای 80 متری استاندارد است.

کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده دقیقا به مانند کولر گازی دیواری است. تنها فرق آن این است که پنل به صورت ایستاده مانند یخچال قرار می گیرد.

کولر گازی ایستاده در ظرفیت های بالاتر از 30000 و مناسب اماکن و فضاهای بزرگ مانند سالنهای پذیرایی، اماکن ورزشی، سالن های کنفرانس، فرودگاه و غذاخوری هاست.

کولر گازی ایستاده به مانند نمونه دیواری قابلیت سرمایش و گرمایش را دارد. بدین معنا که در فصل تابستان می توان از حالت سرمایش و در فصل زمستان به عنوان بخاری و گرم کننده روشن نمود. کولر گازی ایستاده دارای انواع معمولی و اینورتر است. نمونه های کم مصرف و اینورتر دارای قیمت بالاتری می باشند.

معروف ترین برند های کولر گازی

  • کولر گازی گری
  • کولر گازی ال جی
  • کولر گازی اجنرال
  • کولر گازی میتسوبیشی
  • کولر گازی دایکین
  • کولر گازی هیتاچی

کولر گازی گری

گری یک شرکت چینی است که از سال 2018، تا کنون رتبه اول در تولید، کیفیت ، تنوع و قیمت مناسب را در کولر گازی به خود اختصاص داده است. همه ما چین را به عنوان کشوری با کالای به درد نخور می شناسیم. باید از این میان برند گری را مستثنا کنیم. کولر گازی گری به واقع بهترین نوع دستگاههای سرمایش و گرمایش را با تنوع بالا، کیفیت و قیمت مناسب تولید می کند.

کولر گازی گری دارای تنوع بالا در مدل و حالات گوناگون معمولی ، کم مصرف و اینورتر است. خدمات پس از فروش مناسب، گری را روز به روز شاخص تر می کند. می توان تنوع بالای مدل های کولر گازی گری را در وبسایت شرکت مشاهده نمود.

کولر گازی ال جی

ال جی شرکتی کره ای است که از دیرباز به تولید لوازم خانگی با کیفیت شهره است. ال جی همیشه بین بهترین تولید کنندگان جای دارد. هم اکنون محصولات این شرکت در کشور های زیادی مونتاژ می شود که از مهمترین آنها می توان به تایلند، چین و ترکیه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  قابلیت‌های کولر گازی AR5000 سامسونگ

تمامی مدل های کولر گازی ال جی موجود در بازار ایران متعلق به کارخانه های این کشورها است. کولر گازی ال جی در انواع معمولی ، کم مصرف و اینورتر با انواع کمپرسور برای تمامی مناطق آب و هوایی در بازار موجود است.

کولر گازی اجنرال

همه ما اجنرال را به ساخت کولر گازی های بسیار با کیفیت می شناسیم. تنها مشکلی که در محصولات این شرکت وجود دارد، تنوع کم و خدمات پس از فروش ضعیف این شرکت است. موتور دستگاه ساخت ژاپن و در کشور های تایلند و چین مونتاژ می شود.

بیشتر نمونه های کولر گازی اجنرال مناسب مناطق بسیار گرم و دارای مصرف برق بالایی هستند. چند نمونه اینورتر این محصول نیز قیمت های بالایی دارند و به همین دلیل رغبت به خرید آنها کم است.

کولر گازی میتسوبیشی

میتسوبیشی به مانند رقیب دیرینه خود اجنرال دارای موتور ژاپنی و در کشور تایلند مونتاژ می شود. میتسوبیشی با اجنرال فرق چندانی ندارند. نمونه های کم و خدمات پس از فروش بسیار ضعیف، باعث شده تا رغبت به خرید آن بسیار کم باشد. این را هم بدانیم که همین چند نمونه اندک همگی دارای کیفیتی بسیار بالا هستند.

اکثر نمونه های کولر گازی میتسوبیشی برای مناطق گرم و خشک و دارای مصرف برق بالایی هستند. تنها سه نمونه از این برند مصرف انرژی کم و اینورتر دار هستند که شامل مدل های مستر اسلیم، میتسوبیشی الکتریک و سری msy می شوند.

کولر گازی دایکین و هیتاچی

این دو نمونه نیز محصولاتی بسیار با کیفیت تولید می کنند. ولی به مانند سایر برند های ژاپنی مدل های کم و صد البته قیمت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل در بازار ایران زیاد خواهان ندارند.

طریقه تشخیص کولر گازی اصلی از نمونه های قلابی و فیک

کولر گازی های برند به دلیل کیفیت، قیمت بالاتری دارند. همین امر سبب گردیده تا تقلب در این برند ها بسیار زیاد باشد. ما در اینجا با چند راهکار ساده به شما می گوئیم چگونه کالایی 100% اورجینال خرید کنید.

  • مطابقت ظاهر دستگاه با نمونه عکس وبسایت شرکت سازنده
  • شکل ظاهری کنترل دستگاه
  • خرید از فروشگاه معتبر و با اصالت

مطابقت ظاهر دستگاه با نمونه عکس وبسایت سازنده

مطابقت ظاهر دستگاه با وبسایت سازنده مطمئن ترین راه برای شناسایی کالای اصلی از قلابی است. دستگاههای اورجینال هر کدام مدل و ظاهر مختص به خود را دارند. برای مثال کولر گازی اجنرال در وبسایت شرکتی مادر با عکس مخصوص به خود نشان داده شده است.

اگر شما کولر گازی اجنرال خرید کردید، مدل و عکس دستگاه را از فروشنده بخواهید. مدل را در اینترنت سرچ کرده و داخل وبسایت رسمی اجنرال شوید. به راحتی عکس ارسالی فروشنده را با عکس شرکتی مقایسه نمایید. در صورتی که یکی باشد کالای شما حتما اصلی است.

این راه را می توانید در مورد بقیه برند و مدل ها نیز امتحان نمائید.

شکل ظاهری کنترل دستگاه

هر کدام از برند های کولر گازی، کنترل های مخصوص به خود را دارد. به هیچ عنوان کنترل هیچ دستگاهی شبیه به هم نیست. این را هم بدانیم که بعضی از شرکتها چندین طرح کنترل کولر گازی دارند.

خرید کولر گازی از فروشگاههای معتبر و با اصالت

معرفی، راهنمای خرید و نحوه شناسایی کولر گازی اصلی از قلابی

برای استعلام قیمت و خرید کولر گازی، می توانید فروشگاه بانه نیاز را امتحان کنید. این فروشگاه در شهر تجاری بانه و قدمتی 15 ساله در ارائه و فروش انواع کولر گازی دیواری و ایستاده، پنجرهای و پرتابل و سایر نمونه ها دارد.

در فروشگاه بانه نیاز شما می توانید با خیال راحت انواع برند های کولر گازی را مشاهده، مقایسه و بعد از مشاوره با کارشناسان خبره و با دانش، اقدام به خرید نمایید.

قیمت کولر گازی در بانه نیاز به دلیل واردات بدون واسطه بسیار مناسب است. همواره جهت استعلام جدیدترین قیمت کولر گازی و اسپلیت می توانید با شماره های فروشگاه تماس و از آخرین تغییرات قیمت مطلع شوید.

تمامی محصولات فروشگاه دارای 5 سال گارانتی شرکتی و ارائه خدمات و نصب در سراسر ایران است. با فروشگاه بانه نیاز به آدرس اینترنتی

https://www.baneniaz.com/

همراه باشید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی، راهنمای خرید و نحوه شناسایی کولر گازی اصلی از قلابی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *