معرفی نکاتی که هنگام خرید بر قیمت تلویزیون اثر می‌گذارند.

معرفی نکاتی که هنگام خرید بر قیمت تلویزیون اثر می‌گذارند.

خرید تلویزیون امروزه یکی از نکات بسیار مهم است انتخاب یک برند مناسب با توجه به تحریم های موجود کاری سخت است در این مقاله سعی میکنیم در مورد نکات اثر گذار در مورد خرید تلویزیون و قیمت تلویزیون به شما معرفی کنیم ،‌ همچنین در این مقاله سعی می شود بدانیم که نکات تاثیر گذار در قیمت تلویزیون چیست ؟

قیمت تلویزیون

خرید تلویزیون ممکن است کار ساده‌ای به نظر برسد اما همینکه اقدام کنید خیلی زود می‌فهمید که انتخاب تلویزیونی مناسب بدون اطلاعات کافی تا حد خیلی زیادی دردسر ساز است. برندهای سازنده تلویزیون زیاد هستند و درست زمانی که تصمیم می‌گیرید محصول خود را از برند خاصی تهیه کنید با انواعی از مدل‌ها روبرو می‌شوید. بازه قیمت تلویزیون به حدی گسترده است که بیشتر کاربران در همان قدم اول سردرگم می‌شوند. جو متشنج بازار ایران نه تنها افراد را از تهیه وسایل ضروری خانه ناتوان ساخته است بلکه حتی برطرف سازی برخی از نیازهای اولیه به مشکل تبدیل شده است.

افزایش مدام قیمت‌ها مدام انتظار افزایش باز هم بیشتر را به دنبال داشته است و به نحوی باعث تورم حاد شده است. در این میان قیمت لوازم خانگی و دیجیتال نیز افزایش چشمگیری به خود دیده است. حال و هوای رقابتی در بین برندهای سازنده تلویزیون هر ساله تشدید می‌شود. در حالیکه برندهای نوپا برای ارائه محصولاتی متفاوت تلاش می‌کنند برندهای قدیمی‌تر با ارائه محصولاتی جدید در تلاش برای حفظ جایگاه خود هستند. تلویزیون، پای ثابت خانه‌های ایرانی است و اگر برای انتخاب آن تصمیم درستی گرفته شود می‌توان تا مدت‌های طولانی بدون هیچ دردسری از آن استفاده کرد.

قیمت تلویزیون بی‌شک مهم‌ترین اصل برای کاربران در خرید تلویزیون است. این مسئله تا حدود خیلی زیادی در تصمیم گیری برای خرید تاثیر می‌گذارد. اولین مسئله‌ای که باید بدانید این است که عوامل مختلفی در قیمت تلویزیون تاثیرگذار هستند. آشنایی با این عوامل برایتان خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

 

برند سازنده

استراتژی قیمت گذاری محصول واقعاً پیچیده‌تر از آن است که بتوان ادعا کرد که برند سازنده به تنهایی بخش زیادی از قیمت تلویزیون را تعیین می‌کند. قیمت گذاری تلویزیون یک عامل خیلی مهم در پیشرفت یا حتی نابودی یک برند سازنده است. مهارت‌های شرکت سازنده، ابداع و نوآوری در تلویزیون، تکنولوژی‌های به کار گرفته شده، کیفیت ساخت و غیره تنها بخشی از پارامترهایی هستند که موجب محبوبیت یک شرکت سازنده می‌شوند.

شرکت‌های سازنده گاهی از ترفند تحلیل قیمت گذاری رقبا برای تعیین قیمت تلویزیون خود استفاده می‌کند. به عنوان مثال یک شرکت نوپا با ارائه تلویزیونی تقریبا هم رده با تلویزیون شرکتی شناخته شده‌تر از سیاست گذاری کاهش قیمت برای افزایش محبوبیت محصولات خود استفاده می‌کند. در بازار ایران که قیمت‌ها سر به فلک کشیده است این موضوع را خیلی خوب‌تر می‌توان درک کرد.

تعدادی از کاربران اصولاً بر این باورند که این برند سازنده است که قیمت واقعی محصول را تعیین می‌کند. اهمیت این مسئله را نمی‌توان انکار کرد اما خب نباید فراموش کرد که برندهای خوشنام بخشی از محبوبیت خود را مدیون سال‌ها پایبندی به اصل رضایت مشتری در ارائه محصولات هستند. برندهای سازنده ال‌جی، سامسونگ و سونی محبوب‌ترین برندهای سازنده تلویزیون در بازار ایران هستند. این شرکت‌ها با تولید انواعی از تلویزیون‌های پایین رده، میان رده و بالا رده به نیازهای مختلف کاربران پاسخ می‌دهند. پاناسونیک، شارپ، فیلیپس، هایسنس، توشیبا و شیائومی دیگر برندهای سازنده تلویزیون هستند.

سایز تلویزیون

نخستین معیاری که در قیمت تلویزیون تاثیرگذار است سایز نمایشگر است که برحسب اینچ بیان می‌شود. تنوع اندازه تلویزیون در بازار ایران خیلی زیاد است و دست شما برای انتخاب کاملاً باز است. تنوع مدل‌ها از سایز 32 تا 88 اینچ ادامه می‌یابد. رابطه اندازه تلویزیون با قیمت آن مستقیم است چرا که به تبع افزایش اندازه، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند و این کاملاً طبیعی است. در مورد اندازه تلویزیون اولویت با ترجیح شخصی شماست. در این مورد ضرورتی ندارد کمالگرا باشید اما خب کوتاهی هم نکنید!

در واقع اگر بخواهید تلویزیونی خیلی بزرگ را در اتاقی کوچک قرار دهید صرف نظر از اینکه چقدر فضا اشغال می‌کند موجب آسیب به چشم‌های شما خواهد شد چرا که اصولاً زاویه دید مناسبی برقرار نخواهد شد. همچنین اگر بخواهید تلویزیونی کوچک را در اتاقی بزرگتر قرار بدهید چشم‌هایتان برای دقت به جزئیات خسته خواهد شد بنابراین پیش از هر چیز به متراژ محیط توجه کنید.

تلویزیون‌های سایز 75 اینچ به بعد برای پذیرایی و یا سالن‌های بزرگ مناسب هستند. تلویزیون‌های 55 اینچ، 60 و 65 اینچ اغلب برای یک اتاق نشمین متوسط تا بزرگ مناسب هستند. تلویزیون‌های 32، 43 و 50 اینچ برای قرارگیری در اتاق‌های کوچکتر مانند اتاق خواب شما مناسب هستند. فراموش نکنید که برای تهیه تلویزیون بزرگتر مجبور هستید هزینه بیشتری صرف کنید.

معرفی نکاتی که هنگام خرید بر قیمت تلویزیون اثر می‌گذارند.

کیفیت تصویر

ارزش واقعی تلویزیون به کیفیت تصویر آن بستگی دارد. کیفیت تصویر یکی دیگر از عوامل فوق العاده تاثیرگذار در قیمت تلویزیون است. تاکنون انواعی از تلویزیون‌ها با وضوح HD، FULL HD، 4K و 8K به بازار عرضه شده‌اند. امروزه بیشتر تلویزیون‌های بازار با وضوح رایج 4K به بازار عرضه می‌شوند اما باید بررسی کرد که آیا تلویزیون این وضوح را به صورت واقعی ارائه می‌دهد یا خیر. تلویزیون‌های 4K با ارائه رزولوشن 2160×3840 پیکسل برای ارائه جزئیات بی‌نظیر هستند. بیشتر تلویزیون‌های سایز بزرگ با این وضوح ارائه می‌شوند بنابراین انتخاب یکی از آن‌ها منطقی است. تنوع قیمت تلویزیون‌های 4K بخاطر تکنولوژی‌های مختلف در بخش تصویر خیلی زیاد است.

تلویزیون‌های 8K با پشتیبانی از این استاندارد تصویر برترین تلویزیون‌ها از نظر کیفیت تصویر هستند و اغلب با قیمت نجومی روانه بازار می‌شوند. تنوع تلویزیون‌های 8K در بازار خیلی کمتر از مدل‌های 4K است، تقاضای خرید کمتر دلیل این امر بوده است. تلویزیون‌های 8K اغلب با همان امکانات تلویزیون‌های 4K ارائه می‌شوند منتها جزئیات بیشتری را در تصویر ارائه می‌دهند. واقعیت این است که چشم انسان نیز تا حدی قادر به درک جزئیات است بنابراین در این مورد بیشتر فکر کنید.

بجز استاندارد تصویر عوامل دیگری هم در کیفیت تصویر تاثیرگذار هستند. نوع تکنولوژی نمایشگر نیز یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین کننده قیمت تلویزیون است. تلویزیون‌های OLED قیمت خیلی بیشتری از تلویزیون‌های LED دارند. این تلویزیون‌ها برای ارائه رنگ مشکی کامل خارق العاده هستند. تلویزیون‌های اولد گزینه‌ای منحصر به فرد برای دوستداران فیلم و سریال هستند اما برخی از کاربران به دلیل مشکلاتی همچون پیکسل سوختگی از خرید آن‌ها صرف نظر می‌کنند. ال‌جی و سونی از تولید کنندگان این نوع تلویزیون‌ها هستند.

سامسونگ با ارائه نمایشگر QLED در تلویزیون‌های بالا رده خود رقابتی تنگاتنگ را با ال‌جی و سونی آغاز کرده است. نمایشگر کیولد در واقع نوعی LED است که با فناوری نقاط کوانتومی ترکیب شده است. این تلویزیون با ارائه حداکثر رنگ و روشنایی برای تماشای محتوا در اتاق روشن بی‌نظیر هستند.

سیستم صوتی

سیستم صوتی نیز یکی از عواملی خواهد بود که در قیمت تلویزیون تاثیرگذار است. امروزه بیشتر تلویزیون‌های میان رده بازار با ارائه 20 وات صدا رضایت بخش هستند. دقت کنید که پرداخت هزینه بیشتر تنها به خاطر قدرت صدای بیشتر عملاً کار نادرستی است چرا که با تهیه‌ی یک سیستم صوتی مستقل به خوبی می‌توان قدرت صدای تلویزیون را افزایش داد.

معرفی نکاتی که هنگام خرید بر قیمت تلویزیون اثر می‌گذارند.

امکانات هوشمند

تنوع بیشتر در امکانات هوشمند تلویزیون موجب افزایش قیمت آن می‌شود. امکانات هوشمند ارائه شده توسط یک تلویزیون با توجه به سیستم عامل و نوع رابط کاربری متفاوت است. برای اینکه از امکانات هوشمند یک تلویزیون بیشتر بدانید بهتر است به قابلیت‌های اسمارت در وبسایت رسمی شرکت سازنده تلویزیون نگاهی بیندازید. برخی افراد در این مورد دغدغه خیلی زیادی بخرج نمی‌دهند و حاضر نیستند به بهای قابلیت‌های هوشمند بیشتر در یک تلویزیون هزینه بیشتری پرداخت کنند. اگر شما هم به این دسته‌بندی تعلق داشته باشید به راحتی می‌توانید تلویزیونی با قیمت ارزانتر را به خاطر امکانات هوشمند کمتر پیدا کنید.

فراموش نکنید که اگر تلویزیونی هوشمند با امکانات بیشتر در اختیار داشته باشید می‌توانید برای نیازهای مختلف خود از آن استفاده کنید. تماشای فیلم از سرویس‌های استریم، وبگردی، بازی آنلاین، امکان اتصال سایر دستگاه‌های سازگار با راهکار هوشمند و در برخی از موارد استفاده از دستیار صوتی برای کنترل تلویزیون تنها بخشی از قابلیت‌های هوشمند جذاب در تلویزیون‌های اسمارت بازار هستند. واقعیت این است که امروزه بیش از 70 درصد تلویزیون‌های بازار هوشمند هستند اما اینکه تلویزیون چه امکانات هوشمندی را ارائه می‌دهد حائز اهمیت است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی نکاتی که هنگام خرید بر قیمت تلویزیون اثر می‌گذارند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *