آپدیت جدید کیبورد گوگل منتشر شد

کیبورد گوگل

کیبورد گوگل | کمپانی گوگل کیبورد خود را نیز اختصاصی کرده و برای آن نیز بروزرسانی جداگانه منتشر می نماید. امروز برای Gboard این کمپانی یک بروزرسانی جدید منتشر کرد و بسیاری از کاربران دستگاه های اندرویدی توانستند این بروزرسانی را دریافت کنند ولی لازم به ذکر است که اگر شما نتوانستید این بروزرسانی را دریافت نمایید باید بگوییم که قطعا در چند روز آینده برای دستگاه شما نیز منتشر خواهد شد.

در پی این بروزرسانی دو تغییر مهم در کیبورد اختصاصی دستگاه های اندرویدی مشاهده شد؛ یکی اینکه دوباره بررسی کننده ی غلط املایی به این کیبورد بازگشت و دیگر اینکه یک مینی کیبورد برای کدهای مورس نیز به قابلیت های آن افزوده شد. لازم به ذکر ات که در اوایل ژانویه ی سال جاری کمپانی گوگل با انتشار یک بروزرسانی برای Gboard در اقدامی کاملا غافلگیر کننده غلط یاب آن را حذف نمود!

کیبورد گوگل

اکنون در بروزرسانی جدید منتشر شده این قابلیت دوباره، البته با بهبودهایی، به Gboard بازگشت؛ در زمان نوشتن کلمات دائما لغات نوشته شده را بررسی کرده و اگر اشتباهی تشخیص داده شود، آن کلمه اشتباه را با یک خط قرمز برای کاربر مشخص می نماید، لازم است به این نکته نیز اشاره نماییم که امکان غیر فعال کردن این قابلیت نیز برای کاربران تعبیه شده است. دومین تغییر در کیبورد اختصاصی گوگل به حضور یک مینی کیبورد اشاره دارد.

با استفاده از این کیبورد کوچک به جای استفاده از حروف، می‌ توانید از کدهای مورس به منظور نوشتن جملات متفاوت استفاده نمایید. اکنون برای فعال سازی این قابلیت تنها لازم است به تنظیمات زبان کیبورد دستگاه اندرویدی خود بروید. البته باید بگوییم که برخی از ویژگی های احتمالی نیز وجود دارد که گویا در بروزرسانی های بعدی منتشر خواهند شد. یکی از این قابلیت ها، قابلیت کیبورد شناور می باشد که با استفاده از آن، Gboard دیگر در پایین صفحه ثابت نخواهد بود و می توانید آن را به هر مکانی که علاقه داشتید بکشانید.

 

با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آپدیت جدید کیبورد گوگل منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *