پشتیبانی پلی‌استیشن از ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ای یوتیوب

شرکت سونی اعلام کرد که امکان پشتیبانی از ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ای یوتیوب را به هدست‌ واقعیت مجازی پلی‌استیشن (PlayStation VR) افزوده است. این ویژگی با استفاده از آپدیتی با نام PSVR در دسترس می‌باشد که همه کاربران در سراسر جهان می‌توانند از آن استفاده نمایند. این حرکت سونی گام دیگری در جهت استراتژی بلند مدت این شرکت برای تبدیل PlayStation VR به یک وسیله سرگرمی همه کاره به جای تنها یک وسیله‌ای برای بازی،‌ می‌باشد.

سونی ماه دسامبر سال گذشته با در اختیار گذاشتن این آپدیت در اختیار تعدا معدودی از کاربرانش، شروع به آزمایش هدست‌های واقیعت مجازی خود کرده بود که به آن‌ها اجازه تماشای ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ای یوتیوب را می‌داد. اگرچه در ابتدا این تست به خوبی پیش نرفته و ویدیوهای یوتیوب را به صورت ۳۶۰ درجه کامل نمی‌توانست پوشش دهد. ولی سونی بعدها با استفاده از گزارشاتی که از این کاربران دریافت می‌کرد، توانست این مشکل را حل کند تا بتواند محصول خود را به طور کامل تجاری نماید.

PlayStation VR برای اولین بار در ماه اکتبر همراه با تبلیغات فراوانی وارد بازار شد و همان طور که از نامش پیدا می‌باشد، تنها با با پلی استیشن سازگار می‌باشد. البته لازم به ذکر است که سونی همزمان با معرفی این محصول، اعلام کرده بود که امکان دارد که در آینده این هدست با برخی کامپیوتر‌ها نیز سازگار شود. این شرکت چند ملیتی هنوز هم در حال تبلیغات گسترده برای بازی‌هایی برای PlayStation VR می‌باشد. و اگرچه این هدست در ابتدا تنها با هدف سرگرمی و بازی وارد بازار شده بود، ولی سونی به دنبال تبدیلش به یک دستگاه همه کاره می‌باشد. سونی قبلا نیز در مورد برخی از محصولاتش مثل بعضی از کنسول‌های پلی‌استیشن، چنین استراتژی‌‌هایی در بازار داشته است. و مشخص می‌باشد که افزودن ویژگی پشتیبانی از این نوع ویدیو‌های یوتیوب، دنبال کردن این استراتژی می‌باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پشتیبانی پلی‌استیشن از ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ای یوتیوب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *