نسل جدید آیپد پرو با چیپ قدرتمند M1 رونمایی شد

نسل جدید آیپد پرو با چیپ قدرتمند M1 رونمایی شد

تاکنون اپل M1 به دستگاه های مک اپل محدود شده بود ، اما امروز این شرکت اعلام کرد که قدرتمندترین چیپست خود را که تاکنون در اپل پرو آورده است ، به بازار عرضه می کند. مدل جدید iPad Pro اولین سری جایگزین سری A با چیپست سری M است و همچنین برای اولین بار از 5G در iPad پشتیبانی می کند.

همانطور که انتظار داشتید ، آیپد پرو جدید با پردازنده 50٪ سریعتر و 40٪ گرافیک سریعتر از مدل قبلی ، عملکرد بسیار بیشتری نسبت به مدل قبلی خود ارائه می دهد. فضای ذخیره سازی نیز دو برابر سریعتر انجام شده است و اکنون می توان iPad Pro را با حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم در اختیار داشت که این یک جهش قابل توجه برای یک تبلت است. از آنجا که اپل M1 بر اساس همان تراشه های سری A ساخته شده است ، سازگاری برنامه مشکلی ایجاد نمی کند.

مزیت دیگری که با Apple M1 بدست می آورید پشتیبانی از Thunderbolt و USB 4 است که پهنای باند چهار برابر بیشتر از نسل قبلی را ارائه می دهد – حداکثر 40Gbps. همچنین می توانید کارهایی از قبیل اتصال آداپتور اترنت 10 گیگابیت بر ثانیه به آن یا نمایشگر سطح بالا مانند Pro Display XDR اپل را انجام دهید.

نکته مهم دیگر برای آیپد پرو جدید ، نمایشگر جدید ، به طور خاص در مدل 12.9 اینچی است. اپل یک طرح مینی ال ای دی را به کار گرفته است که با استفاده از بیش از 10 هزار LED در کل صفحه نمایش ، نسبت کنتراست بیشتر و روشنایی بهتر را با 1000 نیت حداکثر روشنایی تمام صفحه و 1600 پیک روشنایی ارائه می دهد. همچنین شما 2596 منطقه کم نور محلی دریافت می کنید. اپل این Liquid Retina را XDR می نامد که فقط ترکیبی از اسامی است که قبلاً شاهد استفاده این شرکت بوده ایم.

اپل آیپد پرو 2021 جذاب  و قوی تر از همیشه

نسل جدید آیپد پرو با چیپ قدرتمند M1 رونمایی شد

علاوه بر فناوری های بهبود یافته در نور پس زمینه ، هر دو مدل دارای نمایشگرهای ProMotion 120Hz ، پشتیبانی از TrueTone و پشتیبانی از رنگ گسترده P3 هستند و هر نمایشگر در کارخانه کالیبره می شود.

بیشتر بخوانید  اپل در حال کار بر روی آیفونی 5.8 اینچی با صفحه ی نمایش OLED می باشد

آیپد پرو جدید همچنین با یک دوربین جلوی بهبود یافته ارائه می شود که یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. این می تواند خیلی بیشتر در قاب جای بگیرد و به همین دلیل ، اپل همچنین ویژگی جدیدی را به نام Center Stage معرفی می کند. این به دوربین اجازه می دهد تا کاربر را روی دوربین متمرکز کرده و ردیابی کند – مثلاً هنگام مکالمه – و در حین حرکت آنها را دنبال کرده و در قاب نگه دارد. حتی می تواند با زمانی که فرد دیگری ظاهر می شود و بزرگنمایی کند ، سازگار شود ، بنابراین همه در قاب قرار می گیرند.

iPad Pro جدید همچنین تراشه های پردازش تصویر بیشتری دارد ، بنابراین اکنون می توانید برای اولین بار از Smart HDR 3 در iPad Pro استفاده کنید. همچنین باید به لطف ISP جدید و سنسور LiDAR در پشت ، عکس های بهتر در شب دریافت کنید.

این بیشتر مربوط به iPad Pro جدید است ، هرچند اپل همچنین اعلام کرد iPadOS 14.5 از هفته آینده با پشتیبانی از زبانهای اضافی برای ویژگی های Apple Pen مانند Scribble و Smart Selection ، شکلک جدید ، پشتیبانی از کنترلرهای بازی بیشتر و موارد دیگر از هفته آینده راه اندازی می شود. iPad Magic Keyboard که با iPad Pro جدید نیز سازگار است ، در رنگ سفید جدید عرضه خواهد شد.

آیپد پرو جدید برای سفارش از 30 آوریل در دسترس خواهد بود و ارسال آن از نیمه دوم ماه مه آغاز می شود. مدل 11 اینچی با قیمت 799 دلار شروع می شود ، در حالی که نوع 12.9 اینچی با قیمت 1099 دلار آغاز می شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نسل جدید آیپد پرو با چیپ قدرتمند M1 رونمایی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *