نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

مایکروسافت ورد برای بسیاری، به ویژه کسانی که مشترک مایکروسافت 365 هستند، بهترین انتخاب است. پس از نوشتن یک سند یا مقاله، بخصوص برای دانشجویان  ممکن است بخواهید آن را چاپ کنید. قبل از آن، برای ارجاع آسان باید شماره صفحه را به سند اضافه کنید. در ادامه نحوه اضافه کردن شماره صفحات در Microsoft Word آورده شده است.

افزودن شماره صفحه به فایل Word

افزودن شماره صفحه به فایل Word زمانی مفید است که آن را در اختیار دیگران قرار می دهید. رجوع به مطالب را برای دیگران آسان می کند بدون اینکه در صفحات سردرگم شوند. مایکروسافت از رابط کاربری کمی متفاوت برای مک و ویندوز استفاده می کند. در اندروید و آیفون، Word اکنون بخشی از اپلیکیشن آفیس است که مایکروسافت چند سال پیش منتشر کرد.

توضیحات گفته شده در این مقاله هر سه برنامه Microsoft Word را در مک، ویندوز و موبایل پوشش خواهد داد. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم:

افزودن شماره صفحه به مایکروسافت ورد در مک

Microsoft Word برای Mac اخیراً تغییر بصری خوبی دریافت کرده است. این برنامه به نظر می رسد بومی است. برای افزودن شماره صفحات در Microsoft Word در Mac مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: مایکروسافت ورد را در مک باز کنید.

مرحله 2: یک سند Word را باز کنید که می خواهید شماره صفحه را در آن اضافه کنید.

مرحله 3: روی منوی Insert در بالا کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت وردمرحله 4:  Page Number را از بالا انتخاب کنید و شماره صفحه را از منوی زمینه وارد کنید.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

یک کادر برای سفارشی کردن و تراز شماره صفحه این که در کدام سمت باشد باز می شود. به طور پیش فرض، موقعیت در پایین صفحه با تراز در سمت راست تنظیم می شود. می توانید موقعیت را به بالای صفحه تغییر دهید و تراز را روی Left، Centre، Inside یا Outside تنظیم کنید.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

از همان کادر محاوره ای، روی Format در پایین کلیک کنید و منوی دیگری از صفحه شماره فرمت باز می شود.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

در اینجا، می‌توانید فرمت Number را از عددی به حروف الفبا، اعداد رومی و غیره تغییر دهید. همچنین می‌ توانید برای ارجاع بهتر و موارد دیگر شامل اعداد فصل را فعال کنند. پس از انجام تغییرات مربوطه، Ok را بزنید و شماره صفحه را در سند Word مشاهده خواهید کرد.

افزودن شماره صفحه به مایکروسافت WORD در ویندوز

مایکروسافت اخیراً تمام برنامه‌های آفیس را برای ویندوز 11 دوباره طراحی کرده است. آخرین برنامه‌های آفیس، از جمله Microsoft Word، کاملاً با زیبایی ‌شناسی تمیز ویندوز 11 جدید همگام هستند.

در ادامه مراحل اضافه کردن شماره صفحات در Microsoft Word در ویندوز آمده است.

مرحله 1: مایکروسافت ورد را در ویندوز باز کنید و به فایل ورد خود بروید.

مرحله 2: روی Insert در نوار منو کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

مرحله 3: شماره صفحه را انتخاب کنید و به پیش نمایش شماره صفحه نگاه کنید. یک ویژگی خوب این است که مایکروسافت یک پیش نمایش از شماره صفحات را از خود منوی شماره صفحه ارائه می دهد.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

موقعیت شماره صفحه را بررسی کنید و پیش‌نمایش آن را ببینید و آن را در سند Word اعمال کنید.

می توانید بر روی Formate Page Numbers کلیک کنید و قالب شماره را تغییر دهید، شماره فصل را فعال کنید و موارد دیگر را برای قالب بندی فعال کنید. روی Ok در پایین کلیک کنید و شماره صفحه را در سند Word اعمال کنید.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

اگر اغلب با شماره صفحه در Microsoft Word سروکار دارید، می توانید یک سند خالی باز کنید و با استفاده از مراحل بالا شماره صفحه را اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

حالا روی File در بالا کلیک کنید و به منوی Save As بروید. اسناد را با نام های مربوطه در رایانه خود ذخیره کنید. از این پس، هر زمان که بخواهید با شماره صفحات در مایکروسافت ورد کار کنید، می توانید اسناد ذخیره شده را باز کرده و شروع به ایجاد تغییرات کنید. می تواند در پایان ویرایش ها آن را به نام دیگری ذخیره کنید و سند اصلی را همانطور که هست نگه دارید.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

افرودن شماره صفحه به مایکروسافت ورد در موبایل

اگر به رایانه دسترسی ندارید و می خواهید شماره صفحه را در آخرین لحظه اضافه کنید، می توانید با استفاده از برنامه Microsoft Office در iPhone یا Android این کار را انجام دهید.

ما در اینجا از برنامه Office iOS به عنوان مرجع استفاده خواهیم کرد، اما مطمئن باشید، می توانید همان مراحل را در اندروید دنبال کنید و کار را انجام دهید.

مرحله 1: برنامه آفیس را در گوشی آیفون یا اندروید باز کنید.

مرحله 2: اسناد اخیراً استفاده شده خود را در برنامه خواهید دید.

مرحله 3: یک سند را باز کنید و به حالت editing بروید.

مرحله 4: روی منوی سه نقطه در بالای صفحه کلید کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

مرحله 5: روی صفحه اصلی کلیک کنید و Insert را انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

مرحله 6: به پایین اسکرول کنید و روی Page Numbers ضربه بزنید.

مرحله 7: موقعیت شماره صفحه را بررسی کنید.

می توانید از منوی Format Page Numbers سفارشی سازی شماره صفحه را انجام دهید.

اضافه کردن شماره صفحه در مایکروسافت ورد

چه از مایکروسافت ورد در مک، چه ویندوز یا موبایل استفاده کنید، اضافه کردن شماره صفحه به سند Word آسان است. امیدوارم دستورات گفته شده برایتان مفید باشد.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه اضافه کردن شماره صفحات در مایکروسافت ورد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *