چرا ضبط تماس ورودی در اندروید کار نمی کند؟

چرا ضبط تماس ورودی در اندروید کار نمی کند؟

اگر ناگهان متوجه شدید که برنامه ضبط تماس، تماس های دریافتی را در اندروید ضبط نمی کند، تنها نیستید و این مشکل کاربران زیادی است. این یک کار عمدی توسط گوگل برای مسدود کردن همه برنامه‌های ضبط تماس از فروشگاه گوگل پلی است. این شرکت آن را لغو کرد و تغییر سیاست جدیدی را اعلام کرد (که از 11 می 2022 منتشر شد) تا از استفاده برنامه های شخص ثالث از Accessibility API برای ضبط تماس ها جلوگیری کند.

چر ا نمی شود تماس ضبط کرد؟

برخی از توسعه دهندگان شخص ثالث از ماهیت باز بودن سیستم عامل اندروید سوء استفاده می کنند. فروشگاه Google Play مملو از برنامه‌های ضبط تماس شخص ثالث است که ممکن است با اجازه دادن به کاربران برای ضبط تماس‌ها بدون رضایت گیرنده، حریم خصوصی و امنیت را نقض کنند. گوگل بالاخره مجوزهای لازم را که به برنامه ها امکان ضبط تماس ها را می داد، حذف کرد.

ضبط تماس یک موضوع مشکل است

قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است. به همین دلیل است که می‌بینید سازندگان تلفن مبتنی بر اندروید یا OEM (سازندگان تجهیزات اصلی) مانند سامسونگ قابلیت ضبط تماس را فقط در تعداد معدودی از کشورها ارائه می‌کنند در حالی که در ایالات متحده و سایر نقاط جهان آن را غیرفعال می‌کنند.

چرا ضبط تماس ورودی در اندروید کار نمی کند؟

طرفداران حریم خصوصی مدت هاست که از گوگل می خواهند برنامه های ضبط تماس شخص ثالث در اندروید را نقض کند. این برنامه‌ها امکان ضبط تماس بدون رضایت کاربر را می‌دهند و این عمل نقض مستقیم حریم خصوصی و امنیت کاربر است. مهم نیست از کدام منطقه هستید.

از زمان اندروید 6.0، گوگل پیشرفت ثابتی در جلوگیری از ضبط تماس در تلفن ها داشته است. با این حال، توسعه دهندگان همیشه راهی برای پیاده سازی یک تابع پیدا کرده اند. بیایید در اینجا کمی به عقب برگردیم.

تلاش گوگل برای مسدود کردن ضبط تماس در اندروید

با آمدن Android 6.0، گوگل دسترسی به ضبط تماس را در اندروید 6 مسدود کرد. توسعه دهندگان با دادن مجوز میکروفون و شروع به دسترسی به آن در هنگام تماس برای ضبط مکالمات کردند.

گوگل دوباره پیش رفت و تغییر دیگری را در اندروید 10 اعمال کرد. این سیستم از دسترسی میکروفون به برنامه های شخص ثالث در طول تماس فعال جلوگیری کرد (iOS هم همین کار را می کند). Truecaller و سایر برنامه های ضبط تماس شروع به جستجو Accessibility API برای ضبط تماس ها کردند.

بیشتر بخوانید  Samsung Notes در مقابل OneNote: کدام برنامه یادداشت برداری در اندروید بهتر است؟

چرا ضبط تماس ورودی در اندروید کار نمی کند؟

این غول نرم افزاری اخیراً اعلام کرده است که از 11 می 2022 به برنامه های موجود در فروشگاه گوگل پلی اجازه استفاده از سرویس Accessibility برای ضبط تماس را نمی دهد. خط‌مشی جدید بیان می‌کند که «API Accessibility طراحی نشده است و نمی‌توان آن را برای ضبط صدای تماس از راه دور درخواست کرد.» Truecaller قبلاً تبلیغات و ارائه ضبط تماس را در برنامه اندروید خود متوقف کرده است.

ما چندین برنامه ضبط تماس شخص ثالث را در OnePlus 10R امتحان کردیم و هیچ یک از آنها نتوانستند صدای دریافتی را روی گوشی ضبط کنند. فقط  صدای ما یک طرفه ضبط شد.

محدودیت ضبط تماس در همه گوشی ها صدق نمی کند

ما می دانیم که برخی از مشاغل به ضبط تماس متکی هستند و حتی ممکن است در استفاده روزمره خود به این عملکرد نیاز داشته باشید. محدودیت های ذکر شده فقط برای برنامه های شخص ثالث در فروشگاه Play اعمال می شود. Google برای برنامه پیش‌فرض تلفن همراه با دستگاه شما محدودیت‌های یکسانی قائل نشده است.

به عنوان مثال، اپلیکیشن Phone سامسونگ به کاربران اجازه می دهد تا تماس ها را به صورت یکپارچه ضبط کنند. به طور مشابه، برنامه شماره‌گیر Mi (برنامه تلفن شیائومی) و برنامه شماره‌گیر Google که از پیش روی تلفن‌های OnePlus، Vivo، Pixel، Nokia و Motorola نصب شده است، عملکرد ضبط تماس را ارائه می‌کنند.

چرا ضبط تماس ورودی در اندروید کار نمی کند؟

اگر ضبط تماس برای شما ضروری است، باید یک تلفن اندرویدی بخرید که برنامه ای که با آن شماره گیری می کنید به شما امکان می‌دهد تماس‌ها را ضبط کنید. حتی اگر برنامه Google Phone را از فروشگاه Play دانلود کنید، بدون هیچ گونه عملکرد ضبط ارائه می شود (زیرا Google Phone به عنوان یک برنامه شخص ثالث در تلفن شما تلقی می شود).

یک بار دیگر به شما یادآوری می کنیم که این برنامه های شماره گیر داخلی فقط در مناطقی که قانون آن منطقه اجازه می دهد ضبط تماس را ارائه می دهد. در کشورهایی مانند هند، اسپانیا، کانادا، سوئد، فنلاند، جمهوری چک و غیره ضبط مکالماتی که شما یکی از شرکت کنندگان در آن هستید کاملا قانونی است.

تماس ها را بدون رضایت کاربر ضبط نکنید

گوگل می دانست که چگونه برنامه های شخص ثالث از Accessibility API برای ضبط تماس ها سوء استفاده می کنند. زمان آن فرا رسیده بود که به این کار پایان دهد و اجازه  ضبط تماس بدهند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا ضبط تماس ورودی در اندروید کار نمی کند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *