چرا باید در انتظار گلکسی اس 24 اولترا بود

چرا باید در انتظار گلکسی اس 24 اولترا بود

صحنه آماده است، دوربین‌ها تنظیم شده‌اند، چراغ‌ها روشن شده‌اند، همه آمادگی‌ها برای معرفی پرچمداران بعدی سامسونگ، سامسونگ گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا انجام شده است. تاریخ اعلام رسمی ممکن است مشخص نباشد، اما همه انگشتان به اولین روز ماه آینده اشاره می کنند. بله، تاریخ مورد انتظار معرفی سری گلکسی اس 23 سامسونگ 1 فوریه 2023 است که تنها چند روز دیگر باقی مانده است.

مثل همیشه، همه ما انتظار داریم که پرچمدار آینده با ویژگی های جدید فراوانی عرضه شود. مطمئناً با برخی از ویژگی‌های جدید همراه خواهد بود، اما آیا این ویژگی‌ها و ارتقاءهای جدید برای ارتقا کافی هستند؟

قبل از تصمیم گیری در مورد ارتقا یا عدم ارتقا، لطفاً کمی وقت بگذارید و این مقاله را بخوانید. این به این دلیل است که شما باید به تصمیم خود افتخار کنید. اتفاقات زیادی رخ داده است که در آن افراد به یک گوشی جدید ارتقا داده اند و آرزو می کنند که ای کاش هرگز این کار را نمی کردند. به همین دلیل است که ما این مقاله را برای کمک به شما در تصمیم گیری درست قرار داده ایم.

چیزی که باید بدانید این است که سازندگان تلفن همیشه با هدف متقاعد کردن شما برای ارتقا گوشی های جدید تولید نمی کنند. گاهی اوقات، آنها دو گروه اصلی از افراد را در سایت خود دارند. دسته اول کسانی هستند که دستگاه های بسیار قدیمی از یک برند دارند. به عنوان مثال، افرادی که گوشی های قدیمی سامسونگ مانند گلکسی S7، S8، S9 یا حتی سری S10 دارند. چنین افرادی ممکن است نیاز به ارتقاء گوشی های قدیمی خود را احساس کنند. بنابراین، آنها فقط منتظر پرچمدار بعدی برای ارتقا هستند.

گروه دیگری از مردم کسانی هستند که می خواهند از یک برند کاملاً متفاوت جابجا شوند. برای مثال، اگر شخصی از آیفون استفاده می‌کند و می‌خواهد به سامسونگ سوئیچ کند، فقط جابجا نمی‌شود. در بیشتر موارد، آنها منتظر جدیدترین پرچمدار برند جدیدی هستند که می خواهند به آن سوئیچ کنند.

اینها دلایلی است که برخی از سازندگان تغییرات زیادی در برخی از تلفن های خود ایجاد نمی کنند. برای مثال آیفون را در نظر بگیرید. بسیاری از کاربران سری آیفون 12 به سری آیفون 13 ارتقاء ندادند. دلیل این امر این است که اپل کاربران آیفون های قدیمی و کاربران برندهای مختلف را هدف قرار داده است. از این رو، تغییرات اندکی. اما مدل های آیفون 14 پرو فروش بسیار خوبی دارند زیرا حتی دارندگان سری آیفون 13 نیز در حال ارتقا هستند. این می تواند به دلیل تغییرات فیزیکی عظیمی باشد که به ویژه با جزیره پویا مرتبط است.

همین موضوع در مورد سامسونگ نیز صدق می کند. برخی از گوشی های هوشمند هستند که فقط برای ورود کاربران جدید به بازار عرضه می شوند. گوشی های دیگر نیز فقط برای متقاعد کردن هر کاربر به ارتقاء عرضه می شوند. فرقی نمی کند گوشی فعلی شما خیلی قدیمی باشد یا فقط یک سال از عمر آن گذشته باشد.

بنابراین، Samsung Galaxy S23 Ultra دقیقاً چه چیزی را نشان می دهد؟ آیا برای همه یا گروه خاصی از مردم است؟ در زیر نگاهی به مشخصات کلیدی و مقایسه با Galaxy S22 Ultra خواهیم داشت. این تنها راهی است که می توانیم واقعاً بفهمیم که آیا ارزش ارتقا را دارد یا خیر.

مثل همیشه، ما همیشه با رندرهای زیادی از یک گوشی آینده چند ماه قبل از عرضه آن گوشی خاص مواجه می شویم. هرچه تاریخ راه اندازی نزدیک تر می شود، رندرهای جدید دقیق تر می شوند. تنها چند هفته تا عرضه گلکسی اس 23 اولترا فاصله داریم و همه رندرها بسیار شبیه به گلکسی اس 22 اولترا قدیمی هستند.

با نگاهی به رندرهای فعلی، سامسونگ ممکن است با تغییرات خارجی زیادی ظاهر نشود. نکاتی درباره S23 Ultra وجود صفحه نمایش تخت به جای نمایشگر منحنی وجود دارد. برخی حتی لبه‌های صاف را پیشنهاد کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد سامسونگ ترجیح می‌دهد چنین تغییرات طراحی را برای S24 Ultra حفظ کند.

S23 و S23 Plus ممکن است تغییراتی در طراحی داشته باشند تا بیشتر شبیه مدل اولتر شوند. مخصوصاً زمانی که گوشی ها را به سمت عقب می چرخانید. ظاهر گلکسی اس 23 اولترا بسیار شبیه مدل قبلی خود است. احساس نیز به دلیل ابعاد مشابه کاملا مشابه خواهد بود. منابع ادعا می کنند که S23 Ultra تنها 0.1 میلی متر بلندتر از S22 Ultra خواهد بود. همچنین 0.2 میلی متر پهن تر از S22 Ultra خواهد بود و ضخامت آن برای هر دو گوشی یکسان باقی می ماند.

آرایش دوربین پشتی نیز ممکن است یکسان به نظر برسد. با این حال، لنزهای Galaxy S23 Ultra ممکن است کمی بزرگتر از نسل قبلی خود باشند. اگر آنها را در کنار هم قرار دهید واقعاً می توانید تفاوت بین هر دو را تشخیص دهید.

این به سادگی به این معنی است که Galaxy S23 Ultra ممکن است بسیار شبیه به Galaxy S22 Ultra سال گذشته باشد. اخیراً مشخصات کامل گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ به بیرون درز کرده است. بر اساس برگه مشخصات فاش شده، گلکسی اس 23 اولترا تقریباً از همان فناوری صفحه نمایش نسخه قبلی خود بهره خواهد برد. در واقع، در یک نقطه خاص یک کاهش جزئی وجود دارد.

سامسونگ S23 Ultra دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X است. نرخ رفرش 120 هرتز با وضوح 1440 در 3088 پیکسل است. از نظر روشنایی، صفحه نمایش 1750 نیت به اوج خود می رسد و تراکم پیکسلی 500ppi دارد. نمایشگر پشتیبانی شده از HDR10+ دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه 89.5 درصدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید  عکس های بیشتر از سامسونگ گلکسی نوت 5 منتشر شد

همه چیز در اینجا همان است که در Galaxy S22 Ultra داریم. تنها تفاوت جزئی در اینجا نسبت صفحه نمایش به بدنه است. S22 Ultra قدیمی S23 Ultra آینده را با 90.2% صفحه نمایش می دهد.

چرا باید در انتظار گلکسی اس 24 اولترا بود

برخلاف Galaxy S22 Ultra، Samsung Galaxy S23 Ultra نسخه 128 گیگابایتی نخواهد داشت. به جای رم 128/8 گیگابایتی، ما ترجیح می دهیم 256/8 گیگابایت رم داشته باشیم. همچنین یک نسخه رم 256/12 گیگابایتی وجود خواهد داشت که بالاترین آن 1 ترابایت/12 گیگابایت رم است.

از نظر سرعت خواندن و نوشتن، Galaxy S23 Ultra از جدیدترین فناوری UFS 4.0 بهره خواهد برد. این یک جهش نسبت به UFS 3.1 است که در S22 Ultra استفاده شده بود.

درست مانند S22 Ultra، Galaxy S23 Ultra نیز دارای یک تنظیمات چهار دوربین در قسمت پشتی خواهد بود. تنها ارتقاء در اینجا برای دوربین اصلی خواهد بود که به جای سنسور 108 مگاپیکسلی در سلف خود، از سنسور 200 مگاپیکسلی بهره می برد.

همچنین دارای قابلیت زوم دوگانه با لنز Periscope و لنز Telephoto خواهد بود. لنز پریسکوپ از یک سنسور 10 مگاپیکسلی استفاده می کند که قادر به انجام زوم اپتیکال 10 برابری است. از سوی دیگر لنز تله فوتو همچنین دارای سنسور 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر است. لنز چهارم یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 120 درجه است.

به غیر از لنز اصلی، همه چیز در مورد دوربین پشتی Samsung Galaxy S23 Ultra یکسان است. دوربین جلو نیز از نظر تعداد مگاپیکسل شاهد کاهش شدیدی خواهد بود. S22 ultra دارای دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی بود، اما Galaxy S23 Ultra تنها از سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می برد. سامسونگ گفته است که سنسور 12 مگاپیکسلی روی عملکرد دوربین سلفی تاثیری نخواهد داشت. بنابراین، ما منتظریم تا ببینیم آنها با آن چه کردند.

موضوع دیگری که ارزش بحث را دارد، باتری و فناوری شارژ است که با گلکسی اس 23 اولترا ارائه می شود. نشت نشان می دهد که هیچ تغییری در بخش باتری ایجاد نخواهد شد. به نظر می رسد بسته باتری 5000 میلی آمپری در S22 Ultra برای تامین انرژی S23 Ultra کافی باشد.

دستگاه پرچمدار آینده سامسونگ نیز مانند نسل قبلی خود از سرعت شارژ 45 واتی استفاده خواهد کرد. با این وجود، کاهش دیگری در سرعت شارژ بی سیم وجود دارد که بسیار جالب است. ما برندهای زیادی مانند هوآوی، وان پلاس، شیائومی و بقیه را داریم که همگی به شارژ بی سیم 50 واتی می رسند. در واقع، S22 Ultra سال گذشته دارای سرعت شارژ بی‌سیم 15 واتی بود. حداقل سامسونگ باید به جای کاهش سرعت شارژدهی 10 وات، این را حفظ می کرد. شارژ بی‌سیم معکوس نیز در 4.5 وات بدون ارتقا و بدون کاهش انباشته شده است.

اکنون، طبق همه نشانه ها، این نقطه اصلی فروش گلکسی اس 23 اولترا خواهد بود. جهش در عملکرد، اتصال بهتر، بهره وری انرژی و پردازش تصویر بهتر چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 کافی است تا هر گوشی هوشمندی را به یک پادشاه عملکرد تبدیل کند.

همچنین شایعاتی مبنی بر توسعه نسخه ویژه چیپست SD 8 Gen 2 کوالکام به طور خاص برای S23 Ultra منتشر شده است. ما نمی توانیم تایید کنیم که این چقدر می تواند درست باشد. اما در هر صورت، SD 8 Gen 2 قدرت کافی برای انجام کارهای زیادی را دارد. در واقع، در اکثر امتیازات بنچمارک، تراشه A16 Bionic اپل را شکست می دهد.

فراموش نکنید که سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا نیز از فناوری UFS 4.0 بهره خواهد برد. جفت کردن SD 8 Gen 2 با UFS 4.0 به این معنی است که هنگام ارتقا به S23 Ultra قطعاً باید شاهد تغییر در عملکرد باشید.

از نظر ظاهر خارجی، نمی توان انتظار تغییرات زیادی را در Galaxy S23 Ultra داشت. در داخل، برخی از مناطق شاهد ارتقاء، مناطق دیگر شاهد کاهش رتبه بودند در حالی که مناطق دیگر نیز بدون تغییر باقی ماندند. همه اینها ما را به یک سوال پایین می آورد، آیا ارزش ارتقا دارد؟

اگر از من بپرسید، به کاربران گلکسی A22 اولترا توصیه می‌کنم که منتظر گلکسی اس 24 اولترا باشند، زیرا گفته می‌شود که تغییرات فیزیکی و داخلی زیادی دارد. با این حال، اگر گوشی سامسونگ قدیمی‌تری مانند گلکسی اس 8، اس 9 یا اس 10 دارید، سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا باید بهترین نقطه ارتقا برای شما باشد.

همچنین، کسانی که قصد دارند از برند دیگری به سامسونگ سوئیچ کنند، می توانند منتظر S23 Ultra باشند. آنها همچنین می توانند تصمیم بگیرند که به سراغ Galaxy S22 Ultra بروند که هنوز یک تلفن هوشمند بسیار توانا است. شما می توانید گلکسی اس 22 اولترا را با قیمت ارزان تری تهیه کنید زیرا اس 23 اولترا به عنوان جدیدترین دستگاه پرچمدار سامسونگ انتخاب می شود.

اینها فقط توصیه‌های فنی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در مورد اینکه آیا Samsung Galaxy S23 Ultra را خریداری کنید یا نه، تصمیم بگیرید. تصمیم اصلی هنوز در دست شماست. این همچنین برای کاربران مدل پایه S22 و گلکسی S22 پلاس که در نظر دارند به S23 Ultra ارتقا پیدا کنند، می باشد. این تصمیم بسیار خوبی خواهد بود زیرا تجربه مدل های Ultra کاملاً متفاوت از مدل های پایه است. به خصوص اگر بخواهید استفاده از S-Pen را تجربه کنید.

منبع

4.7/5 - (12 امتیاز)

نظرات در مورد : چرا باید در انتظار گلکسی اس 24 اولترا بود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *