پشتیبانی از 500 زبان زنده دنیا توسط جی بورد گوگل

جی بورد گوگل

کمپانی گوگل مدتی قبل بروزرسانی جدید کیبورد اختصاصی خود با نام جی بورد (Gboard) را به صورت رسمی منتشر نمود و توانست محبوبیت خود را در میان کاربرانش نیز بیشتر کند و همچنین در این عرصه نیز خود را به عنوان رقیب معرفی نماید. اکنون باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که کمپانی گوگل سعی دارد تا کیبورد اختصاصی خود را گسترش داده و قابلیت های آن را افزایش دهد.

جی بورد گوگل

کیبورد Gboard، در ماه دسامبر سال 2016 میلادی با ویژگی پشتیبانی از 100 زبان مختلف و زنده ی دنیا رونمایی شد. از زمان معرفی آن تا به امروز، کمپانی گوگل زبان‌ های جدیدی به این اپلیکیشن محبوب افزوده است. در ابتدای هفته‌ ی جاری، با افزوده شدن 50 زبان دیگر، در حال حاضر Gboard پس از گذشت دو سال از وقتی که برای نخستین بار رونمایی شد، از بیش از 500 زبان زنده‌ ی دنیا پشتیبانی به عمل می آورد. از طرفی دیگر، طبق اعلام کمپانی گوگل، در جدیدترین بروزرسانی این اپلیکیشن، سرعت تایپ در زبان‌ های مختلف سریع‌ تر از قبل شده است.

جی بورد گوگل

البته گویا پیش از آخرین آپدیت Gboard، این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از 500 زبان زنده‌ ی دنیا را دارا می باشد. در صورتی که به فهرست زبان‌ هایی که جی بورد پیش از آپدیت از آن‌ ها پشتیبانی به عمل می آورد نگاهی بیاندازید، خواهید دید که در این لیست در مجموع حدود 576 زبان مختلف مشاهده می گردد. علاوه بر پشتیبانی از مجموعه ی گسترده‌ ای از زبان‌ ها، GBoard قابلیت استفاده از 40 اسکریپت مختلف به منظور نوشتن در اختیار کاربران دنیا قرار می‌ دهد. اسکریپ‌ت ها تنوع بسیار بالایی دارند. به عنوان مثال اسکریپت رومی که برای بسیاری از زبان‌ ها نظیر زبان انگلیسی استفاده می گردد و یا اسکریپت سیریلیک که در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی نظیر روسیه مورد استفاده قرار می گیرد، جزو اسکریپ‌ت های جی بورد می باشند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: androidpolice

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پشتیبانی از 500 زبان زنده دنیا توسط جی بورد گوگل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *