هدف مزدا ، تصاحب بازار تویوتاست

مزدا

مزدا برای بهتر کردن کیفیت محصولات خود و فروش بیشتر محصولات جهانی خود قصد دارد خودروهایی برتر از مدل های تویوتا طراحی کند ولی با این وجود ، هدف این کمپانی تولید نسل جدید مزدا ۶ با توانایی های بیشتر از تویوتا کمری است. این کمپانی های سازنده خودرو دائم محصولات جدید خود را با سایر برند ها که معروف اند و فروش زیادی دارند مورد قیاس قرار می دهند. برای مثال مزدا، هنوز پیشرانه و کیفیت فرمان پذیری خودرو های خود را با بی ام و مورد مقایسه قرار می دهد.

اینکه هر دوی این خودروسازان در این موضوع که خودروی مناسب چگونه باشد، تعریف یکسانی دارند ولی اکنون مزدا هدف بهتری را دنبال می کند. این کمپانی ژاپنی بر محصولات تویوتا تمرکز کرده است ‎و دلیل های متفاوتی در نگاه و نحوه طراحی خودرو در این دوشرکت وجود دارد. افرادی که بی ام و را دنبال می کنند از این موضوع آگاه اند که اولویت های شرکت باواریایی تغییر کرده و بی ام و هنوز ادعای بهترین خودروساز جهان را در کیفیت رانندگی دارد.

مزدا

‎اما این موضوع را نمی توان اولویت اول خریداران دانست ولی عواملی مثل لوکس بودن برند ،قدرت پیشرانه ، صدای اگزوز و فناوری های کاربردی بین راننده و خودرو، جایگزین لذت رانندگی برای متقاضیان بی ام و شده و بازهم این برند آلمانی توانسته در رقابت میان خودروسازان مطرح، برتری داشته باشد.

مزدا قرار است خود را در بهتر کردن کیفیت و علاوه بر آن لذت های رانندگی ثابت نگه دارد و این موضوع باعث تعجب می شود که این شرکت محصولات خود را با تویوتا مقایسه و معیار خود قرار داده است. بر اساس گزارش های اتوگاید مزدا بر اساس مهندسی که از مدل جدید  تویوتا کمری الهام گرفته است و قرار است در زمینه های متفاوت، سایر محصولات خود را راهی رقابت با این شرکت ها نماید.

مزدا

‎کمی قبل در موضوع رویدادی برای ارائه پیشرانه جدید احتراقی مزدا ، موسوم به اسکای اکتیو X و مدلی از نسخه اولیه این پیشرانه به وسیله بخش تحقیق و توسعه شرکت مزدا در شهر ایروان کالیفرنیا آزمایش شد و یکی از مهندسان این شرکت به اتوگاید گفت که اگر خودروی تویوتا کمری سواری کسل کننده و خسته کننده به راننده می داد اکنون موضوع تغییر کرده است و با سواری این ماشین لذت خاصی را خواهید داشت. و این موضوع باعث شده تا مزدا خطر را احساس کند و خود را در رقابت با تویوتا در موضوع کیفیت رانندگی آماده کند.

‎مزدا اکنون در حال معرفی خانواده دوباره طراحی شده مزدا 6 برای ارائه در بازار های اروپایی است و قرار است تا آخر اسفند ماه در نمایشگاه خودروی ژنو نمایش داده شود. این کمپانی ژاپنی علاوه بر این موضوع فناوری انقلابی احتراق تراکمی با جرقه زنی کنترل شده را با هدف تبدیل شدن به اولین پیشرانه بنزینی در دسترس قرار خواهد داد و به فشرده ساز سوخت مجهز خواهد کرد. پیشرانه اکتیو مزدا بر روی کاغذ باید مزایای پیشرانه های دیزلی را با انتشار گاز های گلخانه ای پایین و محدوده دور بالاتر را با کاهش مصرف بنزین ترکیب کند. این کمپانی ادعا دارد که نسل بعدی مزدا  دارای پیشرانه توربو شارژ 2.5 است که دارای قدرت 250 اسب بخار و مصرف سوخت 7.5 لیتر در 100 کلیومتر در کمترین مقدار خود قرار دارد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هدف مزدا ، تصاحب بازار تویوتاست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *