مهم ترین کلید های میانبر ویندوز ( قسمت اول )

میانبر ویندوز
مهم ترین کلید های میان بر برای ویندوزهای PC ( قسمت اول )
آشنایی با میانبر های ویندوز در کامپیوتر های خانگی
میانبر ویندوز 

میانبر ویندوز

کلیدهای میان بر معمولا برای هر گونه استفاده از PC ، ضروری می باشند . آنها سرعت کارهایتان را افزایش خواهند داد .

  • کلید ویندوز + Search

 کلید ویندوز به ویژه در ویندوز ۸ بسیار کاربردی و مهم می باشد ، زیرا به شما این امکان را می دهد تا سربعا به صفحه نمایش Start باز گردید . و این امکان را به شما می دهد که پس از فشردن دکمه ویندوز و تایپ برنامه ها ، تنظیمات و فایل ها ، آنها را سرچ کنید . برای مثال ، اگر می خواهید وارد فایر فاکس شوید ، می توانید کلید ویندوز را فشار داده و کلمه ی Fire fox را بنویسید و هنگامیکه میان بر فایر فاکس ظاهر شد ، اینتر را بزنید .این یک روش سریع برای اجرای برنامه ها ، باز کردن فایل ها و دسترسی به گزینه های Control panel بدون حتی لمس کردن موس می باشد .

 کلید های میانبر برای ویندوز 

کلید های میانبر برای ویندوز

  • Copy , cut , paste

این عملیات می توانند با استفاده از کلیک راست موس و یا منوی Edit ، انجام شوند ولی راه های سریع تری نیز برای این کار وجود دارد .

بعد از انتخاب یک متن ، Ctrl + C را فشار دهید تا از آن کپی تهیه کنید و یا با زدن Ctrl + X می توانید آن را Cut کنید . و سپس به مکان مورد نظر رفته و در آنجا با فشردن Ctrl + V متن مورد نظر را Paste کنید .

  • سرچ بر روی صفحه ی باز شده

برای انجام یک سرچ سریع در برنامه ی باز شده ( که می تواند صفحه ی باز شده ی مرورگر ، PDF ، ویرایشگر متن و … باشد ) می توانید Ctrl + F را فشار دهید . لازم به ذکر است که برای مشاهده ی تمامی یافته ها ، اینتر را فشار دهید .

  • جا به جایی بین برنامه ها و سر برگ ها

علاوه بر کلیک بر روی دکمه هایی روی نوار وظیفه ی خود ، Alt + Tab یک راه سریع برای جا به جایی بین برنامه ها باشد . اگر می خواهید بین چندین برنامه ی در حال اجرا جا به جا شوید ، باید کلید Alt را پایین نگه داشته و کلید Tab را به تکرار فشار دهید . و اگر در این میان ، بخواهید به برنامه های قبلی برگردید ، فشار دادن کلید های Alt + Shift + Tab جابه جایی را به طور برعکس انجام خواهد داد .

  • پرینت سریع
بیشتر بخوانید  ویندوز 10 : میانبر های جالب در سیستم عامل جدید مایکروسافت

با استفاده از دکمه ی Ctrl + P می توانید پنجره ی پرینت را به سرعت باز کنید .

 کلید های میانبر برای ویندوز  

کلید های میانبر برای ویندوز

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مهم ترین کلید های میانبر ویندوز ( قسمت اول )

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *