معرفی و بررسی انواع ارور لباسشویی سامسونگ

معرفی و بررسی انواع ارور لباسشویی سامسونگ

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع ارور لباسشویی سامسونگ بپردازیم. هر کد خطا در لباسشویی سامسونگ مربوط به بخشی از ایراد دستگاه می باشد که با دانستن معنی کد خطا می توانیم عیب دقیق دستگاه را بیابیم.

حتما در صورت بروز ارور و قبل از تعمیر ماشین لباسشویی خود این مطلب را بخوانید. در صورت بروز هر گونطه ایراد احتمالی اگر برند دستگاه شما سامسونگ است به صفحه تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ مراجعه کنید.

 

انواع ارور لباسشویی سامسونگ

انواع ارور ماشین لباسشویی سامسونگ میتواند به علل مختلفی ایجاد شود. در برخی موارد رفع این ارورها نیازی به حضور نیروی متخصص نیست اما اگر ارور نشان داده شده روی نمایشگر از جمله کد خطاهای مربوط به برد، پمپ تخلیه و میکروسوئیچ های دستگاه حضور نیروی متخصص برای تعمیر ظرفشویی سامسونگ (https://tamironline.com/services/samsung-dishwasher-service/) ضروری است.

ارور E5 یا 5E لباسشویی سامسونگ

این ارور مربوط به خرابی پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد. زمانی که ارور 5E لباسشویی سامسونگ یا E5 ظاهر شود به احتمال زیاد آب داخل ماشین لباسشویی مانده و درب لباسشویی سامسونگ قفل شده است. ابتدا فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کرده و در صورت عدم رفع عیب پمپ ماشین لباسشویی سامسونگ را سرویس و یا تعویض نمایید.

ارور FE لباسشویی سامسونگ؛ از مهمترین ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور FE مربوط به فن خشک کن یا سیستم airwash میباشد. در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی های سامسونگ که مجهز به سیستم خشک کن یا ایر واش میباشند، یک فن برای ایجاد جریان هوا تعبیه شده است.

اگر فن معیوب شود ویا پره های فن به قسمت های اطراف گیر کند، برد اکترونیک عملکرد صحیح فن را تشخیص نمی دهد بنابراین ارور FE نمایان می شود. همچنین اگر رله راه انداز فن چسبیده باشد یا عمل نکند نیز این کد خطا ظاهر میشود.

ارور dc یا UE لباسشویی سامسونگ

ارور dc یا ارور UE به بالانس نبودن یا تراز نبودن سطح مجاز دیگ دستگاه اشاره دارد. اگر لباس های زیادی بیش از حد اندازه نرمال دستگاه در آن قرار دهید ضمن شستن لباس ها ارور dC یا UE نمایش داده می شود.

در این صورت باید حجم لباس ها را کم کنید. هرگز بیش از اندازه تعیین شده لباس در دستگاه قرار ندهید. ارور DC یا UE نشان می دهد که درام نمی تواند بچرخد.

در ضمن دقت کنید که دستگاه به صورت تراز روی زمین باشد. اگر دستگاه تراز نباید این ارور نمایش داده می شود. برای حل مشکل (البته اگر قابل حل باشد) باید یک برنامه شستشو دیگر انتخاب کنید و دکمه Spin را پشت سر هم فشار دهید.

ارور SUD لباسشویی سامسونگ

ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ کد خطای بسیار مهمی است که برخی از کاربران به دلیل ظاهر شدن آن بر روی نمایشگر به صورت دیجیتال به اشتباه آن را ارور 5UD می‌خوانند، تفاوت کوچکی با دیگر کد خطاهای موجود در ماشین لباسشویی دارد.

این کد خطا بیشتر از آنکه بخواهد خبر از خرابی و اشکال در عملکرد قطعات ماشین لباسشویی دهد، به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شوینده و وجود کف زیاد در داخل دیگ اخطار می‌دهد.

ارور 8e لباسشویی سامسونگ

ارور 8E لباسشویی سامسونگ یکی از مهم‌ترین ایراداتی است که ممکن است برای دستگاه شما پیش آید. این کد خطا از به کار نیفتادن موتور ماشین لباسشویی و یا عدم نظم کاری قطعات در دستگاه خبر می‌دهد.

این ارور از کدخطاهایی است که به طور معمول در اثر گذر زمان و فرسودگی قطعات و اتصالات رخ می‌دهد. با این حال در برخی از مواقع دیده شده که به دلیل استفاده نادرست و اشتباه از ماشین لباسشویی، با کد خطای 8E مواجه شده است.

ارور E7 لباسشویی سامسونگ

یکی دیگر از انواع ارور لباسشویی سامسونگ کد خطا E7 است. این کد خطا مربوط به خرابی سنسور سطح آب است و برای برطرف کردن آن کافی است دستگاه را خاموش کنید و سپس 30 ثانیه صبر کنید و دوباره دستگاه را دوباره روشن کنید و یک برنامه جدید را شروع کنید. سپس مقدار اهم سنسور آب را به وسیله اهم سنج بخوانید و اگر لازم بود به تعویض سنسور بپردازید.

ارور TE لباسشویی سامسونگ

اگر در صفحه نمایشگر لباسشویی سامسونگ ارور TE را دیدید، بدانید در حسگر دمای دستگاه شما اشکالی ایجاد شده است. برای رفع عیب ارور tE, EC, tE1, tE2, tE3 ماشین لباسشویی سامسونگ دستگاه را خاموش و سپس 30 ثانیه صبر کنید. پس از ۳۰ ثانیه دستگاه را دوباره روشن کنید و یک برنامه جدید را شروع کنید.

معرفی و بررسی انواع ارور لباسشویی سامسونگ

ارور HE2 یا HE1 لباسشویی سامسونگ

کد خطا HE1 یا HE2 مانند کد خطا E5 و E6 مربوط به اختلال در عملکرد هیتر یا گرمکن است. این ایراد ممکن است به دلیل اتصالات کوتاه در هیتر و یا قطعی در اتصالات باشد این ایراد ممکن است در سنسور NTC متصل به هیتر باشد. به طور دقبق تر ارور HE1 غالبا مربوط به گرم کردن بیش از حد و ارور HE2 مربوط به اختلال در عملکرد هیتر میشود. برطرف کردن این ارورها نیاز به نیروی متخصص دارد. ضروری سات موارد ذیل توسط تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ چک شوند:

  • آب هیتر
  • عملکرد مداوم هیتر
  • سنسور دما یا ترمیستور
  • مقدار مقاومت ترمیستور
  • اتصالات هیتر
  • اتصالات سنسور دمایی
    پس از بررسی و رفع ایراد موارد فوق دستگاه راب ه مدت  دقیقه خاموش و مجددا روشن و راه اندازی کنید.

ارور CE لباسشویی سامسونگ

ارور CE لباسشویی سامسونگ مربوط به سنسورهای دمایی و یا المان های دمایی بر روی برد ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد. زمانی که این ارور را مشاهده می کنید معمولا دما بیش از حد بالا رفته و سنسورهای امنیتی فعال شده است.

ارور 4E یا 4C؛ یکی از مهمترین انواع ارور لباسشویی سامسونگ

ارور 4e لباسشویی سامسونگ و ارور 4C لباسشویی سامسونگ مربوط به قطعاتی می باشند که وظیفه ورود و کنترل میزان آب به ماشین لباسشویی سامسونگ را دارند.

این قطعات می‌تواند از شیربرقی و سنسورهای ورود آب باشد تا هیدرواستات و قطعات کنترل میزان آب. لازم به ذکر است که عمر مفید قطعات مربوط به ورود آب 7 سال بوده و در هر دوره نیاز به سرویس و یا تعویض دارد. در با ارور 4E لباسشویی سامسونگ مواجه شدید اقدامات زیر میتواند در جهت رفع این ارورها کارساز باشد.

  • از باز بودن کامل شیر آب متصل به دستگاه اطمینان حاصل کنید
  • از زخمی و پیچیده نبودن شلنگ تغذیه متصل به دستگاه اطمینان حاصل نمایید.
  • از مسدود نبودن فیلتر شبکه ای لوله آب مطمئن شوید.

ضروری است فیلتر لباسشویی سامسونگ را حداقل دوبار در سال به منظور جلوگیری از مسدود شدن لوله تغذیه دستگاه با رسوبات تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید:

  • منبع آب لباسشویی را ببندید.
  • لوله تغذیه آب لباسشویی که در پشت دستگاه قرار دارد را باز کنید.
  • فیلتر شبکه ای را با استفاده از انبر از انتهای لوله خارج کرده و آن را با آب بشویید تا کاملا تمیز شود.
  • فیلتر شسته شده را مجددا سرجای خود قرار دهید.
  • لوله تغذیه آب لباسشویی را مجددا به دستگاه متصل کنید. مراقب باشید اتصال به درستی انجام شود.
  • شیر را باز کرده و از اتصال صحیح لوله ها مطمئن شوید، سپس مجددا دستگاه را روشن کنید.

ارور 4c ممکن است به دلیل مسدود شدن جاپودری نمایش داده شود در این صورت باید جاپودری را خارج کرده و پس از تمیز کردن سرجای خود قرار دهید.

ارور DE ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور DE لباسشویی سامسونگ مربوط به پارامترهای مرتبط با درب لباسشویی می باشد. زمانی که به هردلیلی سنسور فرمان بسته شدن در لباسشویی را ندهد، ارور DE بر روی نمایشگر ظاهر خواهد شد.

زمانی که زبانه درب دچار آسیب شده باشد و یا اینکه میکروسوئیچ ماشین لباسشویی سامسونگ آسیب دیده باشد و یا اینکه برد فرمان استارت را ندهد مطمئنا ارور DE را مشاهده خواهید کرد.

 

ارور E2 لباسشویی سامسونگ

اگر چراغ های LED ماشین لباسشویی چشمک زده و پیغام e2 بر روی نمایشگر ظاهر شده است، این امر نیز مانند ارور 5E حاکی از وجود خطایی در کارکرد تخلیه آب از دستگاه می باشد. در این صورت برای رفع خطای به وجود آمده اقدامات زیر را دنبال کنید:

• آب باقیمانده در دیگ را از طریق لوله تخلیه نمایید، بدین صورت که سطح لوله تخلیه را به پایینتر از سطح آب برسانید و یا در صورت امکان سیکل چرخشی را انتخاب کنید تا مابقی آب را تخلیه نماید.

• فیلتر پمپ تخلیه را بررسی نمایید که مسدود نشده باشد.

  •  لوله تخلیه و اتصالات خروجی از دستگاه را چک کنید. اطمینان حاصل نمایید که خم شدن یا گرفتگی در آنها وجود ندارد.
  •  با استفاده از یک مولتی متر پمپ تخلیه را آزمایش کنید. عدد نشان داده شده توسط مولتی متر باید در حدود 100 تا 300 اهم باشد. در صورتی که این عدد صفر و یا بیش از این مقدار بود، پمپ از کار افتاده و نیازمند تعویض میباشد.

ارور LE ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور LE لباسشویی سامسونگ یکی از ارورهای اصلی ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد و زمانی بر روی نمایشگر ظاهر می شود که دستگاه دچار نشتی داخلی شده باشد.

البته در برخی از مدل ها نیز این ارور به هیتر ماشین لباسشویی مرتبط می شود که البته در 90 درصد مواقع محتمل نیست. زمانی که لباسشویی نشتی دارد باید عیب را در قسمت های داخلی و قطعات لاستیکی از جمله دیگ و خرطومی بیابیم. در مواردی نیز مشاهده می شود که هیدرواستات فرمان میزان آبگیری را به درستی انجام می دهد و این ارور ظاهر می شود.

ارور OE؛ از اصلی‌ترین ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور OE ماشین لباسشویی سامسونگ تشخیص داده است که بیش از سطح مجاز آب وارد دستگاه شده است. میزان ورود آب به داخل ماشین لباسشویی مربوط به هیدرواستات می باشد.

هیدرواستات قطعه ای است که تعیین می کند چه میزان آب وارد ماشین لباسشویی شود. زمانی که به هر دلیلی هیدرواستات آسیب ببیند و یا مسیر ورود هوا به داخل هیدرواستات دچار گرفتگی شده باشد ارور OE ظاهر خواهد شد.

نمایندگی تعمیرآنلاین

در صورتی که هر یک از موارد بالا را مشاهده کردید و نتوانستید به حل آن بپردازید، توصیه می‌کنیم برای تعمیر ماشین لباسشویی و رفع ارور لباسشویی سامسونگ با متخصصان تعمیرآنلاین بسپارید. متخصصان تعمیر آنلاین در اسرع وقت در محل حاضر شده و پس از عیب یابی رایگاه و تخمین هزینه تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ شما دستگاه را با بهترین کیفیت تعمیر کرده و برای خدمات خود بسته به مدل دستگاه و ایراد آن ضمانت یک الی شش ماه ارائه میدهند.

منبع: ارور لباسشویی سامسونگ | تعمیرآنلاین

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی و بررسی انواع ارور لباسشویی سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *