معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

چه گوشی اندرویدی شما دارای دوربین 12 مگاپیکسلی باشد یا یک دوربین 200 مگاپیکسلی، زمانی که فوکوس در برنامه دوربین کار نمی‌کند، تصاویر تار یا غیرقابل استفاده نمایش داده می شود. قبل از اینکه برنامه دوربین دوباره از کار بیفتد، می توانید از ترفندهای زیر برای رفع مشکل فوکوس در برنامه دوربین استفاده کنید.

فوکوس دوربین در اندروید

هیچ دوربین پیشرفته و الگوریتم‌های نرم‌افزاری به شما کمک نمی‌کند که وقتی برنامه دوربین روی شی اصلی فوکوس نمی‌کند، عکس‌های خوبی بگیرید. عوامل متعددی در اینجا نقش دارند. ما آنها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم و مشکلات فوکوس را در برنامه دوربین برطرف می کنیم.

دوباره از برنامه دوربین باز کنید

بیایید برخی از عیب‌یابی‌های اساسی را برای تعمیر برنامه دوربین دنبال کنیم. وقتی برنامه دوربین فعال شد، می‌توانید آن را کاملاً ببندید، دوباره راه‌اندازی کنید و دوباره از آن استفاده کنید.

مرحله 1: وقتی دوربین باز است، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید.

مرحله 2: منوی چند وظیفه ای را باز کنید و روی کارت دوربین به سمت بالا بکشید تا برنامه بسته شود.

معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

مرحله 3: برنامه دوربین را راه اندازی کنید و ببینید آیا فوکوس مطابق انتظار کار می کند یا خیر.

آسیب فیزیکی دوربین را بررسی کنید

آیا فوکوس دوربین به طور ناگهانی برای شما در اندروید کار نمی کند؟ باید به خاطر داشته باشید و آسیب فیزیکی به گوشی را بررسی کنید. قاب گوشی را بردارید و دوربین پشت گوشی را به دقت بررسی کنید. اگر آسیب جدی یا ترک بر روی ماژول دوربین ایجاد شود، ممکن است برنامه برای تمرکز روی شیئ اصلی مشکل داشته باشد.

به حالت میکرو بروید

اکثر گوشی های اندرویدی دارای یک دوربین میکرو اختصاصی برای عکاسی از سوژه های نزدیک هستند. وقتی سوژه نزدیک لنز دوربین شما باشد، لنز دوربین اصلی نمی تواند به درستی روی شی فوکوس کند. باید به حالت میکرو در تلفن خود بروید و به گرفتن عکس ادامه دهید. برخی از OEM ها مانند OnePlus گزینه ای برای باز کردن خودکار حالت سوپر ماکرو بر اساس شیئ و فاصله ارائه می دهند.

مرحله 1: برنامه دوربین را در تلفن خود باز کنید (در اینجا OnePlus را به عنوان مثال در نظر می گیریم).

مرحله 2: روی منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات را باز کنید.

معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

مرحله 3: حالت “Auto macro” را فعال کنید.

معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

هنگامی که برنامه دوربین یک شی نزدیک را تشخیص می دهد، به طور خودکار به حالت ماکرو تغییر می کند.

برنامه One UI Camera سامسونگ یک راهنمای تصویربرداری برای نشان دادن پیشنهادی برای استفاده از دوربین ماکرو در شرایط چالش برانگیز ارائه می دهد.

معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

از حالت شب استفاده کنید

حالت شب یک ویژگی استاندارد در میان اکثر گوشی های اندرویدی است. وقتی با شرایط نوری بدون ثبات  سر و کار دارید، دوربین اصلی ممکن است با مشکلی مواجه شود که سوژه را در فوکوس نگه دارد. می توانید به حالت شب تغییر دهید و از صحنه را بدون مشکل فوکوس عکس بگیرید.

هنگامی که به حالت شب می روید، سیستم شاتر دوربین را برای مدت طولانی باز می کند تا نور بیشتری جمع آوری کند و نتیجه بهتری ارائه دهد. اکثر برنامه های دوربین اندروید صحنه های کم نور را تشخیص می دهند و استفاده از حالت شب را پیشنهاد می کنند.

بیشتر بخوانید  معرفی 6 روش برتر برای رفع خطای" برروزرسانی سیستم نصب نشد" در اندروید

FORCE STOP  دوربین

هر مشکلی در برنامه دوربین می تواند منجر به مشکلات فوکوس روی تلفن شود. می‌توانید برنامه دوربین را به اجبار متوقف کنید و دوباره امتحان کنید.

مرحله 1: روی نماد برنامه دوربین کلیک طولانی کنید و منوی اطلاعات برنامه را باز کنید.

معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

مرحله 2: روی Force Stop یا توقف اجباری ضربه بزنید.

معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

مرحله 3: دوباره برنامه دوربین را باز کنید و سعی کنید با فوکوس واضح عکس بگیرید.

فوکوس را تنظیم کنید

هر گوشی اندرویدی دارای یک ترفند فوکوس پیشرفته نیست. اگر برنامه دوربین به درستی روی سوژه اصلی فوکوس نمی کند، می توانید روی شی اصلی ضربه بزنید و فوکوس را تغییر دهید.

معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

در برخی از گوشی‌های اندرویدی، می‌توانید به حالت Pro بروید و فوکوس را به صورت دستی برای عکاسی بهتر تنظیم کنید. حالت Pro برنامه دوربین OnePlus را در تصویر زیر بررسی کنید.

از دوربین شبکه های اجتماعی استفاده نکنید

برنامه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ چت و تیک تاک به سادگی از نمای دوربین هنگام عکس گرفتن عکس می گیرند. برخلاف آیفون، این برنامه ها به خوبی با برنامه دوربین گوشی در اندروید ادغام نمی شوند. برای گرفتن عکس و آپلود آن ها در اینستاگرام و اسنپ چت باید از اپلیکیشن دوربین گوشی خود استفاده کنید. برای ضبط محتوا نباید مستقیماً از دوربین اینستاگرام یا TikTok استفاده کنید.

دمای تلفن خود را کنترل کنید

جدیدترین پردازنده‌های اندرویدی پیشرفته Qualcomm و Exynos در طول جلسات ضبط ویدیوی طولانی یا بازی در معرض داغ شدن بیش از حد هستند. اگر از دوربین در دمای بالا استفاده کنید، ممکن است فوکوس کار نکند. باید چند دقیقه صبر کنید و بگذارید گوشی خنک شود.

شانس خود را با GCAM امتحان کنید

اگر هنوز با برنامه اصلی دوربین در اندروید با مشکل مواجه هستید، باید GCam را روی گوشی خود نصب کنید. الگوریتم پس پردازش دوربین گوگل یکی از بهترین ها در این صنعت است. ابتدا باید تأیید کنید که آیا تلفن شما از GCam پشتیبانی می کند یا خیر .

به روز رسانی نرم افزار آندروید

سازندگان تلفن های اندرویدی مانند سامسونگ، گوگل و وان پلاس به طور منظم پچ های امنیتی ماهانه را با رفع اشکال منتشر می کنند. این شرکت‌ها رفتار نادرست دوربین را با پچ های ماهانه برطرف می‌کنند. برای بهبود تجربه دوربین، باید به تنظیمات بروید و آخرین به روز رسانی نرم افزار را نصب کنید.

معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

خلاصه مطلب

اگرفوکوس دوربین در اندروید کار نکند تصاویری از تعطیلات عالی شما را خراب می کند و همچنین باعث ناراحتی شما می شود. کدام ترفند به شما کمک کرد تا مشکلات فوکوس گوشی اندرویدی خود را برطرف کنید؟ تجربه خود را در نظرات زیر با زوم تک به اشتراک بگذارید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی 10 راهکار سریع برای رفع عدم فوکوس دوربین در اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *