هک کردن سیستم کنترل هواپیمای عظیم بوئینگ ۷۵۷

بوئینگ ۷۵۷

طبق گزارشات تازه انتشار یافته در سال قبل گروهی بدون این که در هواپیما ی بوئینگ ۷۵۷ حظور پیدا کنند سیستم پرواز آن را هک کنند. یکی از مقامات بلند پایه ی ایالات متحده ی آمریکا اذعان داشت که گروهی حرفه ای و زبده از محققان امنیتی توانسته اند به طور از راه دور سیستم کنترل پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ را بدون آن که خلبانان آن متوجه شوند هک کنند.

رابرت هیکی از محققان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا فردی بود که توانست این کار را انجام دهد حتی هنگامی که هواپیما هنوز در باند فرودگاه آتلانتیک سیتی در نیوجرسی حضور داشت. به دنبال انتشار این خبر دلهره آور یکی از مقامات رسمی شرکت مربوطه یعنی بوئینگ اذعان داشت که بدیهی به نظر می رسد که این واقعه تهدید بزرگی برای هواپیماهای مسافربری باشد و ایشان صراحتا اعلام کرد که ترسی از پرواز با این هواپیما ها را ندارد.

رابرت هیکی در جریان سخنرانی اش در اجلاس سایبرست در کشور آمریکا، در ایالت ویرجینیا جزئیات مربوط به هک سیستم پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ را به اشتراک گذاشت. هیکی ادعا کرده است که تیم او با بهره‌ بردن از یک سری از فرکانس‌ های امواج رادیویی موفق به نفوذ به سیستم پرواز این هواپیما شده است، همچنین وی از انتشار جزئيات بیشتری در این رابطه به شرکت بوئینگ امتناع کرد.

جالب است بدانید که فقط در ماه جولای سال ۲۰۱۷، ۷۳۸ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ برای خدمات تجاری و مسافربری  در جهان مورد استفاده قرار گرفته‌ اند. اما این را هم باید بدانید که این حالت به وجود آمده در امنیت مسافرت با این هواپیما ها هیچ مشکلی به وجود نیاورده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  احتمال هک پیام رسان سروش ( آیا امنیت پایین سروش واقعیت دارد ؟)

نظرات در مورد : هک کردن سیستم کنترل هواپیمای عظیم بوئینگ ۷۵۷

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *