پشتیبانی نسخه ی بعدی اندروید از بریدگی بالای صفحه نمایش

اندروید

بر اساس گفته کارمندانی که در گوگل مشغول اند، نسخه جدید اندروید با تغییرات مختلف و جدید در زمینه های طراحی، مانند آیفون ۱۰ دارای بریدگی بالای صفحه نمایش را پشتیبانی خواهد کرد. جدیدا خبرهایی در مورد نسخه بعدی اندروید که انتشار می یابد و مطالب و اطلاعاتی درباره آن ارائه می کند. وبسایت بلومبرگ از طرف افراد نزدیک به گوگل مطرح کرده است که نسخه آتی این سیستم عامل موبایل، با تغییراتی مختلف و متفاوت در طراحی آن انتشار خواهد یافت.

گوگل علاوه بر آن قصد کمک به ساخت نسل جدید گوشی ها با حاشیه کم را نیز دارد، همانند آیفون ۱۰ که دیدیم دارای بریدگی صفحه نمایش بود، پشتیبانی نرم افزاری صورت می گیرد. بروزرسانی اندروید P که انتشار آن در آخر این سال میلادی صورت خواهد گرفت، علاوه بر موارد ذکر شده، تعامل بهتر با گوگل اسیستنت و بهتر شدن وضعیت در استفاده از باطری در آن صورت گرفته است. گوگل طراحی مدرن برای دستگاه هایی با صفحه نمایش های چندگانه و انعطاف پذیر را نیز انجام خواهد بود.

طبق گفته آن ها، از مهم ترین هدف های گوگل برای بروز رسانی آتی و متقاعد کردن بیشتر استفاده کنندگان گوشی آیفون تغییرات بصری چشمگیری را در سیستم عامل اندروید اجرا خواهد کرد. گوشی های متوسط و رده پایین توسط اندروید اداره  می شوند ولی عمده گوشی های بالا رده از iOS استفاده می کنند و استفاده کنندگان گوشی های آیفون برای برنامه ها و اپلیکیشن ها پول پرداخت می کنند و این گوشی ها باید با استفاده از بریدگی نوار بالای صفحه نمایش بتواند این موضوع را تغییر دهد. حمایت از این بردیگی به وسیله اندروید این امکان را به سازندگان می دهد که حاشیه و صفحه نمایش باریک را در گوشی های خود استفاده کنند.

اما با این وجود انتظار نمی رود سازندگان گوشی های هوشمند اندروید از این امکان استقبال می کند و شرکت سامسونگ که یکی تولید کنندگان بزرگ گوشی های اندروید است و گوشی آیفون ۱۰ را به دلیل بریدگی بالای صفحه نمایش این گوشی را حتی در تبلیغات خود مسخره کرده است. اکنون استارت اسنشال که به وسیله خالق اندروید، اندی رابین مدیریت می شود، اولین تولید کننده است که گوشی هوشمند که با بریدگی صفحه نمایش ارائه کرده است .

خارج از گزارشات ارائه شده، اندروید P در جهت رقابت با سیری اپل و الکسای آمازون، تاکید بیشتری در گوگل اسیستنت خواهد داشت. بر اساس گزارشات ارائه شده ، پخش کنندگان برنامه های اندرویدی که در نسخه آتی این سیستم عامل این امکان را خواهند داشت که تکنولوژی های صدامحور گوگل را در برنامه خود اجرا کنند ولی با این وجود نمی توان تایید کرد که این تغییرات در بروزرسانی اندروید P اتفاق خواهد افتاد.

تغییرات و طراحی دوباره اندروید در حالی اتفاق می افتد که اپل مشکلات زیادی را در iOS 11 دارد و حذف ویژگی های جدید آن در نسخه های بعدی است و ایرادات این سیستم عامل را از بین می برد و عملکرد آن را بهتر می کند. اکنون بهتر است بدانید که نسخه بعدی اندروید گوگل برای نسخه های اندروید اسم دسر ها را انتخاب می کنند. بر اساس منابع داخلی ، نسخه جدید با اسم پسته بستنی شناخته می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پشتیبانی نسخه ی بعدی اندروید از بریدگی بالای صفحه نمایش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *