نحوه حذف رمز عبور سیستم عامل ویندوز

اساسا در برخی از سیستم عامل ها هر فردی بخواهد که وارد شود باید رمز عبور را وارد نماید تا امکان دسترسی به این سیستم عامل فراهم گردد. سیستم عامل ویندوزی به کاربران خود این امکان را می دهد تا بدون هیچ مشکلی از شر رمز عبور دستگاهشان خلاص شوند. اما چطور؟!. در ادامه قصد داریم تا نحوه ی حذف رمز عبور را برای سیستم عامل ویندوزی شرح دهیم.

چرا شما نباید این کار را انجام دهید ؟

هشدارهای متعددی وجود دارد که باید قبل از این که حتی در مورد استفاده از تکنیک هایی که در ادامه ی این مقاله به آن خواهیم پرداخت، توجه داشته باشید.

  • به منظور استفاده از ترفند حذف رمز عبور باید از یک حساب اصلی و عمومی استفاده کنید. در صورتی از یک حساب کاربری مربوط به مایکروسافت استفاده می کنید نمی توانید رمز عبورتان را حذف کنید. در صورتی که از یک حساب مایکروسافت استفاده می کنید ولی هنوز تصمیم دارید تا این کار را انجام دهید، باید حساب کاربری خود را به یک حساب اصلی و عمومی تغییر دهید.
  • حذف رمز عبور از رایانه شما می تواند یک خطر امنیتی برای شما محسوب گردد. زیرا در این صورت هر کسی می تواند به راحتی به سیستم شما دسترسی پیدا کند. با تمامی این تفاسیر، برخی از کاربران هنوز هم نیاز دارند تا به سیستم عامل خود به صورت فیزیکی و با سرعت بالا دسترسی پیدا کنند. نداشتن رمز عبور در یک حساب محلی، شما را بیشتر به نفوذ از راه دور آسیب پذیر می نماید.
  • اگر شما حساب کاربری مدیر را بدون رمز عبور پیدا کنید، می توانید به لحاظ تئوری به سیستم دسترسی پیدا کرده و انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب را در سیستم نصب کنید.
  • اگر فقط یک حساب کاربری در رایانه ویندوزی خود داشته باشید، ایده بهتر این است که ویندوزتان را به صورت خودکار به جای گذاشتن گذرواژه وارد سیستم کنید، اما باید بدانید که این سیستم مشکلاتی نیز دارد. ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید ولی ممکن است خطرات امنیتی خاصی را برای شما به همراه داشته باشید.

بله، این موضوع بسیار مهمی است. حقیقت این است که ما معمولا در برابر استفاده از این تکنیک ها توصیه می کنیم که به مسائل امنیتی توجه داشته باشید، هر چند، در شرایط خاص ممکن است این موضوع بسیار حساس باشد. در نهایت، ما در خصوص این مورد نیز مطالبی را ارائه دادیم؛ زیرا ما تصور می کنیم که شما تمامی تهدیدهای امنیتی را می دانید و نیازی نیست که در این خصوص ما حساسیت زیادی نشان دهیم.

نحوه حذف رمز عبور ویندوز برای یک حساب کاربری شخصی

با کلیک بر روی منوی Start و سپس نرم افزار تنظیمات دسکتاپ را باز کنید و بر روی آیکون چرخ دنده ی تنظیمات کلیک کنید.

حذف رمز عبور

بعد، بر روی گزینه ی “Accounts” کلیک کنید.

حذف رمز عبور

از لیست تنظیمات در سمت چپ گزینه ی “Sign-in Options” را انتخاب کنید و سپس در بخش “Password” در سمت راست، بر روی دکمه “Change” کلیک کنید.

حذف رمز عبور

برای تغییر گذرواژه خود، ابتدا باید بر اساس اولویتتان دلایل امنیتی را بررسی کرده و یک مورد را تأیید کنید. پس از انجام این کار، بر روی گزینه ی “Next” کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  3 روش برتر برای دسترسی به پوشه WindowsApps در ویندوز

حذف رمز عبور

برای بخش بعدی، به این دلیل که نمی خواهیم از گذرواژه برای ورود به سیستم استفاده کنیم، تمامی زمینه ها را خالی بگذارید و بر روی گزینه ی «Next» کلیک کنید. با وارد کردن رمز عبور و خالی گذاشتن فیلد آن، ویندوز یکی از آن ها را با یک صفحه خالی جایگزین می کند.

حذف رمز عبور

در نهایت بر روی گزینه ی “Finish” کلیک کنید.

حذف رمز عبور

متناوبا، اگر احساس راحتی بیشتری در خط فرمان داشته باشید، فرمان Command Prompt را وارد کرده و دستور زیر را تایپ کنید، نام کاربری را با نام حساب کاربری جایگزین کنید (از قرار دادن نقل قول ها در فرمان اطمینان حاصل کنید):

net user "username" ""

حذف رمز عبور

دفعه بعد که وارد سیستم شوید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی گزینه ی “Sign in” حساب کاربری که تغییر داده اید، کلیک کنید.

چگونه به صورت خودکار وارد ویندوز شوید

اگر فقط یک حساب کاربری در رایانه خود داشته باشید، گزینه ی ورود خودکار به سیستم بسیار بهتر می باشد. توجه داشته باشید که در این روش خطر امنیتی نیز وجود دارد. اول از همه، همانند مواردی که قبلا ذکر شد، خطرات و مشکلات مانند قبل می باشد: هر کس می تواند به کامپیوتر شما راه یابد و خود را به عنوان کاربر سیستم شما جا بزند. علاوه بر این، زمانی که شما این گزینه را فعال می کنید، ویندوز رمز عبور حساب شما را در حافظه ی خود ذخیره می کند، هر کسی می تواند این رمز عبور را پیدا کند.

اگر کامپیوتر شما در یک مکان امن قرار داشته باشد باز هم این مشکل بیش از حد بزرگ نیست، فقط توسط افرادی که به آن ها اعتماد دارید (به عنوان مثال در خانه شما) می توانند دسترسی داشته باشند، اما این ایده در خصوص لپ تاپی که همیشه با خود حمل می کنید ایده خوبی نیست، البته در صورتی که از یک حساب کاربری مایکروسافت استفاده می کنید، نه از یک نرم افزار عمومی. در صورتی که می خواهید به طور خودکار وارد سیستم خود شوید، تنظیم این گزینه بسیار آسان است.

دستور netplwiz را از منوی شروع یا Command Prompt اجرا کنید. در پنجره حساب کاربری که باز می شود، تیک کادر «Users must enter a user name and password to use this computer» را بزنید و سپس بر روی گزینه ی «OK» کلیک کنید.

حذف رمز عبور

اکنون یکی از گزینه های آخر باید خاموش شود تا مطمئن شوید هرگز مجبور به استفاده از رمز عبور در زمان فعال شدن سیستم نخواهید بود و دوباره می توانید وارد سیستم شوید. در بخش تنظیمات، مسیر Settings > Accounts > Sign-in options را دنبال کنید و در تب «Require Sign-in» گزینه ی «Never» را از لیست کشویی انتخاب کنید.

حذف رمز عبور

در حال حاضر، در هر زمانی که از رایانه ی خود دور شده اید و سپس دوباره سیستم خود را فعال کردید، برای وارد شدن به حساب کاربری، نیازی نیست که هیچ رمز ورودی را وارد کنید.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: howtogeek

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه حذف رمز عبور سیستم عامل ویندوز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *