هواوی از شیائومی به دلیل نقض پتنت دوربین و سایر فناوری ها شکایت کرد

هواوی از شیائومی به دلیل نقض پتنت دوربین و سایر فناوری ها شکایت کرد

برای شرکت‌های بزرگ فناوری رایج است که در نقض حق ثبت اختراع شرکت می‌کنند که منجر به اقدام قانونی توسط رقبای خود می‌شود. با وجود این، این شرکت ها همچنان اشتباهات خود را تکرار می کنند. در تحولی اخیر، هواوی علیه شیائومی شکایت کرده و آنها را به نقض فناوری های مختلف متهم کرده است. این پرونده حتی توسط اداره مالکیت معنوی چین پذیرفته شده است.

اخبار مالکیت معنوی ملی چین اخیراً جزئیات اختلافات عمده نقض حق اختراع را منتشر کرده است که توسط اداره مالکیت معنوی این کشور پذیرفته شده است. طبق جزئیات، هواوی از شیائومی به دلیل نقض چهار پتنت ثبت شده این شرکت شکایت کرده است. پرونده تشکیل شده توسط این شرکت در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۲ در اداره مالکیت معنوی کشور پذیرفته شده است.

دو مورد از چهار اختراع درگیر در این مناقشه مربوط به استفاده غیرمجاز از فناوری 4G/LTE است که یک پتنت ضروری استاندارد (SEP) است. هواوی همچنین شیائومی را به استفاده از روش خود برای به دست آوردن تصاویر پانوراما متهم می کند. پتنت چهارم شامل نقض نوعی فناوری باز کردن قفل گوشی هوشمند است که توسط هواوی توسعه یافته است.

برای ناآگاهان، نقض حق ثبت اختراع زمانی رخ می دهد که یک واحد تجاری، یک فناوری ثبت اختراع را بدون مجوز/مجوز از دارنده اختراع تولید، وارد، استفاده، فروش یا برای فروش ارائه دهد. اگر هواوی بتواند ادعای خود را علیه شیائومی ثابت کند، ممکن است شیائومی جریمه سنگینی بپردازد.

هوآوی همیشه درباره دزدیدن فناوری های ثبت اختراع شده توسط شرکت های دیگر سخن گفته است. در طول کنفرانس پایتخت طراحی جهانی در سال گذشته، مدیرعامل این شرکت گفت: «در چندین صنعت، از جمله برخی شرکت‌ها در چین، طرح‌های ما بدون رضایت ما کپی می‌شوند. علاوه بر این، برخی از پتنت های ما بدون پرداخت هزینه های ثبت اختراع مورد استفاده قرار می گیرند. چنین نهادهایی این طرح‌ها و پتنت‌ها را به‌عنوان متعلق به خود می‌گذرانند، حتی اگر آنها در اصل توسط ما ایجاد شده‌اند.»

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پنجم آذر فبلت هواوی میت 8 رونمایی خواهد شد

نظرات در مورد : هواوی از شیائومی به دلیل نقض پتنت دوربین و سایر فناوری ها شکایت کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *