بررسی مزایا و معایب کولر گازی ال جی ؛ آیا کولر گازی ال جی بخریم ؟

بررسی مزایا و معایب کولر گازی ال جی

کولر های گازی ال جی به دلیل این که این شرکت جزو برترین تولید کنندگان محصولات الکترونیک در جهان است ، کیفیت بالایی را دارا است ، البته قیمت کولر گازی ال جی هم نسبت به برخی از برند های موجود در بازار ایران نسبتا بالاتر است ، اما نکته مهم این است که با توجه به ممنوعیت واردات کولر های گازی ال جی به ایران مدل های موجود در بازار ایران بیشتر از مبادی غیر مجازی وارد کشور می شود.

در این مقاله سعی میکنیم به مزایا و معایب کولر های گاری ال جی بپردازیم با ما همراه باشید.

کولر گازی ال جی یکی از محصولات پرفروش در بازار تهویه مطبوع است که در مقایسه با کولر گازی سامسونگ، دارای پوشش وسیع‌تری می‌باشد. این شرکت با بهبود مواردی مانند کیفیت محصول و پشتیبانی مشتریان، توانسته است سهم بهتری از بازار را به خود اختصاص دهد. پیش‌تر درباره کولر گازی جنرال بحث کردیم و در اینجا به مرور کولر گازی ال جی می‌پردازیم.

مردم به دلایل مختلف، از جمله برتری کولر اسپلیت در مقایسه با کولر پنجره‌ای، تمایل بیشتری به خرید کولرهای اسپلیت دارند. هرچند برخی منازل، یک پنجره مناسب برای نصب کولر پنجره‌ای ندارند و برخی دیگر، برای نصب این کولرها نمی‌خواهند به دیوار خانه‌شان ضربه بزنند. در عوض، نصب کولرهای اسپلیت با یک سوراخ کوچک در دیوار انجام می‌شود و به خاطر قرار گیری داخلی یونیت تهویه مطبوع، نمای کلی بهتری دارند. البته نصب کولرهای اسپلیت در برخی موارد ممکن است دشوار باشد و برای اینکه بهترین نوع کولر را برای نیاز خود انتخاب کنید، باید نیازهای واقعی خود را با دقت بررسی کنید.

کارایی کولر گازی ال جی

کولرهای ال جی با فناوری «اینورتر V»، در بازار تهویه مطبوع به عنوان کولرهای با بهره و کارایی بهتر شناخته شده‌اند. این فناوری از واکنش سریع کمپرسور با استفاده از سرعت کنترل شده استفاده می کند. با استفاده از کمپرسور با سرعت بالا، کولر به سرعت دمای اتاق را به دمای مطلوب کاهش می دهد. پس از رسیدن به دمای مدنظر، کمپرسور با سرعت کندتری به کار خود ادامه می دهد که در نتیجه صرفه جویی در مصرف برق دست یافته می شود.

همچنین، خروجی هوا این کولرها برای تأمین جریان هوای ممتاز و قوی طراحی شده است. با وجود پره های چهار جهت و عمودی، کولرهای ال جی قادر به کاهش دمای اتاق در یک دقیقه به دمای ۷ درجه می باشند. بدون اینکه باید دچار هزینه برق اضافی شوید.

کیفیت ساخت کولر گازی ال جی

برندهای موفق، محصولات با کیفیت و خدمات مشتریان ارزنده به مشتریان خود ارائه می دهند. شرکت ال جی، کیفیت ساخت محصولات خود را برای حفظ شهرت خود خیلی مهم می داند. از ظاهر و بدنه کولر، شاسی و کمپرسور تا قطعات داخلی، تمام قسمت های کولر گازی ال جی به گونه ای طراحی شده اند که دارای کیفیت عالی و عمر طولانی است. این کیفیت بالا باعث کاهش نیاز به تعمیرات پره هزینه در آینده می باشد، زیرا قطعات کولر با عمر طولانی تر، نیاز به تعمیرات کمتری خواهند داشت.

هرچند که هیچ برندی از انتقادات مشتری‌های خود مستثنی نیست، اما ظرفیت شرکت ال جی برای رفع مشکلات مشتریان، آن را از رقبای خود متمایز می کند. اگر از کولر گازی ال جی خود راضی نبودید، شما می توانید به شرکت ال جی مراجعه کنید و مشکل خود را با آنها مطرح کنید. آنها در اسرع وقت به شما کمک خواهند کرد.

طراحی و شکل ظاهری کولر اسپلیت ال جی

در بازار کولرهای اسپلیت ال جی، مدل‌های متعددی وجود دارند که سعی شده تا برای هر بودجه‌ای، گزینه‌هایی در نظر گرفته شود. از لحاظ استایل و ظاهری نیز کولرهای اسپلیت ال جی ایده آل هستند. برخی از مدل‌ها با بدنۀ کاملاً رنگی و طرحی زیبا عرضه می‌شوند که با دکوراسیون داخلی منزل، ستیزه‌ای ندارند. با این حال، نظر مصرف‌کنندگان درباره شکل ظاهری محصولات ال جی، متفاوت است و بعضی به شکل و شمایل برندهای دیگر تمایل دارند. در واقع، برندهای دیگری مانند میتسوبیشی و هیتاچی هم با شکل و ظاهرِ خود، در دنیای بازار تهویه مطبوع، به مقایسه با ال جی، نظیر خود را دارند. هر چند ال جی این قابلیت را دارد که محصولات با قیمت مناسب و ظاهر مجذوب‌کننده ارائه دهد.

کارایی و مصرف برق کولر گازی ال جی

کولرهای گازی ال جی با توجه به مبدل حرارتی جدید، فناوری اینورتر V و خروجی هوای کارآمد، موفق به بازدهی بسیار بالایی شده‌اند. فناوری اینورتر V باعث می‌شود که کمپرسور با سرعت متغیر کار کند و به مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. این کولرها از موتور بدون جاروبک دی‌سی استفاده می‌کنند که یکی از اصلی‌ترین عوامل تأمین برق در آنهاست. این موتور دارای گشتاور بالا و آهن‌ربای نئودیمیوم قدرتمند در داخل روتور است که باعث تولید حجم زیادی هوا و فشار استاتیک قوی می‌شود. کنترل سرعت دقیق و ۱۳ مرحله‌ای این موتور باعث می‌شود که خروجی آن نرم‌تر باشد و سروصدا کمتری داشته باشد. عملکرد با سرعت بالا نیز در آنها تداوم خواهد داشت. به همین دلیل، کولرهای گازی ال جی باعث کمتر کردن هزینه مصرف برق می‌شوند.

بیشتر بخوانید  کولر گازی ایوولی بخریم یا نه ؟

اگر قصد خرید کولر اسپلیت ال جی را دارید، بهتر است قبل از خرید، به رده بندی ادارۀ بهره وری انرژی توجه کنید. با افزایش تعداد ستاره های رده بندی، بازدهی انرژی کولر بالاتر خواهد بود. الجی در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته و با استفاده از کمپرسور و فناوری اینورتر V، به بازدهی بالاتری رسیده است. در هنگام خرید، به برچسب ستاره های انرژی مدل سال ۲۰۱۲ به بعد توجه کنید. مدل های با ستاره های کمتر، با بازدهی کمتر همراه هستند و فرصت به روز رسانی و بهبود بازدهی را ندارند. از سال ۲۰۱۲ به بعد، کولرهای ال جی با بازدهی بالاتری و مصرف انرژی کمتر عرضه می‌شوند. ال جی موفق به کسب جایزۀ اول در جریان جوایز ملی حفاظت از انرژی در سال ۲۰۱۰ بین سازندگان کولرهای دارای برچسب مصرف انرژی شد.

در مورد دوام کولر گازی ال جی، انتظار دارید که در شرایط شدیداً گرم تابستان، همچنان به صورت مناسب کار کند. در بررسی ها و نقدهای مختلف، کولرهای اسپلیت ال جی عملکرد خوبی داشته اند. برای دوام بیشتر، این کولرها از کندانسور MF استفاده می‌کنند که به جای لوله و باله، ظرفیت حرارتی بیشتری دارد و از آلومینیوم ساخته شده است تا خوردگی گالوانیک جلوگیری شود. کندانسور MF در مقایسه با کندانسورهای قدیمی، برق کمتری مصرف می کند و علاوه بر آن، عملکرد بهتری دارد. به همین دلیل، کولرهای اسپلیت ال جی دارای دوام بیشتری می‌باشند.

قابلیت‌های کولر گازی ال جی

– یونیزه کننده: این کولر یونیزه کننده دارد که هوای ورودی به کولر و همچنین تمامی مواد مضر محیط و بو را استریل می‌کند. خوشه‌های یونی‌ای که توسط الکترودهای الگوی پلاسمای یونیزه کننده ایجاد می‌شود، رادیکال‌هایی روی سطح باکتری‌های مضر ایجاد می‌کند تا بو و ذرات هیدروژن باکتری‌ها را از بین ببرد.
– بسیار کم صدا: فن مورب و کمپرسور کم ارتعاش این کولرها صدای کمی تولید می‌کنند و به شما کمک می‌کنند خواب راحتی داشته باشید. طراحی فن مورب نیز به گونه‌ای است که حداقل فشار سطحی را روی پره فن اعمال می‌کند. بنابراین وقتی پره فن در تماس با هوا قرار می‌گیرد، حداکثر سروصدای آن حدود ۱۹ dB است که میزان بسیار کمی است.
– تمیزکاری خودکار: کارکرد تمیزکاری خودکار این کولرها مانع از تشکیل باکتری و قارچ بر روی مبدل حرارتی می‌شود و بنابراین هوای تمیزتری برای مدت طولانی ایجاد می‌شود. این کارکرد، رطوبت مبدل حرارتی را خشک کرده و یون‌های یونیزه کننده را پاک می‌کند و لوله‌های مبدل را استریل می‌کند تا از ایجاد قارچ و باکتری روی آن‌ها جلوگیری شود. همچنین، این کارکرده باعث برطرف کردن بو و نیاز به تمیزکاری مکرر فیلتر می‌شود.

ال جی با استفاده از فناوری BATA و فیلتر حفاظتی میکرو۳M در کولرهای اسپلیت خود، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. فناوری BATA با توجه به دمای اتاق، به فرمان می‌رسد و پس از شناسایی حالت صرفه جویی در انرژی، میزان برق مصرفی را کاهش می‌دهد. همچنین، فیلتر حفاظتی میکرو۳M و فیلتر حفاظتی دوگانۀ ریزبافت، امکان جذب گرد و خاک و باکتری‌های مضر را تا اندازۀ ۰٫۳ um فراهم می‌کند. در نهایت، خدمات پس از فروش ال جی به عنوان یک امتیاز بزرگ، مشتریان را نسبت به این برند گرامی می‌دارد. با توجه به همه این امکانات، پیشنهاد ما برای خرید کولر گازی اسپلیت ال جی است.

معایب کولر گازی ال جی

معایب کولر گازی اینورتر شامل چندین عامل است، اما مهمترین عامل بالا بودن قیمت آن می‌باشد. کمپرسور اینورتر، یک کمپرسور پیشرفته با طراحی پیچیده است که در نتیجه هزینه بالای تولید را به همراه دارد و قیمت خرید آن را تا ۴۰ درصد بیشتر می‌کند. همچنین، سیستم کنترل کاملاً دیجیتال بوده و در صورت بروز مشکل در برد مرکزی، تعمیر سیستم به دلیل این انحصار، دشوار خواهد بود.

برای تعمیرات نیز، نیاز به تعمیرکاران متخصص و با تجربه و دانش فنی بالا می‌باشد. همچنین، در مواقعی که دمای بیرون بسیار بالاست، قدرت خنک‌کنندگی کمتر خواهد شد. به طور کلی، هزینه تعمیر و نگهداری کولر گازی با کمپرسور اینورتر بیشتر از کولر گازی معمولی است.

بیشتر بخوانید :

مزایا و معایب کولر گازی گری

بررسی کامل مزایا و معایب کولر گازی هایسنس

معایب کولر گازی جنرال


بیشتر بخوانید :

https://vandadcooler.com

4.7/5 - (3 امتیاز)

نظرات در مورد : بررسی مزایا و معایب کولر گازی ال جی ؛ آیا کولر گازی ال جی بخریم ؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *