مقایسه Windows 11 Home با Windows 11 Pro: کدام یک برای شما بهتر است؟

مقایسه Windows 11 Home با Windows 11 Pro: کدام یک برای شما بهتر است؟

مایکروسافت چندین نسخه از ویندوز را برای انواع مختلف کاربران و نیازمندی ها ارائه کرده است. تقریباً شش نسخه از ویندوز 11 موجود است. اگر هنوز ویندوز 10 را ارتقا نداده‌اید یا نمی‌دانید کدام نسخه به شما امکان می‌دهد رایانه‌تان را بیشتر کنترل کنید، طبیعی است که بین Windows 11 Home و Windows 11 Pro سردرگم شوید.

اگر شما هم برای انتخاب تردید دارید  یک مقایسه عمیق را گرد هم آورده‌ایم که نگاهی دقیق‌تر به تمام جنبه‌های مهم ویندوز 11 پرو می‌اندازد تا ببینیم آیا ارتقای بهتری نسبت به Windows 11 Home است یا خیر. بیا شروع کنیم.

ویژگی ها Windows 11 Home و Windows 11 Pro

مهمترین جنبه ای که Windows 11 Pro را از نسخه Home جدا می کند مجموعه ای از ویژگی ها است. در اینجا لیستی از تمام ویژگی‌هایی است که اگر کاربر HOME  ویندوز 11 هستید، ممکن است از دست بدهید.

 توسعه سخت افزار بهبود یافته

اگرچه Windows 11 Home و Pro نیازمندی های سیستمی یکسانی دارند، یکی از برجسته ترین تفاوت ها توانایی Pro برای ارائه سقف بالاتر برای گسترش سخت افزار است.

برای شروع، در مقایسه با Windows 11 Home که تنها از 1 سوکت CPU با 64 هسته پشتیبانی می کند، ویندوز 11 پرو با 2 سوکت CPU سازگار است که هر کدام می توانند از CPU های 64 هسته ای پشتیبانی کنند.

مقایسه Windows 11 Home با Windows 11 Pro: کدام یک برای شما بهتر است؟

جدا از هسته‌های CPU، ویندوز 11 پرو از حداکثر 2 ترابایت رم در مقابل 128 گیگابایت در Windows 11 Home پشتیبانی می‌کند. اگرچه این سقف سخت‌افزاری برای یک کاربر عادی اهمیتی ندارد، اما توسعه‌دهندگان و مهندسان کامپیوتر که ممکن است بخواهند ماشین‌های مجازی زیادی با حافظه رم زیاد بسازند، از آن استقبال می‌کنند.

 رمزگذاری BitLocker

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های منحصر به فرد ویندوز 11 پرو، BitLocker است. یک ابزار رمزگذاری کامل دیسک که می تواند برای رمزگذاری درایوها با استفاده از رمزگذاری AES 128 بیتی یا 256 بیتی و تراشه TPM (ماژول پلتفرم مورد اعتماد) رایانه شما استفاده شود.

مقایسه Windows 11 Home با Windows 11 Pro: کدام یک برای شما بهتر است؟

اگر با داده های حساس زیادی روی رایانه خود سروکار دارید، می توانید داده ها را رمزگذاری کنید و از رمز عبور داده های ذخیره شده در هارد دیسک خود محافظت کنید. این کار دسترسی به آن داده ها را بدون مجوز برای هر کسی بسیار دشوار می کند.

 مجازی سازی Hyper-V

اگر کاربر پیشرفته یا توسعه‌دهنده‌ای هستید که به ایجاد چندین ماشین مجازی نیاز دارید، Windows 11 Pro ممکن است به شما خدمات بهتری بدهد.

به لطف Hyper-V، هایپروایزر داخلی مایکروسافت که با ویندوز 11 پرو از قبل نصب شده است، کاربران می توانند به راحتی ماشین های مجازی با کارایی بالا ایجاد کنند. این سرعت و قابلیت اطمینان بسیار بهتری نسبت به نرم افزارهای شخص ثالث مانند VirtualBox Oracle یا VMware ارائه می دهد.

 Sandbox ویندوز

یکی دیگر از ویژگی های محدود شده به ویندوز 11 پرو، یک افزونه سبک از Virtualization Hyper-V، Windows Sandbox است. این به شما امکان می دهد یک نمونه ایزوله از ویندوز را در داخل سیستم عامل ایجاد کنید تا برنامه ها و کدهایی را اجرا کنید که بر نصب واقعی ویندوز شما تأثیری نخواهد گذاشت.

اگرچه Windows Sandbox محدودتر از Hyper-V است و به شما امکان می دهد از بیلد فعلی ویندوز 11 استفاده کنید، اما بسیار سریعتر بارگذاری می شود.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک برنامه ساده را که از اینترنت دانلود شده است بدون به خطر انداختن سیستم خود آزمایش کنید، ممکن است Windows Sandbox مفید باشد. همچنین، باید توجه داشته باشید که Windows Sandbox هر بار که آن را ببندید بازنشانی می‌شود و هیچ فایل یا برنامه‌ای را به‌طور دائم ذخیره نمی‌کند.

 Group Policy Editor

با این حال یکی دیگر از ویژگی های مفید منحصر به فرد برای کاربران ویندوز 11 پرو، Group Policy Editor است. می‌توانید Group Policy Editor را نسخه ارتقا یافته‌ای از ویرایشگر رجیستری در نظر بگیرید که به شما امکان می‌دهد بسیاری از جنبه‌های رایانه یا شبکه‌های خود را پیکربندی کنید.

مقایسه Windows 11 Home با Windows 11 Pro: کدام یک برای شما بهتر است؟

علاوه بر این، این ویژگی به مدیران سیستم در مدارس و سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های راه‌اندازی را پیکربندی کنند، الزامات رمز عبور را تنظیم کنند یا کاربران را از دسترسی به بخش‌ها و ویژگی‌های خاص سیستم عامل محدود کنند.

ریموت دسکتاپ

ویژگی Remote Desktop Connection در ویندوز 11 پرو که یک ویژگی مبتنی بر RDP (پروتکل دسکتاپ از راه دور) است، به شما این امکان را می‌دهد تا در حالی که به عنوان میزبان عمل می‌کنید، یک اتصال دسکتاپ از راه دور را با سایر ویندوز 11 پرو و ​​خانگی یا کلاینت‌ها آغاز کنید.

مقایسه Windows 11 Home با Windows 11 Pro: کدام یک برای شما بهتر است؟

با این حال، این یک ویژگی انحصاری نیست و کاربران Windows 11 Home نیز می‌توانند با استفاده از هر نرم‌افزار دسکتاپ از راه دور شخص ثالث مانند Anydesk، همین عملکرد را دریافت کنند.

اکانت لوکال

اگر نمی دانید، باید یک اتصال اینترنتی فعال و یک حساب مایکروسافت داشته باشید تا ویندوز 11 هوم را روی رایانه خود نصب کنید. در همین حال، اگر از ویندوز 11 پرو استفاده می کنید، می توانید یک حساب کاربری لوکال ایجاد کنید، به عنوان مثال، ویندوز را بدون اتصال اینترنتی فعال یا حساب مایکروسافت روی رایانه خود نصب کنید.

مقایسه Windows 11 Home با Windows 11 Pro: کدام یک برای شما بهتر است؟

می‌توانید از راه‌حل‌های مختلفی برای دور زدن این نیاز پوچ در Windows 11 Home استفاده کنید. با این حال، ویندوز 11 پرو گزینه بسیار بهتری برای حفظ حریم خصوصی است زیرا برای استفاده از ویندوز نیازی به ایجاد یک حساب مایکروسافت جداگانه ندارید.

ویژگی هاWindows 11 HomeWindows 11 Pro
RAM Limit128GB2TB
CPU Core Limit64 Cores128 Cores (64 + 64)
CPU Socket12
Windows HelloYesYes
Find My DeviceYesYes
Auto HDRYesYes
Android AppsYesYes
Local AccountNoYes
Bitlocker Device EncryptionNoYes
Secure BootYesYes
Dynamic ProvisioningNoYes
Kiosk ModeNoYes
Mobile Device ManagementNoYes
Assigned AccessNoYes
Windows Information Protection (WIP)NoYes
Remote Desktop ConnectionNoYes
Windows SandboxNoYes
Hyper-VNoYes
Group PolicyNoYes
Windows SecurityYesYes
Teams Chat IntegrationYesYes
Parental ControlsYesYes
Microsoft Store for BusinessNoYes

قیمت گذاری

نسخه هوم ویندوز 11 برای یک نسخه در ایالات متحده 139 دلار هزینه دارد، در حالی که ویندوز 11 پرو برای یک مجوز تنها 199 دلار هزینه دارد. قیمت هر نسخه بسته به منطقه شما و معاملاتی که ممکن است با آن دریافت کنید تغییر خواهد کرد.

اکنون که به ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی که Windows 11 Home را از Windows 11 Pro جدا می‌کند نگاه کردید، می‌توانید نسخه‌ای را انتخاب کنید که مناسب استفاده شما باشد.

Windows 11 Home ممکن است ضعیف به نظر برسد، اما همه چیزهایی که هر کاربر عادی روزانه به آن نیاز دارد را ارائه می دهد. اگر قصد دارید آن را روی دستگاه بازی یا رایانه خانگی خود نصب کنید بدون نیاز به هزینه.

با این حال، فرض کنید شما یک حرفه ای یا علاقه مند به فناوری هستید که ممکن است بخواهید از ویژگی های انحصاری و قابلیت های سخت افزاری بهبود یافته ویندوز 11 پرو بهره مند شوید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

نظرات در مورد : مقایسه Windows 11 Home با Windows 11 Pro: کدام یک برای شما بهتر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *