بهترین نرم افزارهای نوت برداری برای برنامه نویسی

نرم افزارهای نوت برداری

یکی از ابزارهایی که هر برنامه نویس به آن احتیاج دارد، نرم افزار نوت برداری و یاداشت برداری می باشد تا کدهای جدید را بتواند در آن ها ذخیره سازی نماید و از آن ها در زمان لزوم استفاده نماید. در این میان بسیاری از برنامه نویسان از نرم افزارهای قدیمی نوت برداری استفاده می کنند که قابلیت های زیادی را در اختیار آن ها قرار نمی دهد. در این میان کمپانی های طراحی کننده ی نرم افزارهای کامپیوتری اقدام به انتشار نسخه های جدید از نرم افزارهای نوت برداری در عذرصه ی برنامه نویسی می نمایند.

به طورکلی برنامه‌ نویسی کاری دشوار و همراه با مسائل و مشکلات بسیاری است، حتی اگر به منظور سرگرمی صورت پذیرد. طراحی یک نرم افزار وب، برای موبایل و یا دسکتاپ مسئولیت مهمی می باشد و ترفندهای یادداشت‌ برداری مناسب می‌ تواند به حفظ نظم و پیشگیری از استرس و نا امیدی در طول کدنویسی یاری نماید اما اکثر نرم افزارهای نوت برداری و یادداشت‌ برداری  بر اساس انتظار برنامه نویسان نمی باشند و بهره مندی از آن‌ ها تا حدودی خسته‌ کننده می باشد و کاربران را مجبور به نوشتن یادداشت‌ ها به طور کامل می نماید. در ادامه چند نرم افزار نوت برداری مناسب برای برنامه نویسان عزیز معرفی نموده ایم.

1.نرم افزار Medley Text

نرم افزار MedleyText شباهت بسیار زیادی به نرم افزار معروف Boostnote دارد با این تفاوت که قابلیت های کمتری نسبت به آن دارد ولی ویژگی های خود را با بیشترین میزان کیفیت برای کاربران ارائه می دهد؛ به عنوان مثال می‌ توان به فرمت‌ دهی کامل متنی، کد بلوک های قرار داده شده در نوت های عادی و میانبرهای سفارشی کیبورد اشاره داشت. این نرم افزار برای برنامه نویسان تولیدی با پروژه‌ های وسیع مناسب می باشد.

نرم افزارهای نوت برداری

زمانی که تمامنی کدها را به صورت مستقیم در متن یادداشت‌ ها قرار می دهید، این نرم افزار به طور خودکار تمامنی دستور العمل ها را هایلایت می نماید و یا می‌ توانید زبان هایلایت دستور العمل ها را برای هر کدام از  بلوک های کدنویسی شده مشخص انتخاب نمایید. این نرم افزار از بیش از 40 زبان برنامه‌ نویسی پشتیبانی به عمل می آورد. نرم افزار MedleyText به عنوان یک نرم‌ افزار کاملا رایگان و بدون محدودیت می باشد. یک سرویس پولی به نام MedleyText+S نیز عرضه گردیده است که می‌ توانید با بهره گیری از آن تمامی نوت ها را در یک فضای ابری سبک ذخیره سازی کنید، به نسخه‌ی وب نرم افزار دسترسی پیدا کرده و تمامی یادداشت های خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

 

2.نرم افزار OneNote

این نرم افزار زمانی به عنوان بهترین برنامه‌ ی نوت برداری محسوب می شد ولی به تالزگی قابلیت‌ های هایلایت دستور از این نرم افزار حذف شده است به همین علت برای تمامی برنامه‌ نویسان نرم افزار مناسبی نیست. خوشبختانه با استفاده از افزونه‌ ی رایگانی که توسط یکی از کاربران Git Hub ارائه شده است، می‌ توان تمامی دستورالعنل ها را در OneNote هایلایت نمود. این افزونه کمی سنگین می باشد ولی می‌ توانید از نرم افزار OneNote به منظور ذخیره‌ سازی نوت‌ های کد استفاده نمایید. از جایی که نرم افزار OneNote یکی از بهترین نرم افزارها برای نوت برداری دانشجویان به شمار می رود، افزودن این افزونه خبر بسیار خوبی برای دانشجویان رشته ی کامپیوتر گرایش  برنامه‌نویسی و مهندسی می باشد.

نرم افزارهای نوت برداری

کمپانی توسعه دهنده ی نرم افزار OneNote به علت بهره مندی از ویژگی اشتراک‌ گذاری یادداشت ها ابزار فوق العاده ای برای پروژه‌ های مشارکتی می باشد؛ و بهتر از هر نرم افزاری این نرم افزار کاملا رایگان می باشد و میزان دسترسی به آن بر روی هر پلتفرم موبایلی و دسکتاپ امکان‌پذیر می باشد (توجه داشته باشید بر روی سیستم عامل لینوکس کارایی ندارد).

بیشتر بخوانید  مقایسه زبان برنامه نویسی PHP و ASP.Net

 

3.نرم افزار Sublime Text

در صورتی که به صورت حرفه ای برنامه نویسی را دنبال می کنید با این نرم افزار آشنا هستید. نرم افزار یادداشت برداری Sublime اساسا یک ویرایشگر متنی می باشد نه یک نرم افزار نوت برداری یادداشت‌ برداری ولی می‌ توانید به این منظور نیز از این نرم افزار استفاده نمایید و هر نونت را به شکل یک فایل متنی و هر قطعه کد را در داخل یک فایل زبان جداگانه ذخیره سازی نمایید. قابلیت های Sublime Text کارایی کلی را افزایش می‌ دهند و ویژگی تقسیم پنل‌ های ویرایشگر یکی از قابلیت های ضروری این نرم افزار است ولی به منظور یادداشت‌ برداری و هدف های سازمانی می‌ توانید با افزودن چند پلاگین رایگان آن را بهبود بخشید.

نرم افزارهای نوت برداری

به طورکلی افزونه ی SideBarEnhancement یک پلاگین ضروری برای هر کدام از کاربران Sublime Text می باشد. این پلاگین نوار جانبی را به خصوص در منوی راست کلیک فایل‌ ها بهبود کمی بخشد. پلاگین PlainTasks از یک سیستم وظیفه‌ محور دذر داخل ویرایشگر بهره می برد و در صورتی که تصمیم دارید یادداشت‌ ها را به شکل markdown بنویسید، می‌ توانید از پلاگین MarkdownEditing بهره مند گردید. هزینه‌ ی نرم افزار کامل 70 دلار می باشد ولی امکان تست و ارزیابی رایگان آن نامحدود می باشد. تا زمانی که بتوانید منوی یادآوری خرید نسخه‌ ی کامل را رد نمایید، می‌ توانید به شکل رایگان از این نرم افزار استفاده نمایید.

 

4.نرم فزار TickTick

نرم افزار TickTick یک نرم افزار وظیفه‌ محور و مشابه سایر برنامه های هم نوع خود می باشد ولی یک قابلیت برجسته بهره مند می باشد که آن را به یک گزینه‌ ی خوب برای یادداشت تبدیل می نماید: هر کدام از آیتم های لیست دارای یک فیلد توضیحات می باشد که خود یک notepad کامل محسوب می گردد. .شما به‌ عنوان یک برنامه‌ نویس می‌ توانید از نرم افزار TickTick به منظور پیمودن کل وظایف خود به شکل آیتم‌ های مستقل در فهرست بهره بگیرید و یادداشت‌ های لازم خود را برای هر کدام از وظایف ذخیره سازی نمایید. این نرم افزار نیز فاقد قابلیت هایلایت دستور العمل ها و یا فرمت‌دهی کامل متنی بوده و در نتیجه فقط به منظور مدیریت ایده های برنامه نویسی مناسب می باشد؛ نه ذخیره‌ سازی قطعات کدها.

نرم افزارهای نوت برداری

همچنین می‌ توانید از این نرم افزار به‌ عنوان یک نرم افزار وظیفه محور به منظور انجام موارد مذکور استفاده نمایید:

  • سازمان‌ دهی پوشه‌ ها و فایل ها
  • انجام وظایف فرعی
  • وظایف تکراری
  • یادآورها
  • اولویت‌ های اصلی
  • و …

نرم افزاز TickTick دارای یک نرم افزار رایگان با تعدادی محدود از فهرست‌ ها می باشد و قیمت نسخه ی پولی این نرم افزار 28 دلار اعلام گردیده است.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: maxcool

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین نرم افزارهای نوت برداری برای برنامه نویسی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *