پر قدرت ترین سلاح های کمری

پر قدرت ترین سلاح های کمری

بیش از چهار دهه از پخش سری فیلم های هری کثیف می گذرد ، با پخش این سری تفنگ رولور های سری ۴۴منگوم ، به عنوان یکی از بهترین و قوی ترین اسلحه های کمری در سراسر دنیا معرفی شد. از اولین قسمت این فیلم  چهل و شش سال گذشته و قدرت اسلحه رولور لوله بلند نیز هنوز در ذهن مخاطبین هست اما به مراتب از این تفنگ ها قوی تر می باشد. برخی از آن ها را نیز معرفی می کنیم.

 

توپ دستی؛ Smith & Wesson. 460

این رولور پنج تیر ۴۶۰ اسمیت وسون نمونه ای باز آفرینی شده از نسل ۵۰۰ این شرکت است و به طور قطع یکی از رولور های موجود در بازار نیز هست . از آن جایی که قدرت این تفنگ بسیار زیاد است برای آن پایه هایی تعبیه شده و  این پایه ها نیز شمایل عجیبی را به این تفنگ داده اند.

تک تیر بزرگ؛ Thompson Center Contender G2

این اسلحه تازه متولد شده فقط یک تیر را بر خود جا می دهند اما همان یک تیر هدف را از پا در می آورد. این تفنگ شکاری شلیک  گلوله منگنم ۴۴ و یا حتی ۴۱۰ شات گان را نیز دارد .این تفنگ قدرت و دقت زیادی را دارد بطوری می تواند با یک شلیک یک بوفالوی بالغ را از پا در بیاورد.

رولور هری؛ Smith &  Wesson Model 29

این سلاح دقیق رولور غول پیکر کلینتون ایستوود در هری کثیف است. مدل ۲۹ اسمیت وسون هنگامی که عرضه شد . در اوایل دهه پنجاه به عنوان قوی ترین سلاح کمری دنیا معرفی شده بود .این سلاح چنان معروفیتی داشت که تا دهه هفتاد مورد استقبال کلکسیون داران تفنگ های محلی و کلانتر های ایالت آمریکا بود . تولید این اسلحه در آخر دهه نود متوقف و جای خود را به رولر های قوی تری داد.

قوی ترین خشاب خور؛ Desert Eagle

سلاح معروف دزرت ایگل به طور قطعی بزرگترین و قوی ترین کلت و اسلحه خشاب خور در دنیاست.  از این اسلحه در فیلم های ماتریکس و غارت گر استفاده شده است. این اسلحه برای جنگ ساخته شده است. و در عین حال توسط هیچ کدام از نیروهای جنگی نیز استفاده نمی شود. قدرت این تفنگ بقدری است که می توان یک موتور ماشین و یا یک دیوار آجری را نیز سوراخ کرد. و گفته می شود که جلیقه ضد گلوله نیز در برابر آن مقاومتی ندارد. این اسلحه سنگین برای شلیک های مکرر و دائم ساخته نشده.

بیشتر بخوانید  مزاحم اینترنتی با اسلحه کمری در ولنجک دستگیر شد

 

رولور غول آسا؛ Smith & Wesson. 500

ترس ناک ترین رولور اسمیت وسون که تابه حال ساخته شده ، قدر یک شلیک این اسلحه می تواند یک خرس بالغ را از پا در آورد ، به طور کلی این اسلحه هر موجود زنده ای را از پا در می آورد .قدرت این اسلحه با مسلسل کالیبر ۵۰ مقایسه می شود . اما قدرت لگد های آن نیز بسیار قوی است و نشانه گیری با این اسلحه اصلا آسان نیست ، مدل ۵۰۰در حال حاضر یکی از قوی ترین رولور های دنیای با این حال شاید از این اسلحه نسخه های قوی تری نیز وجود داشته باشد اما این مدل محبوبیت خاصی دارد.

 

رولور فیل کش؛ Pfeifer- Zeliska. 600 Nitro Express

رولور اتریشی با شش کیلو وزن و طولی معادل یک متر یکی از بزرگ ترین رولور های دنیاست ، هیلک این رولور از بعضی از مسلسل ها نیز بزرگ تر است ، قیمت آن هفده هزار دلار و هر کدام از گلوله های آن ۴۰دلار است. فشنگ های مورد استفاده در این تفنگ برای تفنگ های فیل کش شکاری طراحی شده بودند.

نوستالژی؛ Optima. 50 cal Black Powder

این سلاح ، سلاح محبود دزدان دریایی بوده است این اسلحه سوپر مدرن می تواند گلوله های کالیبر ۵۰ را تا فاصله ۱۰۰ متری خود پرتاب کند. این اسلحه دقت خوبی نیز دارد و در عین حال اگر درست حمل و نگهداری شود اسلحه شکاری خوبی خواهد بود . اما کار با آن ساده نیز نیست.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

3.5/5 - (8 امتیاز)

نظرات در مورد : پر قدرت ترین سلاح های کمری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *