معرفی 6 راهکار برای روشن شدن رایانه اما بدون نمایشگر در ویندوز 10

معرفی 6 راهکار برای روشن شدن رایانه اما بدون نمایشگر در ویندوز 10

وقتی رایانه خود را روشن می کنید، دیدن یک صفحه خالی گیج کننده است. به طور طبیعی، اولین کاری که انجام می دهید این است که کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا کابل های نمایشگر سالم هستند یا خیر. اما اگر کمکی نکرد، باید آستین های خود را بالا بزنید و برای رفع این مشکل این چند مورد را عیب یابی کنید.

کامپیوتر روشن می شود ولی بدون صفحه نمایش

بیشتر اوقات، این مشکل به دلیل شل شدن کابل ها و خرابی سخت افزار رخ می دهد. همچنین مواردی وجود دارد که پیکربندی نادرست نرم افزار، به خصوص پس از نصب به روز رسانی، منجر به روشن نشدن نمایشگر می شود. در اینجا نحوه عیب یابی مشکل آمده است.

بررسی روشن بودن مانیتور روشن

اتصال و عملکرد مانیتور خود را بررسی کنید اگر رایانه شما روشن است، اما چیزی در صفحه نمایش ظاهر نمی شود. بررسی کنید که آیا مانیتور روشن شده است و کابل برق به خوبی قرار گرفته است.

معرفی 6 راهکار برای روشن شدن رایانه اما بدون نمایشگر در ویندوز 10

منبع تغذیه را نیز بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کابل های متصل به مانیتور شما شل یا آسیب دیده نیستند. اگر اتصالات درست است، سعی کنید مانیتور را خاموش و سپس روشن کنید. برای انجام این کار، دکمه پاور را به مدت طولانی فشار دهید. سپس می توانید چند دقیقه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.

اگر کمکی نکرد، از یک کابل برق متفاوت و جدید برای مانیتور خود استفاده کنید و کابل فعلی را روی مانیتور دیگری تست کنید. اگر هیچ یک از این راه حل ها کار نمی کند، وقت آن است که راه حل های دیگری را امتحان کنید.

اتصالات کابل نمایش را بررسی کنید

معرفی 6 راهکار برای روشن شدن رایانه اما بدون نمایشگر در ویندوز 10

کابل نمایشگر سیگنال های الکترونیکی را بین کامپیوتر و مانیتور شما منتقل می کند. بنابراین، هر گونه مشکل در طول فرآیند انتقال می تواند منجر به یک صفحه خالی شود.

اگر ناگهان صفحه نمایش خالی شد، وضعیت کانکتورها را روی کابل نمایشگر (VGA، DVI، HDMI، DisplayPort) بررسی کنید. مراقب قطعات آسیب دیده یا شکسته ای باشید که ممکن است باعث این مشکل شوند. کابل‌های نمایشگر خمیده یا شکسته نیز می‌توانند در طول زمان فرسوده شوند و سیگنال‌ها را به درستی منتقل نکنند.

 RAM را بررسی کنید

معرفی 6 راهکار برای روشن شدن رایانه اما بدون نمایشگر در ویندوز 10

اتصال ضعیف بین رم و مادربرد شما می‌تواند رایانه را روشن کند، اما مشکلی در صفحه نمایش در ویندوز 10 وجود ندارد. برای حل مشکلات رم، یک بررسی سریع انجام دهید.

ابتدا رم را تمیز کنید. گرد و غبار، کثیفی یا انتقال مسدود کننده خوردگی را پاک کنید. در مرحله بعد، حافظه های رم را از رایانه خود جدا کنید. رم‌های رم را یکی یکی وارد کنید تا تأیید کنید که آیا یکی از آنها باعث خطا شده است یا خیر.

بیشتر بخوانید  نحوه حذف بروز رسانی ویندوز 10

اگر دستگاه شما مشکلات مربوط به حافظه رم را تشخیص داد، باید آن را اصلاح کنید. علاوه بر این، شرایط اسلات های رم را بررسی کنید. برای شناسایی اجزای معیوب که می توانند باعث ایجاد مشکل شوند، میله های رم مختلف را در اسلات های مختلف امتحان کنید.

لوازم جانبی خارجی را قطع کنید

معرفی 6 راهکار برای روشن شدن رایانه اما بدون نمایشگر در ویندوز 10

لوازم جانبی خارجی متصل به رایانه شما نیز می تواند باعث خالی شدن صفحه نمایش شود. برای حل این مشکل، می توانید اتصال را قطع کنید و سپس دستگاه ها را دوباره وصل کنید.

برای خارج کردن ایمن دستگاه ها، ابتدا کامپیوتر خود را با فشار دادن طولانی دکمه پاور خاموش کنید. سپس می توانید ماوس، اسکنر، چاپگر و هر دستگاه خارجی دیگری را در رایانه خود حذف کنید. بعد، کامپیوتر خود را روشن کنید.

سعی کنید دستگاه ها را یکی یکی وصل کنید تا مشخص شود کدام یک باعث ایجاد مشکل شده است.

کد بوق را عیب یابی کنید

معرفی 6 راهکار برای روشن شدن رایانه اما بدون نمایشگر در ویندوز 10

رایانه شما دارای یک کد بیپ خاص است که در صورت بروز خطای سخت افزاری هنگام راه اندازی، پخش می شود. به دلیل منحصر به فرد بودن این بوق، می توانید به راحتی با صداهایی که پخش می شود، علت مشکل کامپیوتر را شناسایی کنید.

برای انجام این کار، ابتدا کامپیوتر خود را ریستارت یا روشن کنید. در مرحله بعد، گوش به زنگ صدایی باشید که رایانه تولید می کند. به تعداد بوق ها و طول صدا توجه کنید. در مرحله بعد، از دفترچه راهنمای مادربرد برای علت صدا استفاده کنید. از طرف دیگر، برای درک معنای صداهای مختلف بوق بهتر با یک متخصص مشورت کنید.

بایوس کامپیوتر خود را ریست کنید

معرفی 6 راهکار برای روشن شدن رایانه اما بدون نمایشگر در ویندوز 10

اگر بایوس را سر و صدا کرده باشید یا نسخه بتا را فلش کرده باشید، ممکن است منجر به خطای صفحه خالی در مانیتور شما شود. برای پیکربندی مجدد تنظیمات بایوس، بازگشت به تنظیمات پیش فرض را در نظر بگیرید. برای شروع این فرآیند، کامپیوتر خود را خاموش کنید.

کامپیوتر خود را روشن کرده و کلیدهای مربوطه (معمولاً F2 یا F12 یا Delete) را فشار دهید تا وارد حالت BIOS شوید. هنگامی که رایانه شما به بایوس راه اندازی می شود، گزینه بازنشانی تنظیمات بایوس به پیش فرض کارخانه را پیدا کنید. پس از این، باید کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. امیدوارم که باید مشکل را حل کند.

خلاصه مطلب

راه‌حل‌های بالا باید به رفع روشن شدن رایانه کمک کند، اما در ویندوز 10 مشکلی در صفحه نمایش وجود ندارد. همچنین توصیه می‌شود اگر در این فرآیندها تخصص ندارید، از یک متخصص تعمیرات کامپیوتر کمک بگیرید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی 6 راهکار برای روشن شدن رایانه اما بدون نمایشگر در ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *