هر آنچه در رویداد Hi, Speed اپل گذشت

شرکت اپل سال جاری دو رویداد مجازی جهت رونمایی از محصولات نسل جدید خود برگزار کرد. یکی از آنها در ماه سپتامبر و دیگری در 13 اکتبر با عنوان Hi, Speed برگزار شد. رویدادی که تنها اختصاص به معرفی آیفون 12 و چهار مدل آن داشت. البته در کنار این گوشی شاهد رونمایی برخی محصولات دیگر نظیر هوم پاد مینی هم بودیم.

در این بین اگر رویداد را مشاهده نکردید ما قصد داریم هر آنچه در رویداد Hi, Speed معرفی شد را برای شما شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

آیفون 12 پرو و پرو مکس

این گوشی هوشمند دارای طراحی مشابه با نسخه استاندارد آیفون 12 دارد. بدنه ای که حاشیه تخت داشته و از صفحه نمایش ناچ بهره می برد. در بحث مشخصات آیفون 12 پرو کاملا مشابه آیفون 12 استاندارد است. همچنین قابلیت پشتیبانی از شبکه 5جی نیز برای این گوشی هوشمند فراهم شد. البته چند ویژگی خاصی هم دارد که تجربه کاربری خوبی رقم می زند.

اپل در آیفون 12 پرو از بدنه فولاد ضد زنگ بهره گرفته که نسبت به آیفون 12 با بدنه آلومینیوم بازیافتی، دوام بیشتری دارد. همچنین بدنه آن کیفیت بهتری رقم زده و تجربه کاربری لذت بخشی هم می توان داشت. این بدنه در چهار رنگ نقره‌ای، گرافیتی، آبی اقیانوسی و طلایی عرضه خواهد شد. نمایشگر این مدل در مقایسه با سال گذشته ابعاد بزرگتری پیدا کرد و دارای سایز 6.1 اینچی و طراحی ناچ است.

اما آیفون 12 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی ناچ خواهد بود. دوربین هم نسبت به سال گذشته ارتقایافته و افراد تجربه کاربری خوبی خواهند داشت. امسال آیفون 12 پرو مکس کمی متفاوت از آیفون 12 پرو بوده و همچون سال گذشته نیست. این دوربین در شرایط نوری کم بهبود عملکردی داشته و از حسگرهای بزرگتری بهره گرفته شد. شرکت کوپرتینویی حتی فرمت تصویر جدیدی به نام Apple ProRaw ایجاد کرده و ProRaw به آیفون اجازه می دهد تا تنظیمات را به عنوان داده و نه به عنوان بخشی از تصویر ، ثبت کند و به کاربران این امکان را خواهد داد تا پس از واقعیت تنظیمات را تغییر دهند.

همچنین قابلیت ضبط ویدئو Dolby Vision هم با این دوربین تدارک دیده می شود. شایان ذکر بوده آیفون 12 پرو دارای حسگر Lidar است و چنین حسگری را در آیپد پروهای 2020 ملاقات کردیم. پیش بینی می شد اپل این حسگر را در آیفون 12 پرو و مکس به کار گیرد. با کمک این حسگر تصویربرداری سه بعدی می توان از محیط داشت. این حسگر همچنین برای تصویربرداری در روشنایی کم، فوکوس خودکار و برخی دیگر کاربرد دارد.

مدل پرو از صفحه نمایش 6.1 اینچی بهره می برد و نسخه پرو مکس دارای نمایشگر 6.7 اینچی می باشد. هر دو از پردازنده A14 بایونیک شش هسته ای قدرت گرفته و باتری با عمر 17 ساعته دارند. دوربین سه گانه عقب 12 مگاپیکسلی با یک حسگر Lidar برای هر دو پرچمدار در نظر گرفته شد. همچنین حافظه ذخیره سازی پایه آنها 128 گیگابایت است و در چند پیکربندی عرضه می شوند. همچنین دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی ترودپس هم در این اسمارتفون ها قابل مشاهده است.

ناگفته نماند پشتیبانی شبکه 5جی نیز دیگر ویژگی آنهاست. اپل چهار رنگ نقره ای، طلایی و آبی در کنار گرافیتی را برای دو مدل پرو تدارک دید. قیمت نسخه پرو 999 دلار بوده و از 16 اکتبر پیش فروش می شود و 23 اکتبر به بازار می رسد. در سوی دیگر آیفون 12 پرو مکس از 6 نوامبر پیش فروش شده و 13 نوامبر با قیمت 1099 دلار راهی بازار جهانی خواهد شد. ناگفته نماند هر دو از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند.

بیشتر بخوانید  iOS 9 بر 60 درصد دستگاه های اپل نصب شده است

آیفون 12 و 12 مینی

شرکت اپل همانطور که گفته شد چهار آیفون 12 را معرفی کرد. گذشته از دو مدل پرو و پرو مکس، دو مدل کوچک و اقتصادی تر به نام آیفون 12 و 12 مینی هم معرفی کرده است. اگرچه در بیشتر ساختار مشابه نسخه های پرو هستند اما به جای سه دوربین دو حسگر عقب دارند. هر دو به پشتیبانی شبکه 5جی پرداخته و دارای نمایشگر 6.1 و 5.4 اینچی هستند. این دو دارای حاشیه تخت بوده که ما را به یاد آیفون 5 و 4 می اندازند.

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 11 چند درصدی باریک تر به نظر می رسد. نمایشگر این دو از پنل اولد ساخته شده و برای محافظت نمایشگر پوشش Ceramic Shield شیشه ای که جایگزینی برای کورنینگ گوریلاگلس بوده، اما همچنان توسط کورنینگ توسعه یافته، دارد. با این حساب صفحه نمایش باکیفیتی را در محصول اپل می توان مشاهده کرد.

این دو گوشی هوشمند طراحی شبیه به سایر مدل های آیفون 12 داشته و با صفحه نمایش ناچ سوپررتینا HDR همراه هستند. هر دو 4 گیگابایت رم داشته و با پردازنده قدرتمند A14بایونیک عرضه می شوند. دوربین عقب دوگانه 12 مگاپیکسلی با قدرت فیلمبرداری 4کی در کنار دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی ویژگی دیگر آنهاست.

سیستم عامل iOS 14 دارند و از طراحی عقب متفاوتی نسبت به دو مدل پرو برخوردارند. همچنین حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایتی داشته و البته نسخه رده بالاتری با ذخیره سازی بیشتر تدارک دیده شد. اپل قصد دارد دو مدل را اکتبر امسال با قیمت 699 و 799 دلار در رنگ سبز، آبی، سفید، مشکی و قرمز عرضه دارد.

پد شارژ بی سیم Magsafe

این پد شارژ بی سیم در واقع جانشینی برای ایرپاور سال های گذشته است، پدی که هیچ گاه رایه بازار نشد. طراحی خاصی توسط اپل برای آن در نظر گرفته شده که علاوه بر گوشی، می تواند گجت های پوشیدنی چون ساعت خود را شارژ کند.

البته در حال حاضر تنها سری گوشی های آیفون 12 و ساعت اپل واچ سری 6 را پشتیبانی می کند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید مدل های نسل قبلی نیز چنین ویژگی داشته باشند. متاسفانه اپل تاریخ عرضه و قیمت Magsafe را مشخص نکرده و این جزئیات بزودی اعلام می شود.

اسپیکر هوشمند هوم پاد مینی

هوم پاد مینی نمونه کوچکتر هوم پاد قبل است که دارای درایورهای پویایی برای تجربه صوتی باکیفیت است. طراحی دایره ای دارد و با دستیار هوشمند سیری همگام سازی گشته است. این اسپیکر جذاب شرکت اپل با قیمت 99 دلار از 16 نوامبر در رنگ مشکی و سفید با طراحی جذابی که دارد عرضه می شود.

افراد می توانند این اسپیکر هوشمند را به عنوان یک دستگاه هوشمند به دیگر دستگاه‌های هوشمند متصل کرده و تجربه iOT همه جانبه داشته باشند. این اسپیکر قرار است بزودی یا همان نوامبر عرضه شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هر آنچه در رویداد Hi, Speed اپل گذشت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *