نحوه ایجاد کلید OpenAI API

نحوه ایجاد کلید OpenAI API

در چند ماه گذشته، OpenAI توانسته آتش انقلاب هوش مصنوعی را شعله ور کند و در واقع روشن است. اگر با محصولات OpenAI به ویژه ChatGPT آشنایی دارید، خبرهای خوبی دارید. از طریق کلیدهای OpenAI API می توانید محصولات پشتیبانی شده را با GPT ادغام کنید.

در این مقاله، همه آنچه را که باید در مورد کلیدهای API OpenAI بدانید را به شما نشان خواهیم داد. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک OpenAI API Key ایجاد کنید. علاوه بر این، اگر در استفاده از کلید API مشکلی دارید، به شما کمک خواهیم کرد. شروع کنیم.

 کلید API OPENAI چیست

نحوه ایجاد کلید OpenAI API

API مخفف Application Programming Interface و فناوری است که دو نرم افزار را برای تعامل با یکدیگر به هم متصل می کند. این تعامل شامل انتقال داده یا اطلاعات بین این دو خواهد بود. با استفاده از یک API، نرم افزار می تواند عملکرد خود را با استفاده از عناصر و ویژگی های یک نرم افزار متصل دیگر گسترش دهد.

به زبان ساده، یک API به اشتراک گذاری ویژگی های یک نرم افزار با نرم افزار دیگر کمک می کند. برای مثال، می‌توانید از ChatGPT با Siri و Google Sheets با استفاده از کلید API استفاده کنید.

یک کلید API یک شناسه منحصر به فرد است که احراز هویت و استفاده از یک API را مجاز می کند. وقتی یک کلید OpenAI API تولید می‌کنید و آن را به برنامه‌ای اضافه می‌کنید که می‌خواهد GPT را ادغام کند، کلید حاوی جزئیات حساب OpenAI شما و اعتبارات باقی‌مانده است تا مجوز و اعتبار استفاده از API را تأیید کند، اما مهم‌تر از همه، تضمین می‌کند که نرم‌افزار می‌تواند دسترسی به GPT و تضمین انتقال داده از همان.

به زبان ساده، افزودن کلید OpenAI API به نرم افزار اجازه استفاده از محصولات OpenAI را می دهد.

چگونه یک کلید API OPENAI دریافت کنیم

در ادامه نحوه تولید و دانلود کلید OpenAI API آمده است. ما این فرآیند را در یک مرورگر وب در ویندوز نشان داده ایم. با این حال، این روند در هر دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ دیگری مشابه است.

توجه: قبل از اضافه کردن یک کلید OpenAI API به برنامه، مطمئن شوید که اعتبار کافی باقی مانده است. کلید API به حساب شما مرتبط است و تنها در صورتی می‌تواند به خدمات OpenAI دسترسی داشته باشد که اعتبارات کافی داشته باشید.

مرحله 1: به وب سایت OpenAI در مرورگر وب خود بروید.

مرحله 2: با حساب OpenAI خود وارد شوید یا اگر حساب موجود ندارید یکی ایجاد کنید.

مرحله 3: روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و  View API keys را انتخاب کنید.

نحوه ایجاد کلید OpenAI API

مرحله 4: روی دکمه “Create New Secret key” کلیک کنید. این یک کلید API ایجاد می کند.

نحوه ایجاد کلید OpenAI API

مرحله 5: گزینه ای برای نام گذاری کلید API دریافت خواهید کرد و هنگامی که برای شما پیش نمایش شد، روی دکمه کپی کلیک کنید.

نحوه ایجاد کلید OpenAI API

هنگامی که کلید را کپی کردید، می توانید آن را روی ابزاری قرار دهید که برای دسترسی به GPT یا هر محصول دیگری از OpenAI نیاز به استفاده از کلید دارد.

با این حال، اگر در رابطه با کلید API با مشکلی مواجه هستید، به بخش زیر نگاه کنید.

 

نحوه رفع خطای  “INCORRECT API KEY PROVIDED” برای OPENAI

اگر در برنامه‌ای که می‌خواهد به سرویس‌های OpenAI دسترسی پیدا کند، پیام خطای

«Incorrect API KeyProvided»

را مشاهده کردید، در اینجا می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

کش مرورگر وب را پاک کنید

مرورگر وب شما داده هایی را به صورت محلی به نام کش ذخیره می کند، تا به جای بازیابی از اینترنت، برخی از عناصر را در مرورگر وب به سرعت بارگذاری کند. با این حال، مقدار زیادی کش می تواند چند فایل ناخواسته را جمع آوری کند که می تواند مسئول ایجاد چند باگ باشد.

بنابراین، پس از پاک کردن حافظه پنهان مرورگر وب، شانس خوبی وجود دارد که بتوانید مشکلی را که می‌گوید کلید API شما نادرست است، برطرف کنید. ما روند پاک کردن حافظه پنهان را در نسخه دسکتاپ کروم نشان داده‌ایم، اما این مراحل برای سایر مرورگرهای محبوب در تلفن همراه و دسک‌تاپ نیز مشابه است.

بیشتر بخوانید  بهترین ابزار هوش مصنوعی برای مد|معرفی 10 ابزار

توجه: سابقه مرور و دانلود، کوکی‌ها و حافظه کش شما از گوگل کروم حذف می‌شود و تا زمانی که انتخاب نشده باشید، رمزهای عبور شما حذف نمی‌شوند.

مرحله 1: کروم (یا هر مرورگر دیگری را که انتخاب می کنید) باز کنید و روی نماد سه نقطه در نوار ابزار کلیک کنید. تنظیمات را انتخاب کنید.

نحوه ایجاد کلید OpenAI API

مرحله 2: روی “Privacy and security” کلیک کنید.

مرحله 3: Clear browsing data  را انتخاب کنید.

نحوه ایجاد کلید OpenAI API

مرحله 4: روی منوی کشویی محدوده زمانی کلیک کنید و دوره ای را که می خواهید داده های مرور را حذف کنید انتخاب کنید.

مرحله 5: اکنون روی Clear data کلیک کنید.

نحوه ایجاد کلید OpenAI API

بررسی کنید که آیا کلید API صحیح را اضافه می کنید یا خیر

نحوه ایجاد کلید OpenAI API

اطمینان حاصل کنید که بین کلید API که ایجاد کرده‌اید و کلید API که کپی کردید، ناهماهنگی وجود نداشته باشد. این احتمال وجود دارد که قبل از کپی کلید API فقط بخشی از آن را انتخاب و کپی کرده باشید. علاوه بر این، ممکن است به طور تصادفی یک کاراکتر اشتباه را در کلید API وارد کرده باشید. بنابراین، سعی کنید کلید API را با دقت کپی کنید.

مطمئن شوید که از یک کلید API استفاده می کنید. اگر هنگام ثبت نام در یک برنامه/سرویس از یک کلید API استفاده می کنید و از یک کلید API دیگر برای فرآیند دیگری استفاده می کنید، پیام خطا را دریافت خواهید کرد.

درخواست را دوباره امتحان کنید

این ممکن است ابتدایی به نظر برسد، اما ممکن است کلید API شما به دلیل یک نقص جزئی در برنامه، به دلیل یک اشکال یا هر گونه مشکل شبکه پذیرفته نشود. بنابراین، تب مرورگر را رفرش کنید و یک بار دیگر کلید API را وارد کنید.

صبر کنید

فراموش نکنید که این اولین تلاش OpenAI در تلاش برای دستیابی به محصولات و خدمات خود به عموم مردم در سطح اصلی است. از این رو مستعد خاموشی است. و اگر سرورهای OpenAI از کار افتاده باشند، ممکن است یک پیام خطایی در مورد کلید API خود دریافت کنید. بنابراین، مدتی صبر کنید و OpenAI مطمئناً خدمات خود را دوباره راه اندازی خواهد کرد.

کلید OpenAI API کار نمی کند: چگونه مشکل آن را برطرف کنیم

اگر با وجود وارد کردن کلید API صحیح با مشکلات بیشتری روبرو هستید، در اینجا کاری که می توانید انجام دهید وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که اعتبار کافی در حساب OpenAI API شما وجود دارد.

مطمئن شوید که کلید API حذف نشده است.

اتصال شبکه خود را بررسی کنید.

برنامه یا برنامه درخواست کننده کلید API را بازخوانی یا نصب مجدد کنید.

این همه آن چیزی است که باید در مورد کلیدهای OpenAI API بدانید. اگر سؤال دیگری دارید، می توانید به سؤالات متداول زیر نگاهی بیندازید.

سوالات متداول در مورد کلید API OPENAI

  1. آیا کلیدهای OpenAI API رایگان هستند؟

آره. استفاده از کلیدهای OpenAI API رایگان است. با این حال، برای استفاده از خدمات OpenAI باید اعتبار کافی در حساب خود داشته باشید.

 

  1. آیا همه برنامه هایی که از GPT استفاده می کنند به کلیدهای API نیاز دارند؟

همه برنامه ها نیازی به وارد کردن دستی کلید API ندارند. برخی از برنامه‌هایی که دارای خدمات OpenAI هستند، API را مستقیماً یکپارچه کرده‌اند. با این حال، برنامه‌هایی که به شما امکان می‌دهند به صورت دستی کلید API را وارد کنید، کنترل بیشتری بر روی داده‌هایتان به شما می‌دهند.

 

  1. چرا برخی از برنامه ها از شما می خواهند که کلید OpenAI API را به صورت دستی وارد کنید؟

اگر برنامه ها از شما بخواهند که به صورت دستی از کلید API استفاده کنید، برنامه از خدمات OpenAI از طریق حساب شما استفاده می کند زیرا کلید به آن مرتبط است. به این ترتیب، برنامه‌ها را می‌توان با هزینه کمتر یا حتی رایگان نگه داشت، زیرا توسعه‌دهنده به OpenAI برای API پرداختی نمی‌کند.

 

 

 

 

 

4/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه ایجاد کلید OpenAI API

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *