خودرو یادگار جنگ جهانی دوم در تهران + تصویر

جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم : اگر بخواهیم تعریفی از جنگ را بیان کنیم می توانیم این گونه گفت که جنگ به درگیری های گفته می شود که معمولا سازماندهی شده و مسلحانه صورت می گیرند و مدت زمان آنها تقریبا طولانی است.در جنگ تلفات جانی ، مالی ، خشونت های شدید و … دیده می شود.

جنگ جهانی دوم

یکی از وحشتناک ترین جنگ ها و گسترده ترین جنگ ها ، جنگ جهانی دوم بوده است که در این جنگ کشورهای زیادی درگیر شده بودند و هیتلر به عنوان یکی از اصلی ترین رهبران در این جنگ شناخته شده است.

در جنگ جهانی دوم کشورهای زیادی آسیب های جدی دیدند. این جنگ به عنوان دومین جنگ فراگیر است که شروع آن از سپتامبر 1939 بود و اثرات مخربی را علاوه بر اروپا در بخش های وسیعی از قاره آسیا و افریقا گذاشت. البته در این جنگ ، کشورهای اسلامی مانند ایران نیز دچار آسیب های شدند.

می توان گفت که اشتباهات عهدنامه ورسای (7 مه 1919) که ظاهرا سبب اتمام جنگ جهانی اول شد ولی علت اصلی شروع جنگ جهانی دوم نیز گردید البته دلایل دیگری نیز در مورد علل جنگ دوم مطرح می باشد.

جنگ جهانی دوم بین دو بلوک متحدین  و متفقین  درگرفت که متحدین شامل آلمان و ایتالیا و ژاپن و متفقین  شامل انگلیس و فرانسه و آمریکا و شوروی بودند.

این جنگ در واقع از نظر گستردگی جغرافیایی و قدرت تخریب و آسیب های طبیعی و منابع انسانی جنگی بی همتا بود.کل ارقام افرادی که در این جنگ کشته شده اند بین 50 تا 70 میلیون نفر تخمین زده شده اند .

خودروی یادگار جنگ جهانی دوم

به گزارش تیک به نقل از زوم تک این خودرو در زمان جنگ جهانی دوم به کشور ایران وارد شده است و سربازان ارتشی را به وسیله ی آن جابه جا می کردند. هم اکنون این خودرو در سلامت کامل نگهداری می شود.

خودروی یادگار جنگ جهانی دوم در تهران

در ادامه با زوم تک همراه شوید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  برق دزدی خودرو

نظرات در مورد : خودرو یادگار جنگ جهانی دوم در تهران + تصویر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *