مک بوک ایر 15 اینچی در ماه ژوئن معرفی می شود

مک بوک ایر 15 اینچی در ماه ژوئن معرفی می شود

طبق گزارش‌ها، اپل در حال آماده‌سازی برای عرضه تعداد زیادی از محصولات جدید همچون لپ‌تاپ برای مبارزه با افت فروش 40 درصدی است که از اولین MacBook Air با صفحه‌نمایش بزرگ شروع می‌شود. با توجه به گزارش‌های توسعه‌دهنده‌ها که پیش از این برنامه‌ریزی‌های عرضه‌ اپل را مشخص کرده‌اند، لپ‌تاپ جدید در داخل با کد Mac 15,3 شناخته می‌شود و وضوح صفحه نمایش آن برابر با  مک بوک پرو 14 اینچی است.

با توجه به اینکه گفته می شود مک بوک ایر 2023 دارای صفحه نمایش 15 اینچی خواهد بود، تراکم پیکسل کمتر از مک بوک پرو است، درست همانطور که اپل معمولاً برای متمایز کردن لپ تاپ های میان رده خود از سری لپ تاپ رده بالا انجام می دهد. گزارش‌های توسعه‌دهنده MacOS 14 را به‌عنوان سیستم‌عامل در MacBook Air نسخه 15 اینچی برمی‌گرداند، که به یک اعلامیه WWDC اشاره می‌کند زیرا انتظار می‌رود اپل ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی بزرگ بعدی macOS خود را در آن زمان توضیح دهد.

متأسفانه، تراشه جدید اپل M3 روی مک‌بوک ایر 15 2023 مورد استفاده نیست، زیرا همچنان با پیکربندی مک بوک ایر M2 از یک پردازنده هشت هسته‌ای با چهار هسته پیشرفته و یک گرافیکی ده هسته‌ای، متصل شده که فهرست شد. دستگاه با 8 گیگابایت رم همراه بوده و از نسل بعدی تراشه M3 اپل 3 نانومتری استفاده خواهد کرد.

دیگر کامپیوترهای اپل که قرار است با آن به روز شوند عبارتند از MacBook Air 13 فعلی، MacBook Pro 13 رده پایه و جایگزین iMac نسخه 24 اینچی. طبق گزارش‌ها، نسخه‌های پیشرفته‌تر تراشه نسل بعدی M3 اپل در سال آینده با مدل‌های قدرتمند مک بوک پرو 14 و 16 اینچی عرضه خواهند شد که احتمالاً در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2024 معرفی می شوند.

در اخباری مرتبط به گفته یک وبلاگ نویس، اپل درخواست TSMC برای افزایش قیمت در سال 2023 را رد کرده است. این تصمیم به دلیل کاهش فروش آیفون گرفته شده و توجیه افزایش قیمت برای فرآیند و فناوری جدید را برای اپل دشوار می کند. اپل فکر می‌کند که قبلاً برای فرآیند جدید پول پرداخت کرده و با توجه به عملکرد ناامیدکننده فروش آیفون، هرگونه افزایش قیمت بیشتر ناعادلانه خواهد بود.

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه اپل چیست. احتمالا در سال جاری با مجموعه جدیدی از دیوایس های این شرکت رو به رو هستیم.

بیشتر بخوانید  سری آیفون 15 با عمرباتری طولانی تر همراه هستند

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مک بوک ایر 15 اینچی در ماه ژوئن معرفی می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *