نگرانی سامسونگ و ال‌جی از شکست احتمالی اپل!

نگرانی سامسونگ و ال‌جی از شکست احتمالی اپل!

فناوری OLED مدتی است که در زندگی ما وجود دارد. این فناوری پیشرفته که بسیار برتر از انواع پنل های سنتی است، از نظر کارایی و کیفیت تصویر معجزه می‌کند. با این حال، به دلیل هزینه بالای آن، برای مدت طولانی فقط در محصولات درجه یک یافت می شد. اما با پیشرفت فناوری، هزینه ها کاهش یافته است و فناوری OLED بالاخره در راه تبدیل شدن به جریان اصلی است. به نظر می رسد یکی از اولین شرکت هایی که این تحول را رهبری می کند اپل است.

این غول فناوری مدت هاست که می خواهد از نمایشگرهای OLED در مدل های مک و آیپد خود استفاده کند. بر اساس اطلاعات اخیر، این شرکت آماده اجرای این تغییر از سال آینده است، اما تامین کنندگان پنل به دلیل افزایش نگرانی ها، سرمایه گذاری کلیدی در خطوط تولید نسل بعدی OLED را متوقف می کنند.

اپل قصد دارد اولین آیپدهای OLED خود را در سال 2024 عرضه کند. از آنجایی که این شرکت پنل تولید نمی‌کند، باید قطعات لازم را از تولیدکنندگان شخص ثالث تهیه کند، درست مانند آیفون‌ها. اپل هنوز شریکی برای خود انتخاب نکرده، اما شرکت های کره جنوبی سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی مشتاق هستند تا به تامین کنندگان اصلی تبدیل شوند.

در حال حاضر این دو شرکت دارای ظرفیت های تولید بزرگی هستند و خطوط تولید OLED نسل ششم را اداره می کنند. با این حال، آنها قصد دارند خطوط تولید نسل هشتم کارآمدتری راه اندازی کنند که تعداد بیشتری پنل OLED در هر زیرلایه تولید کند. اطلاعات اخیر نشان می دهد که سازندگان کره ای مردد هستند. گفته می شود سامسونگ و ال جی هنوز تجهیزات لازم برای ساخت خطوط نسل هشتم را سفارش نداده اند که تکمیل آن حداقل به یک سال زمان نیاز دارد. این وضعیت نشان می دهد که عدم تمایل تولیدکنندگان به سرمایه گذاری ناشی از نگرانی در مورد سودآوری است.

دلیل اصلی نگرانی کاهش فروش اپل است. علی‌رغم موفقیت پردازنده های سری M، اپل نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی در درآمد مک را فاش کرد و از 10.4 میلیارد دلار به 7.2 میلیارد دلار کاهش یافت. اگر این کاهش ادامه یابد، سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های تولید بزرگ می‌تواند پیامدهای منفی برای LG Display و Samsung Display داشته باشد.

بیشتر بخوانید  نسخه 5G گوشی Galaxy A52 و A42 آپدیت ژوئن دریافت کرد

در اخباری مرتبط اپل واچ در هر زمان تنها می تواند با یک آیفون همگام شود، و این به وضوح یک انتخاب عمدی طراحی از سوی اپل بوده، زیرا به گونه ای طراحی شده که یک دستگاه شخصی متصل به Apple ID کاربر خاص باشد. داده‌ها و تنظیمات ساعت با آیفون همگام‌سازی می‌شوند و ویژگی‌های امنیتی به اتصال بستگی دارد. این تضمین می‌کند که داده‌ها و تنظیمات بدون تغییر باقی می‌مانند و ساعت با گوشی آیفون مورد نظر به خوبی همگام می شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نگرانی سامسونگ و ال‌جی از شکست احتمالی اپل!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *