نحوه انتقال برنامه ها از گوشی اندروید قدیمی به اندروید جدید

چگونه برنامه ها را از تلفن Android قدیمی به تلفن جدید خود منتقل کنیم. روشهای گفته شده شامل استفاده از ویژگی پشتیبان گیری و بازیابی داخلی Android یا استفاده از برنامه Samsung Smart Switch Mobile در صورت نصب از پیش روی دستگاه شما است

ممکن است گوشی جدیدی با اندروید بالاتر خریداری کرده باشید و  به این فکر افتاده باشید که برنامه های روی گوشی قدیمی را به گوشی جدید منتقل کنید. این مقاله توضیح می دهیم که چگونه برنامه ها را از تلفن Android قدیمی به تلفن جدید خود منتقل کنیم.

انتقال برنامه از گوشی قدیمی به جدید

روشهای گفته شده شامل استفاده از ویژگی پشتیبان گیری و بازیابی داخلی Android یا استفاده از برنامه Samsung Smart Switch Mobile در صورت نصب از پیش روی دستگاه شما است. دستورالعمل ها Android Pie 9.0 ، Oreo 8.0 ، Nougat 7.0 و تلفن های Android را از همه تولید کنندگان پوشش می دهد.

از ویژگی پشتیبان گیری و بازیابی Android استفاده کنید.

ابتدا بررسی کنید که دستگاه قدیمی شما از داده های شما پشتیبان گیری می کند:

1- به  Settings > Systemبروید.

2- Backup را انتخاب کنید، (شاید لازم باشد ابتدا قسمت Advanced راانتخاب کنید.)

نحوه انتقال برنامه ها از اندروید قدیمی به اندروید جدیدبسته به سازنده تلفن و نسخه Android آن ، ممکن است تنظیمات منوی شما کمی متفاوت باشد.

3- تأیید کنید که ضامن پشتیبان گیری در Google Drive روشن است. اگر اینطور است ، همه چیز برای شروع آماده است.

4- اگر خاموش است، لغزنده را بکشید و و Backup now را انتخاب کنید.

5- وقتی پشتیبان گیری کامل شد می توانید خارج شوید.

نمی توانید پشتیبان تهیه شده از نسخه Android بالاتر را در دستگاهی با نسخه اندروید پایین تر بازیابی کنید.

اطلاعات خود را به تلفن جدید بازگردانید

اکنون آماده بازیابی اطلاعات خود به اندروید جدید هستید. اگر تلفن جدید خود را راه اندازی نکرده اید، می توانید داده های خود را ، از جمله برنامه ها را در طی این فرآیند بازیابی کنید.

اگر تلفن خود را راه اندازی کرده اید و اطلاعات خود را بازیابی نکرده اید، آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید و دوباره مراحل راه اندازی را شروع کنید.

1- اندروید جدید خود را شارژ کرده و آن را روشن کنید. دستورات روی صفحه را دنبال کنید تا از شما بپرسد آیا می خواهید داده ها را از دستگاه دیگری بازیابی کنید. شما همیشه می توانید هنگام دریافت یک تلفن جدید ، با یک صفحه تمیز شروع کنید ، اما بازیابی اطلاعات از یک تلفن قدیمی باعث می شود که این انتقال بدون وقفه انجام شود.

این فرآیند بسته به سازنده ، حامل و نسخه سیستم عامل تلفن شما کمی متفاوت خواهد بود.

2- دستگاهی را که می خواهید داده ها از آن بازیابی شود انتخاب کنید و روی Copy Your Data برای کپی اطلاعات ضربه بزنید.

3- Android شما می خواهد که به یک شبکه Wi-Fi متصل شوید. مطمئن شوید که به همان گوشی قدیمی شما متصل است.

4- از بین گزینه های بازیابی ، یا پشتیبان گیری از تلفن Android (در صورتی که اندروید قدیمی خود را در دست دارید) یا پشتیبان گیری از فضای ابری (اگر ندارید) را انتخاب کنید.

5- با استفاده از همان حسابی که در تلفن قدیمی خود وارد آن شده اید ، وارد حساب Google خود شوید.

6- در لیست گزینه های پشتیبان ، که شامل دستگاه Android قدیمی شما است ، گزینه صحیح (به احتمال زیاد جدیدترین) را انتخاب کنید. سپس برای انتقال داده ها و تنظیمات از دستگاه قبلی خود ، روی Restore ضربه بزنید.حالا روی Apps ضربه بزنید تا برنامه هایی را که در دستگاه جدید می خواهید انتخاب کنید.

7- در حالی که داده های شما در پس زمینه بازیابی می شوند ، می توانید روند راه اندازی را ادامه دهید.

از برنامه تلفن همراه Samsung Smart Switch استفاده کنید

نحوه انتقال برنامه ها از اندروید قدیمی به اندروید جدید

اگر Galaxy S7 یا بالاتر دارید ، Smart Switch Mobile از قبل روی دستگاه شما نصب شده است. برای دستگاه های قدیمی ، برنامه را از Google Play یا فروشگاه برنامه Samsung دانلود کنید. می توانید از برنامه برای انتقال داده ها از تلفن Android با نسخه 6.0 Marshmallow یا بالاتر به تلفن سامسونگ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید   دارک مود به Gmail رسید

برای دسترسی به برنامه در S7 یا بالاتر ، به مسیر Settings> Accounts> Smart Switchبروید. برای هر گوشی دیگری ، آن را درمنوی کشوی برنامه جستجو کنید.

از سه روش می توانید برای Smart Switch استفاده کنید: بی سیم ، کابل USB یا حافظه خارجی (کارت SD یا حافظه USB).

استفاده از سوئیچ هوشمند با اتصال بی سیم

در اینجا نحوه انتقال برنامه ها با استفاده از روش بی سیم ، که ساده ترین است.

1- Smart Switch را در تلفن جدید خود راه اندازی کنید.

2- به مسیر Wireless > Receive > Android بروید.

3- Smart Switch را در دستگاه قدیمی خود باز کنید.

4- روی Wireless> Send کلیک کنید.

5- دستورات صفحه را در دستگاه جدید خود دنبال کنید.

استفاده از سوئیچ هوشمند با کابل USB:

در ادامه نحوه انتقال برنامه ها با استفاده از کابل USB را توضیح می دهیم:

1- کابل USB تلفن قدیمی خود را وصل کنید.

2- کابل را به کانکتور USB سامسونگ وصل کنید.

3- اتصال USB سامسونگ را به گوشی جدید سامسونگ خود وصل کنید.

4- روی تلفن قدیمی خود Smart Switch را راه اندازی کنید.

5- تنظیم USB را در تلفن قدیمی خود بر روی دستگاه Media (MTP) تنظیم کنید.

6- برای انتقال برنامه ها ، دستورات صفحه را دنبال کنید.

استفاده از Smart Switch با کارت SD

برای استفاده از گزینه ذخیره سازی خارجی ، کارت SD را وارد کنید یا تلفن را به دستگاه ذخیره USB متصل کنید که شامل برنامه هایی است که می خواهید بازیابی کنید. دستورات صفحه را دنبال کنید.

سامسونگ همچنین دارای برنامه های Smart Switch برای Windows و Mac است. برنامه دسکتاپ را بارگیری و راه اندازی کنید ، تلفن جدید خود را به رایانه وصل کنید و دستورالعمل های روی صفحه را برای انتقال برنامه ها و سایر داده ها دنبال کنید.

نحوه انتقال برنامه ها از اندروید قدیمی به اندروید جدید

 

پشتیبان گیری و بازیابی بازی ها

با راه اندازی یک تلفن جدید ، باز کردن بازی مورد علاقه خود و مشاهده پیشرفت شما در بازی هاپاک شده ؟این موضوع چقدر ناراحت کننده است. نترسید. با اکثر بازی های موجود در فروشگاه Play ، می توانید به راحتی از پیشرفت خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را با خود به هر دستگاه جدید بیاورید. یک روش معمول برای پشتیبان گیری از بازی ها برنامه ای به نام Google Play Games است. برنامه های سازگار دارای نماد سبز صفحه بازی در فهرست فروشگاه Play خود هستند.

برنامه را باز کنید ، روی منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید ، سپس Settings را انتخاب کنید و ورود به بازی را به صورت خودکار به روشن تغییر دهید. پس از انتقال بازی های خود به تلفن جدید ، برای همگام سازی پیشرفت به حساب بازی های Play خود وارد شوید.

اگر بازی شما با بازی های Google Play سازگار نیست ، به طور جداگانه از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. تنظیمات برنامه را بررسی کنید تا ببینید آیا گزینه پشتیبان گیری وجود دارد یا خیر.

ملاحظات دیگر

برای برنامه های غیر Google ، بررسی کنید که این برنامه ها در Google Drive پشتیبان گیری می شوند. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید یک برنامه پیام رسانی برای ذخیره سابقه چت شما وجود داشته باشد. اکثر برنامه های محبوب این گزینه را خواهند داشت.

اگر گذرواژه ها یا نشانک ها را در Chrome یا مرورگر تلفن همراه دیگر ذخیره می کنید ، حتماً در همه دستگاه های خود وارد سیستم شوید تا داده های شما به درستی همگام سازی شود. به تنظیمات مرورگر بروید و اگر قبلاً وارد نشده اید وارد شوید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه انتقال برنامه ها از گوشی اندروید قدیمی به اندروید جدید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *