پردازنده کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 معرفی شد

پردازنده کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 معرفی شد

بزرگترین معرفی کوالکام در سال، همیشه چیپست های پرچمدار آن است، اما می توان گفت که مهم ترین نسخه، طیف تراشه های میان رده آن است. اکثر افراد گوشی‌های پرچمدار خریداری می کنند، اما دستگاهی می‌خواهند که هنوز چندین سال دوام بیاورد و برای اکثر کارهایی که می‌خواهند انجام دهند، از قدرت قابل قبولی برخوردار باشد. به همین دلیل است که سری اسنپدراگون 7 توسعه یافت و این شرکت به تازگی اسنپدراگون 7+ نسل 2 را معرفی کرده است.

نخست باید بیان داشت که رفع هرگونه سردرگمی، Snapdragon 7+ Gen 2 اولین چیپست نسل دوم سری Snapdragon 7 است. به عبارت دیگر، یک اسنپدراگون 7 نسل 2 “پایه” تاکنون معرفی نشد. کوالکام می گوید که این بدان دلیل است که نامگذاری چیپست های خود را تغییر می دهد: نماد ‘+’ دیگر نشان دهنده یک پیشرفت جزئی نسبت به چیپست قبلی نیست، بلکه “نماینده پلتفرم هایی است که در بالای ردیف/سری خود قرار دارند.” این شرکت همچنین توجه داشته است که اگرچه نمی‌تواند در مورد اینکه آیا نسخه پایه اسنپدارگون 7 نسل 2 وجود دارد یا خیر، اظهار نظری نمی‌کند، در این سناریو، ممکن است یکی وجود داشته باشد.

اسنپدراگون 7+ نسل 2 دارای مشخصاتی بوده که به نظر می رسد آن را کمی نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 سال گذشته ضعیف می کند، اما در فرآیند ساخت TSMC تغییری حاصل نشد. این چیدمان هسته یکسان بود، اما در فرکانس پایین تر، اگرچه شرکت جزئیات زیادی در مورد GPU به اشتراک نمی گذارد. این فقط یک پردازنده گرافیکی “Adreno” بوده که به ما اطلاعات زیادی از جایگاه آن در مجموعه گسترده تر اسنپدراگون نمی دهد. تمام چیزی که کوالکام می گوید این است که «تا 2 برابر عملکرد بهتری دارد»، احتمالاً در مقایسه با اسنپدراگون 7 نسل 1.

از دیگر پیشرفت‌های قابل توجه می‌توان به پردازنده سیگنال تصویر 18 بیتی Spectra Triple Qualcomm (ISP)، سیستم مودم-RF 5G Snapdragon X62، موتور پردازش اختصاصی، Android Ready SE برای کلیدهای دیجیتال و شناسه‌های خودرو، Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 اشاره کرد.بیشتر این ویژگی ها در اسنپدراگون 7 نسل 1 نیز وجود داشت و خبری از پشتیبانی وای فای 7 یا مودم 5G جدیدتر نیست.

کوالکام می‌گوید دستگاه‌های تجاری مبتنی بر پلتفرم جدید اسنپدراگون 7 نسل 1 از شرکت‌های OEM مانند Redmi و Realme بوده و دستگاه‌هایی که از این چیپست استفاده می‌کنند، انتظار می‌رود در این ماه وارد بازار شوند. در دیگر خبرها سال گذشته فاش شد که کوالکام در حال آماده سازی یک چیپ دسکتاپ قدرتمند با اسم رمز Hamoa است. گفته می شود که در سال 2024 با 12 هسته چیپ در پیکربندی 8+4 عرضه خواهد شد. چیپ آینده باید Snapdragon 8cx Gen 4 نامیده شود و در حالی که منتظر معرفی رسمی آن هستیم، چیپست در پلتفرم نتایج Geekbench رویت شده است. این لیست اسم رمز چیپست، ترتیب هسته پردازنده و همچنین برخی جزئیات جالب دیگر را تایید می کند.

بیشتر بخوانید  کوالکام از مودم Snapdragon X75 رونمایی کرد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *