آموزش ریکاوری بعد از فرمت درایو با EaseUS Data Recovery Wizard

ریکاوری

آموزش ریکاوری بعد از فرمت درایو با EaseUS Data Recovery Wizard : به عنوان یک فیلم باز همیشه آرشیوی از بهترین های هنر هفتم را برای خود ذخیره می کنید. هارد اکسترنال تان آرشیو بهترین های شما را شامل می شود. بعد از مدتی وقتی این هارد پر می شود ناچار هستید با توجه به قیمت بالای این روزهای هارد ،اطلاعات را به کامپیوتر شخصی خود منتقل کنید برای استفاده از هارد در کنسول پلی استیشن، هارد اکسترنال را ناگزیر، فرمت می کنید. اتفاق ناگوار اینجاست که حالا با یک نوسان برق بی موقع هارد کامپیوتر شما به کل سوخته و نابود می شود. آن همه فیلم که به جان تان بسته بود پاک شده اند. هارد اکسترنال هم که نه تنها اطلاعات آن پاک شده بلکه فرمت هم شده است!

در وضعیتی این چنینی زانوی غم بغل می کنید که حالا چگونه آن همه فیلم را دوباره جمع آوری کنم؟ باید بگوییم جای امیدواری هست چون دیتای پاک شده از روی هارد بعد از فرمت هم قابل بازگردانی می باشد.

وقتی یک درایو فرمت می شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر یک درایو یا کلا یک هارد را فرمت کنید جدول آدرس های فایل ها حذف می شود. وقتی این جدول ها پاک شد فضای هارد برای اضافه کردن جداول جدید در اختیار کاربر قرار می گیرد. این فرآیند یک نکته مثبت دارد آن هم برگشت پذیر بودنش است. یعنی همانطور که جدولی پاک شده می توان آن جدول را دوباره بازیابی کرد و با پیدا شدن آدرس فایل خود فایل هم در دسترس خواهد بود. به این ترتیب حتی درایو فرمت شده هم می تواند تحت شرایطی مثل روز اولش شود.

برنامه EaseUS Data Recovery Wizard برای ریکاوری درایو فرمت شده

اشاره شد که دیتا بعد از پاک شدن و فرمت شدن هم قابل ریکاوری می باشد دلیل این امر هم این است که وقتی یک فایل پاک شد در واقع فقط جدول مربوط به آدرس های آن حذف می شود خبر خوب این است که این جدول آدرس ها با نرم افزار پرقدرتEaseUS Data Recovery Wizard  قابل بازگشت هستند. در این برنامه درایو فرمت شده را انتخاب می کنید تنظیمات مربوط را اعمال کرده و اجازه می دهید تا هاردی که ظاهرا کاملا خالی است دوباره به وضعیت قبل از فرمت خود برگردد.

ریکاوری چه حافظه هایی با EaseUS Data Recovery Wizard بعد از فرمت ممکن است؟

بیشتر بخوانید  نصب ریکاوری ویندوز 8 بر روی فلش

اگر فلش مموری کوچک خود یا هارد اکسترنال تان، مانند مثالی که پیش تر زده شد یا حتی فقط یک یا چند درایو از هارد کامپیوتر خود را فرمت کرده باشید همه این ها با برنامه ریکاوری شرکت EaseUS می توانند به جهان باینری برگردند. فقط همیشه یادتان باشد برای افزایش شانس ریکاوری اطلاعات از ریختن فایل جدید روی حافظه ای که قرار است فایل هایش برگردانده شود پرهیز کنید.

ریکاوری درایو بعد از فرمت برای احیای انواع فایل های از دست رفته

درست متوجه شدید، هر نوع فایلی که روی هارد شما باشد اعم از هارد اکسترنال، اینترنال، فلش و… چه فیلم باشد یا بازی و موزیک و عکس به هر حال همگی شانس احیا شدن دارند پس این تصور که درایو فرمت شده را دیگر با اطلاعاتش باید خداحافظی کرد تصور درستی نیست. فقط باید از ابزار درست استفاده کرد.

نرم افزار EaseUS Data Recovery Wizard آسان، سریع، کم حجم و رایگان!

استفاده کردن از برنامه شرکت EaseUS کار آسانی است، شکل منوهای برنامه همه فهم و کاربرپسند طراحی شده تا برای ریکاوری کردن لازم نباشد تخصص خاصی داشته باشید و عملا هر کسی می تواند با چند کلیک به راحتی از امکانات رایگان این نرم افزار بهره مند گردد. مانند بعضی نرم افزارهای سنگین دیگر لازم نیست یک سخت افزار آنچنانی فقط برای استفاده از ابزار ریکاوری داشته باشید چون EaseUS Data Recovery Wizard روی اکثر کامپیوتر های معمولی هم قابل نصب و استفاده می باشد.

روش ریکاوری با EaseUS Data Recovery Wizard:

1.بعد از این که از سایت رسمی اخرین نسخهEaseUS Data Recovery Wizard  را به طور رایگان دریافت کرده و ثبت نام انجام دادید، اول از همه پوشه یا درایوی که قرار است ریکاوری شود را مسیردهی کنید.

ریکاوری کامپیوتر

2.دکمه آبی پایین سمت راست را بزنید تا جستجو آغاز شود.

ریکاوری کامپیوتر

3.بسته به این که حجم درایو تحت جستجو چقدر باشد زمان این اسکن کردن متغیر خواهد بود وقتی جستجو به پایان رسید لیست فایل ها پیدا شده را می بینید برای ریکاوری هر فایل روی آن کلیک راست کرده و Recover را بزنید یا اینکه سمت چپ آن را چک مارک زده و دکمه آبی پایین صفحه را برگزینید.

ریکاوری کامپیوتر

به این ترتیب فایل ریکاوری شده و دوباره قابل استفاده است. برای این که همیشه جدیدترین نسخه برنامه ریکاوری را داشته باشید به سایت شرکت EaseUS مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : آموزش ریکاوری بعد از فرمت درایو با EaseUS Data Recovery Wizard

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *