نرم افزار تدریس آنلاین با گوشی و لپ تاپ

در دنیای امروز ارتباطات به صورت گسترده ای در حال پیشرفت است و یکی از مهم ترین روش های تعامل مانند تدریس را نیز دستخوش تغییر کرده است. ما برای این که بتوانیم با شاگردان خود در سراسر دنیا در ارتباط باشیم، نیازمند آن هستیم که از روش اینترنتی برای ارتباط و تدریس استفاده کنیم. نرم افزارهای عمومی که به این منظور ارائه می شوند، ابزارهای مورد نیاز یک مدرس را در اختیار وی قرار نمی دهد. همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از مدرسان در سراسر دنیا به فکر آن باشند که از یک بستر مناسب برای تدریس با گوشی استفاده کنند.

برای تدریس با گوشی باید بهترین اپلیکیشن موبایل را انتخاب کنید. نباید از یاد برد که تدریس با گوشی به دلیل دسترس پذیری آسانی که دارد می تواند گزینه ای مناسب برای شما شناخته شود و امروزه در دسترس شما قرار گرفته است. نرم افزار تدریس هوشمند و یا نرم افزار تدریس با قلم نوری با گوشی می تواند مهم ترین انتخاب های شما باشد تا بتوانید دروسی مانند ریاضیات، فیزیک یا دروس تخصصی را آموزش دهید. از این روی ما در این مقاله قصد داریم شما را همراهی کنیم تا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که برای تدریس با نرم افزار آنلاین را بیان خواهیم کرد. این مقاله برای دانلود رایگان نرم افزار تدریس مجازی می تواند مفید واقع شود.

چرا باید از نرم افزارهای آموزش آنلاین برای تدریس استفاده کنیم؟

دسترسی به اینترنت با استفاده از موبایل های هوشمند اندرویدی امروزه بسیار ساده شده است و شما می توانید از قابلیت های ارائه شده برای این سیستم عامل نهایت استفاده را داشته باشید تا تدریس خوبی را انجام دهید. شما در این راه می توانید با دانلود نرم افزار تدریس آنلاین به خوبی با شاگردان خود در ارتباط باشید و همچنین برنامه های لازم برای کلاس مجازی با گوشی امروزه در طیف بسیار گسترده ای ارائه می شود. پس در صورتی که قصد دارید در این زمینه موفقیت کسب کنید، نرم افزارهای آنلاین تدریس می توانند گزینه ای مناسب برای شما باشند. در ادامه برخی از مهم ترین نرم افزارهایی که به این منظور توسعه یافته اند را معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار تدریس Zoom

نرم افزار تدریس آنلاین اندروید زوم

تفاوتی ندارد که قصد آموزش از طریق اینترنت برای عده ای کثیر را داشته باشید و یا چند نفر محدود شاگردان شما هستند. نرم افزار Zoom با قابلیت اضافه کردن 1000 نفر به یک کلاس ترس می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای شما باشد. زوم با حجم کمی که دارد می تواند انتخابی مناسب به شمار رود و امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین باید در نظر داشت که این نرم افزار برای شاگردان شما در تمامی سیستم های عامل لینوکس، مک، iOS و اندروید در دسترس است و همچنین نرم افزار ویندوزی آن نیز ارائه شده است. پس در صورتی که قصد دارید نرم افزار تدریس مجازی با گوشی داشته باشید که تمامی قابلیت های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد، قطعا Zoom می تواند انتخابی مطمئن برای شما به شمار رود. این نرم افزار به شما امکان چت، تدریس به صورت وبینار، اشتراک گذاری دسکتاپ، دسترسی به فایل های مختلف و همچنین ایجاد تخته وایت برد را می دهد.

نرم افزار تدریس Adobe Connect

نرم افزار تدریس ریاضی با گوشی

Adobe شرکتی موفق در توسعه نرم افزار است و همین مسئله باعث شده است تا نرم افزار این شرکت برای تدریس آنلاین نیز بسیار مورد توجه قرار گیرد. نرم افزار Adobe Connect به عنوان یک نرم افزار تدریس مجازی با گوشی یا کامپیوتر شناخته می شود که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در این نرم افزار نیز می توانید با بیشتر از 1000 نفر به صورت همزمان جلسه آموزشی برقرار کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار امکان ارائه مدرس و دانشجویان است. امکان اشتراک گذاری فایل ها، اتصال میکروفون، شخصی سازی کلاس و همچنین تخته مجازی برای شما ایجاد شده است و قادر هستید از آن استفاده داشته باشید. در صورتی که می خواهید یک کلاس مجازی همه چیز تمام را تجربه کنید، قطعا نرم افزار Adobe Connect می تواند انتخابی مطمئن برای شما باشد که امروزه در دسترس قرار گرفته است.

نرم افزار تدریس آنلاین اندروید Blackboard Collabrate

دانلود رایگان نرم افزار تدریس مجازی

در ادامه معرفی نرم افزارها و پلتفرم ها برای دانلود نرم افزار تدریس آنلاین باید به بررسی برنامه Blackboard Collaborate بپردازیم که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید یک محیط کنفرانس تعاملی را داشته باشید و یا حتی می توانید برای ارائه دانشجویان نیز از این نرم افزار استفاده کنید. امکانات کامل در کنار امکان حضور و غیاب در این نرم افزار باعث شده است تا بسیاری از کاربران بتوانند از این نرم افزار برای استفاده آنلاین در راستای تدریس استفاده نمایند. پس در صورتی که قصد دارید یک ارائه کامل داشته باشید و به خوبی با دانشجویان خود در تعامل باشید، نرم افزار Blackboard Collaborate می تواند انتخابی مطمئن برای شما به شمار رود.

نرم افزار تدریس Google Meet

دانلود نرم افزار تدریس انلاین

در نهایت باید گفت که گوگل به عنوان یکی از غول های نرم افزاری، راه حل خاص خود را برای برگزاری کلاس های درس ارائه داده است و شما می توانید از سرویس این شرکت یعنی Google Meet برای برگزاری کلاس آنلاین استفاده کنید. در این نرم افزار شما می توانید تا 250 نفر شاگرد را اضافه کرده و همچنین شما می توانید بدون نیاز به ورود پنل کاربری با شاگردان خود در ارتباط باشید. تنها لازم است که یک حساب ایمیل گوگل بسازید. امکاناتی همچون چت نوشتاری و یا نظر سنجیی در کنار اشتراک گذاری صفحه و یا ارتباط صوتی و تصویری گوگل میت را به یک انتخاب بسیار مناسب برای تمامی کسانی تبدیل کرده است که قصد دارند یک کلاس آنلاین برگزار نمایند.

نرم افزار تدریس با قلم نوری با گوشی- تدریس مجازی با گوشی,نرم افزار تدریس آنلاین اندروید,برنامه های لازم برای کلاس مجازی با گوشی

روش انتخاب نرم افزار مناسب برای تدریس آنلاین

همانطور که بیان شد، پلتفرم ها و نرم افزارهای زیادی در دنیای امروز وجود دارند که برای تدریس آنلاین می توانید از آن ها استفاده داشته باشید. اما چطور باید یک پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و نسبت به برگزاری کلاس آنلاین در آن اقدام کنیم؟ در این بخش برخی از مهم ترین نکات را در این خصوص با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که نرم افزار مناسب شما برای تدریس آنلاین باید تمامی امکانات لازم را در اختیار شما قرار دهد. برای مثال در صورتی که شما مشغول به تدریس ریاضیات، فیزیک یا هندسه هستید باید ابزار ترسیم و یا نوشتن فرمول ها را داشته باشید. دسترسی به تخته وایت برد نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و به این شیوه شما قادر خواهید بود که نرم افزار مورد نیاز خود را برای تدریس آنلاین انتخاب کنید.

توجه به گستردگی کلاس نیز حائز اهمیت است. در صورتی که تعداد افراد زیادی در کلاس شما در حال فعالیت هستند، باید در نظر بگیرید که دسترسی آن ها باید کامل باشد. امکان ضبط کلاس برای چنین کلاس هایی دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و با دقت بسیار زیادی باید در این مسیر گام بردارید تا در نهایت بتوانید با موفقیت یک کلاس آنلاین را برگزار کنید. در نظر بگیرید که نرم افزار شما باید امکان اشتراک گذاری فایل و یا ارائه از روی اسلایدر را داشته باشد. با توجه به تمامی این مسال شما قادر خواهید بود نسبت به دانلود رایگان نرم افزار تدریس مجازی اقدام کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نرم افزار تدریس آنلاین با گوشی و لپ تاپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *