معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

کامپیوترهای مک بوک اپل به طور گسترده ای دارای برخی از بهترین بلندگوها در لپ تاپ هستند. آنها بلند، و هنگام استفاده از مک بوک آنها را نپوشانید. این یک ویژگی خوب برای کسانی است که فیلم تماشا می کنند و موسیقی پخش می کنند.

مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

با این حال، هر دستگاه الکترونیکی مستعد مشکلات و خرابی است، بلندگوهای مک بوک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ممکن است در هنگام پخش صدا با مشکلاتی مانند صدای بسیار کم یا در این مورد، صدای ترق صدای بلندگو مواجه شوید. نگران نباشید، ممکن است این مشکلات را با عیب یابی ساده به وجود آورید. در اینجا راه حل هایی برای رفع ترک خوردن بلندگوی مک بوک شما وجود دارد.

 سطح اسپیکر را تمیز کنید

استفاده از مک بوک هر روز و برای یک دوره مداوم می تواند مشبک بلندگو را مستعد جمع آوری ذرات گرد و غبار و آلودگی کند. بهترین راه حل برای این مشکل، تمیز کردن سطح بلندگو در بیرون و خلاص شدن از شر هر گونه گرد و غبار یا زباله هایی است که سوراخ های ریز را مسدود می کنند.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

از یک پارچه میکروفیبر نرم برای پاک کردن ذرات روی مشبک بلندگو استفاده کنید. از الکل مالش با پارچه میکروفیبر برای خلاص شدن از شر هرگونه کثیفی گیر کرده روی مشبک استفاده کنید و اجازه دهید مک بوک در هوا خشک شود.

 پخش صدا را از طریق یک برنامه دیگر امتحان کنید

ممکن است مشکلی با برنامه یا موسیقی متن خاصی که در حال پخش آن هستید وجود داشته باشد. برای رد این احتمال، یک فایل صوتی دیگر را پخش کنید یا از یک برنامه دیگر برای پخش یک فایل صوتی دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر آهنگی را از طریق Spotify پخش می‌کردید و صدای تق تق را شنیدید، سعی کنید آهنگی را از طریق Apple Music پخش کنید تا ببینید آیا هنوز مشکل وجود دارد یا خیر.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

همچنین، می‌توانید صدای آیفون خود را از طریق بلندگوهای مک پخش کنید. اگر مشکل صدا متوقف شود، احتمالا مشکل در آن برنامه یا فایل صوتی هست.

 راه اندازی مجدد

یک راه اندازی مجدد ساده ممکن است بسیاری از مشکلات را در مک  برطرف کند. هیچ ضرری در راه اندازی مجدد اجباری در مک شما وجود ندارد تا ببینید آیا بلندگوهای شما را تعمیر می کند یا خیر. دکمه پاور یا دکمه Touch ID را روی صفحه کلید مک بوک خود نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

وقتی آن را دیدید، دکمه ها را رها کنید و اجازه دهید بوت شود.

 ولوم صدا را پایین بیاورید

هنگامی که موسیقی با صدای بسیار بالا پخش می کنید، بلندگوها به خصوص در لپ تاپ ها به صدا در می آیند. اگر در مک‌بوک خود در حال پخش موسیقی با حداکثر میزان صدا هستید و آهنگ فرکانس‌های بالاتری دارد، ممکن است در نقاط خاصی اعوجاج در صدا بشنوید.

سعی کنید صدا را تا حدود 70 درصد کاهش دهید و ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

 اجازه دهید مک شما خنک شود

بلندگوهای مک بوک در صورتی که خیلی داغ باشد ممکن است خوب صدا را پخش نکنند. استفاده طولانی مدت از برنامه ها یا بازی های سخت ممکن است مک شما را بیش از حد داغ کند و فشار بیشتری را برای پردازش صدا به بلندگو اضافه کند.

اگر مک بوک شما گرمتر از حد معمول است، آن را خاموش کنید و بگذارید خنک شود. بعد از اینکه دمای آن به حالت عادی برگشت، آن را روشن کنید و یک کلیپ صوتی پخش کنید تا بررسی کنید که آیا مشکلات بلندگوها صدا رفع شده یا خیر.

SAMPLE RATE صدا را تغییر دهید

macOS به شما این امکان را می دهد که میزان نمونه صدای خروجی از بلندگوی مک بوک را تغییر دهید. اگر با مشکلات کرک کردن مواجه هستید، ممکن است بخواهید برای رفع آن، SAMPLE RATE را تغییر دهید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

بیشتر بخوانید  برای بیدار نشدن مک بوک از خواب چکار کنیم؟:9 روش

مرحله 1: جستجوی Spotlight را با فشار دادن همزمان کلیدهای Command + Space Bar بالا ببرید.

مرحله 2: وارد Audio MIDI Setup شوید و روی اولین نتیجه ای که ظاهر می شود کلیک کنید.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

مرحله 3: پس از باز شدن پنجره Audio Devices، بلندگوهای MacBook Pro را در قسمت سمت چپ انتخاب کنید.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

مرحله 4: در سمت راست، روی کادر کنار Format کلیک کنید تا یک منوی کشویی ظاهر شود.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

مرحله 5: فرکانس متفاوتی از فرکانس تنظیم شده به طور پیش فرض انتخاب کنید.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

مرحله 6: بررسی کنید لغزنده های Balance  و Primary روی 0.5 تنظیم شده اند.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

برنامه Audio MIDI Setup را ببندید و فایل صوتی مورد نظر خود را پخش کنید.

 به نسخه پایدار MACOS بروید

نسخه بتا macOS هنوز یک نرم افزار ناتمام و دارای مشکلات است. بنابراین اگر نسخه بتا macOS را روی مک بوک خود اجرا می کنید، ممکن است مقصر خود را پیدا کرده باشید. اگر از نسخه بتا macOS استفاده می‌کنید، ایده خوبی است که به نسخه پایدار برگردید. باید ویژگی‌های جدید را فدا کنید و به نسخه پایدار macOS برگردید زیرا ممکن است مشکل بلندگوهای شما را برطرف کند. برای تغییر از نسخه بتا macOS به یک نسخه پایدار در مک بوک خود، می توانید از راهنمای اپل پیروی کنید.

 به روز رسانی به آخرین نسخه از MACOS

اگر به‌روزرسانی‌های macOS را به تأخیر انداخته‌اید، ممکن است نسخه قدیمی‌تر دارای اشکالاتی باشد که منجر به مشکل بلندگوی شما می‌شود. ارتقاء به آخرین نسخه macOS می تواند چندین ویژگی جدید به همراه داشته باشد و همچنین مشکلات اساسی را برطرف کند. در اینجا نحوه به روز رسانی macOS به آخرین نسخه آن آمده است.

مرحله 1: روی لوگوی اپل در قسمت سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

مرحله 2: گزینه About This Mac را انتخاب کنید.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

مرحله 3: اکنون یک پنجره پاپ آپ با جزئیات مربوط به مک خود خواهید دید. بر روی Software Update کلیک کنید.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

مرحله 4: منتظر بمانید تا مک شما برای آخرین به روز رسانی اسکن کند. اگر آپدیت در دسترس باشد، نمایش داده می شود.

معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

مرحله 5: روی Update Now کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود.

منتظر بمانید تا آپدیت نصب شود و مک شما دوباره راه اندازی شود.

تنظیم مجدد PRAM

PRAM (پارامتر RAM) اطلاعات مهمی را در مورد مک شما ذخیره می‌کند، مانند مقادیر پیش‌فرض دیسک راه‌اندازی، حافظه مجازی و حتی برخی از اجزای سخت‌افزاری. در صورتی که هیچ یک از راه حل های بالا کار نمی کرد، تنظیم مجدد PRAM می تواند به چرخش فن ها به حالت پیش فرض کمک کند.

به یک مرکز خدمات بروید

اگر به نظر می رسد هیچ یک از راه حل های ذکر شده در بالا برای شما کار نمی کند، حقیقت تلخ این است که مک شما ممکن است دچار یک نقص سخت افزاری شده باشد که منجر به مشکل در صدای بلندگوها می شود. بهتر است برای رفع مشکل از فروشگاه اپل یا یک مرکز خدمات مجاز اپل دیدن کنید.

 

خلاصه مطلب

در حالی که می خواهید از بلندگوی صوتی  برای یک مهمانی خانگی استفاده کنید، یک مشکل هنگام پخش صدا می تواند لذت آن را از بین ببرد. از این راه حل ها برای رفع مشکل استفاده کنید و به طور کامل از بلندگوهای عالی مک بوک خود برای لذت بردن از صدا استفاده کنید.

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی 10 روش برای رفع مشکل در صدای بلندگوی مک بوک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *