نوکیا بیش از 55 میلیون گوشی در سال 2020 فروخت

شرکت نوکیا در سال 2020 موفق شد بیش از 55 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که در واقع با همکاری کمپانی HMD محقق شده است. موفقیتی که طی چند سال قبل بی سابقه بود.

نوکیا در بازار تلفن های همراه قبل از سال 2009 هیچ برابری نداشته است. این تاریخی است که تایوانی HTC عنوان پادشاه را از شرکت فنلاندی گرفت و به سرعت آن را به سامسونگ داد. چند تلاش برای بازگرداندن نوکیا به زندگی صورت گرفته است اما تنها HMD می تواند موفق شود. در حال حاضر ، نوکیا در میان مارک های برتر نیست. اما آخرین گزارش مالی منتشر شده توسط HMD Global امیدواری می کند.

براساس گزارش ذکر شده ، فروش خالص HMD Global حدود 30٪ کاهش یافته است ، از 1.7 میلیارد یورو در سال 2019 به 1.2 میلیارد یورو در سال 2020. در ابتدای سال 2018 ، فروش خالص به اوج 2.4 میلیارد یورو رسیده است. اما از آن زمان تاکنون فروش خالص نصف شده است.

پس از آنکه HMD Global اقدامات مختلف کاهش ضرر را اتخاذ کرد ، ضرر عملیاتی کل سال 2020 47 میلیون یورو بود ، در حالی که 295 میلیون یورو در سال 2019 و 188 میلیون یورو در سال 2018 بود.

گفتنی است ، طبق گزارش رسانه ها ، مدیر عامل HMD Global اظهار داشت که “نوکیا از ژوئن سال گذشته سودآور بوده است.” با این حال ، سودآوری این برند می تواند به دلیل حاشیه زیاد در تلفن های دارای ویژگی 4G باشد. همانطور که می دانید ، نوکیا یکی از آن شرکتهای نادر است که هنوز هم چنین محصولاتی را در بازارهای نوظهور مانند هند به فروش می رساند.

علاوه بر این ، طبق داده های Counterpoint Research ، محموله های گوشی هوشمند نوکیا از ژانویه تا اوایل مارس 2020 1.7 میلیون دستگاه بوده است. از اواخر اکتبر تا دسامبر ، محموله های گوشی هوشمند نوکیا تقریبا 2.8 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سه ماهه قبل 35٪ افزایش داشته است. در همین رابطه ، HMD Global گفت که در سال 2020 ، نوکیا در مجموع 55 میلیون تلفن تحویل داده است.

چندی پیش ، این شرکت رسماً اعلام کرد که تلفن های هوشمند نوکیا روش نامگذاری جدیدی را در پیش می گیرند. این نام ها ترکیبی از حروف دو رقمی هستند تا وضوح و معنی محصول را به وضوح نشان دهند. به طور رسمی ، نوکیا سه سری گوشی هوشمند بزرگ X ، G و C خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  امضای قرارداد همکاری میان نوکیا و هوآوی

سری X نوکیا با ارائه تجربه عالی از جدیدترین فناوری برخوردار است. به علاوه ، تلفن های این خط با جدیدترین پردازنده های کوالکام ، لنزهای نوری Zeiss ، طراحی مقاوم و بسیاری از ویژگی های دیگر ارائه می شوند.

سری G “محبوبیت فناوری پیشرفته” را به همراه خواهد داشت. بنابراین ، تلفن های این سری دارای تنظیمات متعادل ، باتری های بزرگ با عمر طولانی و سنسورهای دوربین با پیکسل بالا خواهند بود.

آخرین سری C قرار است مدل های سطح پایین را ارائه دهد. آنها با اندروید خالص کار خواهند کرد و کاملاً مقرون به صرفه هستند.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نوکیا بیش از 55 میلیون گوشی در سال 2020 فروخت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *