پشتیبانی گوگل اسیستنت از دکمه ی فیزیکی برای فعالسازی

گوگل اسیستنت

یکی از پروژه هایی که گویا گوگل هم اکنون بر روی آن تمرکز دارد این است که قصد دارد به منظور دسترسی راحت به دستیار صوتی گوگل اسیستنت از یک دکمه ی فیزیکی در گوشی های خود استفاده نماید. گوشی های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال دارای فریم حساس به فشار می باشند که با فشردن لبه های این دو گوشی دستیار صوتی گوگل اسیستنت برایتان فعال می شود.

با این تفاسیر به نظر می رسد که در آینده گوشی های هوشمند گوگل دارای یک یک دکمه ی فیزیکی به متظور دسترسی آسان به دستیار صوتی اختصاصی این کمپانی خواهند بود. در نسخه ی آزمایشی جدید گوگل اسیستنت نیز به محصولات احتمالی گوگل با دکمه ی فیزیکی نیز اشاره می شود. با بررسی نسخه ی 7.21 گوگل اسیستنت عبارات زیر مشاهده شد:

Continue

Tap the Assistant button to launch it at any time

Add the Google Assistant to your homescreen

Your Assistant is a tap away

گوگل اسیستنت

علاوه بر این عبارات، یک فایل گرافیکی در این نسخه از گوگل اسیستنت وجود دارد که در صورت فراخوانی کردن پیغام error_hardware_button-training برای شما نمایش داده خواهد شد. کاری که گوگل قصد انجام آن را دارد دقیقا همان کاری است که سامسونگ بر روی پرچمداران خود انجام داده است و با قرار دادن دکمه ی دستیار صوتی بیکسبی در زیر دکمه های یک پارچه تنظیم صدا کاربران می توانند به راحتی به دستیار صوتی این کمپانی در گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس دست یابند.

البته لازم به ذکر است که هنوز کارایی های این دکمه ی فیزیکی به غیر از فعالسازی دستیار صوتی گوگل مشخص نشده است و تنها به این موضوع اشاره شده که دستیار صوتی گوگل در هر زمان با فشردن دکمه ی فیزیکی سریعا فعال خواهد شد. بهتر است که گوگل در طراحی این دکمه ی فیزیکی دقت کافی را داشته باشد، زیرا اگر با موفقیت عمل نکند قطعا با واکنش های منفی مواجه خواهد شد و هیچکس دوست ندارد که یک دکمه ی فیزیکی بلا استفاده در گوشی اش قرار بگیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پشتیبانی گوگل اسیستنت از دکمه ی فیزیکی برای فعالسازی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *