نسل بعدی هدست اپل سال 2025 عرضه می شود

نسل بعدی هدست اپل سال 2025 عرضه می شود

اپل به طور بالقوه نسل دوم هدست AR را در نیمه اول سال 2025 عرضه خواهد کرد. طبق یک گزارش جدید، در حالی که دستگاه نسل اول دارای مشخصات رده بالایی خواهد بود، انتظار می‌رود که مدل نسل بعدی یک گزینه مقرون به صرفه باشد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته، در وبلاگ جدید خود عنوان کرد که نسل دوم هدست واقعیت افزوده آینده اپل ممکن است گزینه ای گران قیمت و مقرون به صرفه داشته باشد که در نیمه اول سال 2025 عرضه خواهد شد. این شرکت قصد دارد یک رویداد ویژه در ژانویه برگزار کند و سال 2023 را برای نمایش نسل اول هدست AR خود هدف گذاری کرد. در ابتدا، انتظار می‌رود این هدست گران باشد، اما بعداً، این شرکت به طور بالقوه می‌تواند گزینه مقرون به صرفه‌تری را معرفی کند.

قبلاً شنیده بودیم که هدست AR/VR اپل دارای برچسب قیمتی بیش از 3000 دلار خواهد بود. اگرچه ممکن است در ابتدا برای همه مناسب نباشد، این شرکت بعدها مدل ارزان‌تری را معرفی می‌کند که می‌تواند چیپست نسبتاً پایین‌تری در مقایسه با مدل بالاتر داشته باشد.

قبلاً جزئیاتی در مورد قدرت پردازش هدست با عملکرد قابل مقایسه با تراشه M2 شاهد بودیم. علاوه بر این، می تواند 16 گیگابایت رم برای مدیریت محتوای AR و VR متعدد داشته باشد. علاوه بر این، ارجاع به ‘realityOS’ قبلا در کد منبع کشف شده بود. در حالی که ویژگی‌های پنهان در سیستم را مشخص نمی‌کند، می‌توان فرض کرد که اپل واقعاً در بخش نرم‌افزاری هدست AR نیز کار می‌کند. همچنین قبلاً گزارش شده بود که این هدست حول محور سرگرمی و بازی می چرخد.

به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید این موارد را شایعه دانست. در اخباری مرتبط انتظار نمی رود آیفون 14 و واچ سری 8 امسال عملکرد قابل توجهی نسبت به مدل های قبلی خود داشته باشند و پردازنده های مک سفارشی اپل ممکن است مقصر اصلی این ماجرا باشند. چیپ اپل A4 در سال 2010 اولین تراشه گوشی های هوشمندی بود که خود این شرکت ساخت و هر سال یک SoC جدید برای همراهی با تلفن های جدید ارائه کرد.

افزایش سال به سال عملکرد CPU در سال 2015 با آیفون 6اس و چیپ A9 به اوج خود رسید و اگرچه اپل همچنان سریع‌ترین تراشه‌های گوشی‌های هوشمند را تولید می‌کند، افزایش سرعت سالانه به حدی کاهش یافته است که غول کوپرتینویی حتی به خود زحمت مقایسه این پردازنده‌ها را نمی دهد. از جمله عملکرد تراشه آیفون 13 با نسل قبلی.

بیشتر بخوانید  اپل TV 4K جدید معرفی شد

اینترنت مملو از شایعاتی است مبنی بر اینکه امسال آیفون 14 نسخه 6.1 اینچی و آیفون 14 مکس 6.7 اینچی به A15 Bionic سال گذشته مجهز خواهند شد، هرچند اپل ممکن است برخی چیزها را اینجا و آنجا تغییر دهد و نام جدیدی را در نظر گیرد. شایعه شده است که آیفون 14 پرو 6.1 اینچی گران تر و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی از تراشه جدید A16 استفاده می کند که ظاهراً بر اساس فرآیند 5 نانومتری ساخته می شود و نه فرآیند 4 نانومتری جدیدتری که بر اساس تراشه های جدید گوشی های اندرویدی است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نسل بعدی هدست اپل سال 2025 عرضه می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *